God Morgon 080808
God Morgon!!
Uppe med tuppen idag, kan inte sova….
Här har det regnat hela natten och mer kommer det säkert…
Hoppas ni får en bra dag med förhoppningsvis lite sol!!

Godmorgon allihopa, idag blir det fortsatt altanbygge för våran del, och ett stort Grattis till alla stockholmare på eran dag idag

God morgon!
Blev sovmorgon idag. Skönt!
Idag blir det massa packande, sen bär det av mot Västmanlandet för årets första kräftskiva *längta*
Vi kommer antagligen vara väldigt inaktiva här på forumet eftersom vi åker iväg en vecka till Västmanland/utställning i Heby/Östersund. Men vi återkommer nästa helg ;)
Ska försöka att låna en dator hos en väninna innan vi var upp till ÖSd, så jag kan skriva i resultaten från utställningen ;)
Om inte annat kommer vi bo hos Cherish, så ni tappar ju inte bort oss ;)
//Zsarorna
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Godmorgon! trodde det var jättefel på mina ögon när jag vaknade,det var nästan mörkt och klockan visade på 0900.Det regnar och regnar och hela parkeringen är en sjö.Nu längtar jag verkligen till Luxors heta sol.Men först måste det bli svensk Surströmming!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God morgon!
Var tog regnet vägen? Det skulle ju bli regnoväder i Värmland? Här är det i alla fall uppehåll och jag som såg fram emot åskoväder.
Idag blir det OS-invigning! Måste komma ihåg att åka till veterinären och köpa kattmat och kisskulor (Ja, det är dags igen, Emma hade kristaller urinen efter antitbiotikakuren…. )
Ha en bra dag allihop!

Godmorgon!
Sista arbetsdagen… sen 2 veckors semester! Vi byter lokaler nu och så passar gubbarna på att flytta kontoret när jag är ledig (gäller att planera bra). Så när jag kommer tillbaka från semestern är det till stora, fina, nybyggda lokaler. Verkligen ett superlyft för företaget jag jobbar på, vi har kämpat länge i motvind så det känns otroligt roligt!
Nu ska jag bara vara ledig och mysa med kissar och vänner och familj. Hämtar hem min nya lilla tjej imorgon och håller tummarna för att det ska gå någorlunda smärtfritt med introduktionen.
Önskar er alla en superdag!

Godmorgon!
Här regnar det och regnar och regnar. Väl behövligt efter all torka men inte roligare för det.
I morgon skall jag iväg på utställning den första för Cello. För mig också känns det, jag tror det var nästan två år sedan jag ställde senast…. spännande…..
God dag!
Nu är jag hemma på en långlunch, började mjölka fem imorse och efter att jag klantat mej och släppt ut 85 kor i fel fålla har jag spenderat över en timme i ösregnet med att jaga kor… Dom var överallt då fållan saknade stängsel åt ett håll…Pust. Jag är väldigt lycklig över min hårfön så jag kan torka fort! Ska nog sova middag en stund nu;)
#4 Här är regnet!
#7 man ska inte skratta åt folks olycka, men det måste ha varit en syn för gudar…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God Morgon, sitter med världens ryggont så jag knappt kan röra mig åt vänster. Skit skit skit säger jag bara.
Hade ingen gubbe hemma som kunde hjälp mig ur sängen i morses så det måste varit en syn för gudarna när jag rullade ur sängen.
Här är det regn…uppehåll….regn….uppehåll osv. Fasst man ser solen mellan molnen 
Halloj sitter här och väntar på att det ska börja regna… #7 kan tänka mig frustrationen (hade en bonde som glömt stänga en "kogatatråd" så vi hade korna överallt utom där de skulle vara… fast kor är mysiga djur 
Hur som haver här tar jag det bara lugnt, jobbar jour imorgon tills på söndag sen är jag ledig i ca 1 vecka!!!

Här åskade det inatt så det stod härliga till. Det är hur skönt som helst att ligga under täcket och lyssna på rengnet och åska..
Tack Eine för det fina paketet jag fick med posten.. Det värmde hela mitt hjärta..Villken omtanke du har..
#1 Tack för grattandet!!
Vi har varit iväg på Globen för att kl.08.08 bli bjudna på frukost, senare idag bär det av till Kungsträdgården och kika på vad som bjuds där och ikväll 22.30 är det fyrverkerier på Strömmen i 8 minuter och 8 sekunder…….hoppas det inte ösregnar då.
Ha en fortsatt bra dag!!

Usch säger jag…blir det fyrverkerier i 8 minuter!!
Då är det många av stans hundar som ligger livrädda- inkl. min Smilla…Bra "present" för alla oss Sthlmare med rädda hundar..och våra hundar..
Men jättebra att du skrev det-jag hade missat det - då vet jag vad jag gör då..
(brukar gå sista kvällspromenaden då annars..men detta kommer höras rejält här då det är så nära till strömmen)
Jag älskade fyrverkerier innan vi med min förra hund-som först var helt orädd för fyrverkerierier 3 år - fick in en fyrverkeripjäs som exploderade på vår balkong!! - sedan var han skott-förstörd för resten av sitt 13 åriga liv..
Smilla är mest arg på fyrverkerierna-men "ängsligt arg"…hon skäller ut "dom" för noter..och "skriker"… så det gäller att avleda med träning/leta saker och hög musik under tiden…
Själv anser jag man att man skulle förbjuda fyrverkerier(som blivit mer högljudda då smällarna förbjöds-det märks ingen förbättring..) då så många djur blir vettskrämda-även en del människor..
Min syrrra jobbade som yngre på Skansen-de fick stänga in alla djur vid nyår då de blev vettskrämda..en del fick lugnande har jag för mig..)
Förresten förra nyår var både Danne och Buffy också skeptiska och låg inne i hallen-där de aldrig låg annars..den är mitt i huset och tystast..för här på Gärdet är det som en krigszon på nyår..
Därav flydde jag senaste nyår upp till syrran med Smilla,Buffy och Mischa -som jag hade då..det var så skönt att slippa vara vaken till halv fem då de sista la ner smällandet året innan..
OCH det är miljöbovar som förpestar och skräpar ned..efter nyår kan min hund komma springandes med en raketrest i munnen på gärdet..det är ofta vara fullt med giftiga kemikalierester i dom..ofta blått pulver..och hundratals raketrester!
Sen gnäller folk över hundbajs…(ok-jag håller med att det ska plockas upp i stan!!)
Så jag är rabiat trött på detta smällande-man bör fly stan…
**Tänk om de la de pengarna det kostar till något vettigt istället!
**Som gagnar Stockholmarna….det är väl vi som betalar eländet via skatten också..
Jag mår illa av alla pengar som bara brinner upp…när en del inte har tak över huvudet mm här i stan…
Sorry negativismen i detta- men åtminstone alla som har djur borde tänka på hur fyrverkerier ställer till det för våra djur som vi ju inte kan förklara för..även vilda djur och fåglar blir ju livrädda..
Fastän man inte själv har djur som är rädda…- jag var själv ung och dum med detta.. insåg det först när jag själv fick en hund som var rädd…
Annars- gärna fest och halliballoooo
…..
Jag kan förstå tjusningen då jag själv älskade det förut-men jag kommer aldrig mer kunna gilla det då jag vet hur många djur som lider…
Vet.har fullt upp innan nyår med folk som behöver lugnande t.o.m till sina djur..
Åska hatar jag (och min hund..)också by the way…men den kan man ju inte göra något åt!
Sorry-
det blev långt!! Men det är en hjärtefråga för mig dessa s*tans fyrverkerierna och smällare….
Ha en bra dag alla!
#13 Håller helt med dig angående smällare och fyrverkerier. Min syster bor i Lästringe, strax norr om Nyköping och hon brukar ha kompisar med hundar som gäster på nyår. Där är det inga ljudliga smällare eller sånt……
God dag. Nyss vaknat. Nu blir det lite stressigt om jag ska hinna fixa till frukost innan OS-invigningen eller ska jag strunta i frukosten….och gå direkt på lunchen

God morgon !
Regnar så är det..men jag klagar inte…blir härligt grönt och svalt..
..ja fyrverkerier är ingen favorit…och om vi ska börja prata miljö..gräsligt för miljön och för mig helt onödigt….men som sagt smaken är som b… håller med Buff….använd pengarna till nåt vettigare….
Men oavsett så må ni alla ha en bra dag !!!

Idag pallrade jag mig äntligen till gymmet, tränade och solade solarium (är kanske den enda sol man får på semestern..)
Har kollat lite på OS-invigningen, maffig och påkostad. Passar rätt bra med OS nu när man har semester och det är dåligt väder. 
God eftermiddag!
Här är det duggregn. Istället för åska har jag två katter som parar sig helt ogenerat och bryter tystnaden.
Ha en fin dag. Här blir det ost och kex-kväll!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God kväll!
Möttes av en sockerkringla vid Slussen, men tackade nej till den. Mycket spektakel i stan och inte kände jag mig mer nollåtta för det. Det är väl så för oss inflyttade ;-) Håller med Buffy m fl att fyrverkerier kan man väl skippa både för vår redan hårt belastade vatten och för alla djur. Förstod aldrig vitsen med fyrverkifestival i samband med vattenfestivalen heller…. blev sådan motsats till vad man ville stå för…
Ikväll blir det slappa i soffan. Helt slut efter första veckan på jobbet.
Ha en trevlig kväll!
God kväll! Vill bara visa hur fint det går för paret:
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com