God morgon 2008-08-06
God morgon. Mulet ute. Sovande katter inne. Ska sova några timmar till har jag tänkt mig. Ska gå på en lite längre promenad sedan. Det blev ju ingen i går då det bara regnade.
Sköt om er

Godmorgon Leffe.. Vi är uppe med tuppen.. Har väckt min äldre son som har tandläkartid kl 08.00 samt matat kattungarna. De sista åker på fredag.. Ikväll ska vi käka kräftor eller inte jag då jag har svårt att äta djur som kokas levande men de andra får gärna äta..Jag tar nog lite ost och kex istället

Goddag.
Försöker väl för fjärde (sjätte) gången. Sist så kraschade hela i fokus. (Kanske var mitt fel….
Nä det tror jag inte).
Vaknade i morse av att telefonen ringde. Försökte febrilt hitta bärbara. Men fick så klart springa till köket. Så klart han de hänga upp sekunden jag lyfte luren. Tror folk att man alltid har telefonen en halvmeter bort? Blir lite less på de som inte kan låta det ringa så man hinner svara.
I dag är jag trött. Men ska försöka städa lite. Inte för det lär dyka upp nån, men bara utifall att. Blir nog ingen mera häck klippning, får alldeles för ont i händer o armar av det.
#0 Hoppas du sovit gott.
#1 Ost och kex låter mycket trevligare än kräftor. Är jag också bjuden? Jag kan ta min privata helikopter, så är jag hos dej på typ 3-4 timmar bara… *Fniss*
Hoppas ni har haft en bra dag hittils och att ni får fortsätta ha en bra dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Goddagens!
Här är det äntligen upphåll i vädret! Blir en tvättdag idag tror jag allt.
Sitter och redigerar massa filmsnuttar vi har på Winnie. Det är verkligen skoj att lägga ut dom menlösa små snuttarna så att alla långt borta (typ mamma och syster) kan se hur stor hon blivit.
Ikväll blir det nog bara till att ta det lugnt. Har äntligen en stor soffa (fick en hörnsoffa av kusinen i förrgår) så att Zsarorna, Winnie och Falcon får plats på en och samma gång. Det blir nog film-mys.
#1 Ost och kex kanske går och väva in i filmmyset ;)
#2 Vet inte om vi har frågat detta, men komme du finnas i nånstans i närheten av Ösd nästa vecka? Vi åker nämligen upp och hälsar på Cherish med familj och Saras familj under vecka 33 och vi tänkte ta med alla dina priser ju :D
Ha en bra dag allesammans! Och kika in på bloggen om ni är nyfikna på nästa menlösa filmsnutt på Winnie ;) (http://winniesvarld.blogg.se/)
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

God Middag, här lyser solen igen, det är visserligen moln på himlen men set är ialla fall SOL
Igår var jag och kollade på Mamma Mia för andra gången, super bra film.
Tänkte laga lite gott ikväll, klyfftpotatis, fläskfile i kantarell grädd sås och en god sallad till =)) Mums.
Ha en fortsatt bra dag för det ska jag ha 

#3 Jo, jag har ju i nån tidigare tråd frågat om när ni skulle komma. Nästa vecka är jag hemma. Hoppas vi ses.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

God eftermiddag!
Jag har varit i skogen och plockat blåbär. Hittade tyvärr inga kantareller. Har inte hittat någon fästing än heller, så jag kanske klarade mig.
Tvättat bilen har jag gjort också så nu har jag gjort mig förtjänt av att slappa resten av dagen tycker jag.
Ska kanske se filmen "Varg" på bio ikväll, nån som sett den?

Nu har vi lyckats bli barnfria igen. Jag har knappt sett Alexandra sedan hon och Filippa kom hem från farmor i fredags efter 11 dagar borta.
Lördag-söndag sov båda borta då jag och Fredrik var på bröllopsfest till 6.00 på söndagmorgon. Måndag-tisdag sov A hos en vän, hem natten till idag men nu tillbaka för övernattning igen. Filippa har åkt med mormor och morfar till Störåsen i Föllinge.
Nu saknar jag dem faktiskt jättemycket.
#2 Tack för att du fixat så vi får möjlighet till HCM test i Jämtland.
#3 Hoppas vi hinner träffas något. Säg till Cherish att boka in mig (om ni vill såklart).
#6 Blåbär är inte så illa heller.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#7 Men det är väl klart att vi vill *fniss* Vi kommer att bo hos Cherish i Friggen, så det lär bli lätt att ses ;)
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
God kväll!
Just hemkommen från en mycket god middag på Gondolen. Vi firar vår bröllopsdag idag ,-)
Vädret har bättrat sig rejält sedan i måndags. Forumet verkar också funka bra nu. Kul!
Ha en fortsatt bra kväll!

God kväll!
Här packas det sista, i morgon bär det av till England, till barn och barnbarn! Det ska bli så roligt! Tycker däremot inte om att flyga, men det är ju nödvändigt för att komma dit, tyvärr! :)
På tisdag ska vi fira mitt ena barnbarns 6-årsdag, huj vad tiden går!
Hoppas att vädret är hyfsat både i England och här, än är sommaren inte slut!
Ha det bra alla, med eller utan semester kvar!
#10 Lycka till och hälsa så gott till Nina!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#11 Tack, Eine, det ska jag!

#8 Låter bra!
#9 Grattis!
#10 Förstår dig. Känner lika inför vår tripp till Florida i september.
Ha så kul!!! Det blir säkert en härlig resa!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.