Den kriminella duon - färger???
Osäker på deras färger?
Anledningen är att jag tycker att Jack the Ripper (brunspotted) har en sådan metallisk ton på sin färg, vad säger ni???
Och lille Redrum Boy är inte alls så röd dom mina tidigare katter varit. Tycker han är för ljus för det.
Åsikter önskas.
Vill gärna också veta vad ni menar med V:et under svansen. HAr ni någon bra bild?
Försökt kolla men ser ingenting…

Jag tycker de är brunspotted och röd :-) Brunspottar kan vara ganska kalla i färgerna när de är små, de brukar bli varmare när de blir äldre.
I mina ögon brunspotted och röd/vit. Och det finns ju ett antal nyanser av alla färger, därav den som du tycker lite metalliska färgen.På röda katter finns alltid spökmarkeringar,de ser mönstrade ut fast det inte är äkta , sas.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Den rödvite har den "typiska" augoti svansen, dvs färg på översidan men vit under och ringarna går ej runt som de gör hos solida…
Har du någon bild där man ser den röda kattens ansikte? Eller har han vitt i ansiktet?
#8 Ok, då håller jag med de andra om att den ena är brunspotted och den röda just rödvit utan mönster. Morrhårskuddarna brukar vara nästan lysande vita på mönstrade katter och inte lite "smuts"röda som de är på solida.
#9 Tycker du fortfarande att han verkar solid på de nytagna bilderna?

Vilken färg har föräldrarna?
pappan är chocklad/vit
mamma / svartsköldpaddspotted - vit
men är inte hans morrhårskuddar lite vitare på de senaste bilderna?
Jag har ingen professionell åsikt, men min vilda gissning är att han är mönstrad. Ska bli spännande att höra det rätta svaret längre fram.
Jag vidhåller att han verkar rödaugotioch vit! Var i höst/vintras på färg och genetikkurs om just detta med solid och augoti och hon gav oss tipset om att kolla under svansarna, hon har ju själv fött upp turkisk vaan och dessa har ju som ni vet inte mycket färg men finns ju även som augoti… sen vilket mönster den lille rödvite har är väl svårt att säga men rimligtvis borde väl inte spotted vara helt uteslutet med tanke på broden och mamman…
Hur som helst söt är han i vart fall eller vad tror du #18…
#15 Oj, jättesvårt att säga! Det är ju "problemet" också när kissen har vitt, då vet man ju inte om det är agoutivitt eller vifläck på morrhårskuddarna. Jag hade själv inte haft en aning hur jag skulle regga honom.
Tack allihop.
Jag tycker det är så himla kul att klura ut den rätta färgen.
Tycker t.e.x. inte alls att hans bror är spotted om man jämför med många andra som reggar sina små kissar som spotted. Ripper som vi kallar honom nu har nästan inga brutna linjer.
Ja, man får väl avvakta ett par veckor till och se…Intressant det där med svansarna - men hur tillförlitligt är det?
Rippers metalliska färg är kanonhäftig idag. Hans tassar silverskimrande!!!Ska bli kul att se hur den förändras till det "varmare".

#21 De flesta spottar föds som randiga och nästan alltid så spricker mönstret upp till spottar sedan när de blir äldre. Därför är det bra att vänta så länge som möjligt när man registrerar mönstrade kattungar, då kan man bedöma mer säkert.