Rabiesskit..
Skrev detta även på ett annat kattforum.
Helvetes jävla skit. Ursäkta att jag svär så.. Men jag är så förbannat förtvivlad. Vi kollade katternas rabiesprov, och fick nu veta att Jade inte har tillräckligt. Flytten går om 26 dagar.. HELVETE! Vad gör vi nu? Karantän är väl inte att tänka på.. finns bara två i hela sverige, det är dyrt och besvärligt enligt folk.. och det betyder iaf att Jade är ifrån oss. Jag vägrar lämna henne.. Puck kommer sakna ihjäl sig efter henne.. Vi har sagt upp lägenhet och jobb här nere.. Allt var klart. FAAAN..
Sitter här och bara storgrinar..
Det handlar om 4 månader, 120 dagar.. Risken finns tydligen att hon kanske aldrig blir immun.. det finns sådanna fall om än ovanliga. Men med tanke på hur speciell den här katten är.. överproduktion av talk, fiskallergi osv osv..
Och hur fan ska jag orka vara utan henne i 4 månader!
Sambon pratade med sin mor och det är mycket möjligt att vi kan få bo på bottenplanet där. Morfar hade den delen av huset innan han flyttade till ålderdomshem. Svärmor skulle givetvis tycka det var toppen, då vi kan hjälpa till med trädgården och sånt.. Och vi slipper betala hyra.
Plus att vi har tillgång till att låna hennes bil när hon är hemma.. vilket är bra.
Sambon har redan åkt iväg till veterinären för att ge henne en ny vaccination. Jag hoppas bara innerligt att denna tar.. för vad gör vi om det inte funkar?
Hon hade lite antikroppar iaf, så totalt oimmun är hon iaf inte.. så hon är inte en av de få som inte kan skapa antikroppar iaf.. tur i oturen.
Att det skulle skita sig så. Vi hade en lägenhet i Sverige och allt.. som vi tillråga på allt fick skjuta upp inflytt en månad för att det skulle passa.. Och så händer detta!
:(
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Håller tummarna att det löser sig på bästa sätt
Fy, vad tråkigt!! Hoppas att det löser sig…

Nej, vilken otur ni har! Jag förstår att allt blir komplicerat för er nu, men vill peppa lite i alla fall. Nog kommer Jade att ha utvecklat tillräckligt med antikroppar inför nästa blodprov. Både mina och min mors katter har alltid bara fått en rabiesspruta och de har alla utom en (Ronya) haft tillräckligt med antikroppar då de testats. Ronya, som inte hade tillräckligt med antikroppar efter en spruta hade det efter andra vaccineringen, (och ytterligare 120 dagars lååång väntan), så visst kommer även Jade att ha det.
Usch, kan inte föreställa mig din ångest! Men finns det ingen möjlighet för er att flytta i förväg och låta svärdom ta hand om katterna? Så att ni åtminstone inte förlorar lägenheten? Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er, på något jäkla vis. 
Hoppas det löser sej för er
Krångligt och trist för er.Hoppas ni lyckas klura ut en bra lösning på bekymret.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Stackars, stackars er. Ni har haft mer otur än de flesta förtjänar. Håller tummarna för att allt löser sig till det bästa.
Tack mina vänner. :) Idag känns det lite lättare. Jade hade ju giardia när hon kom till oss så kanske orkade inte hennes kropp fixa det där med antikroppar just då? Nåja.. nu har hon en ny dos i sig. (trött var hon igår! Vilket är ovanligt. ;) )
Vi känner dessvärre ingen som kan ta hand om vare sig en eller två katter här nere.. Svärmor är överpedant och skulle nog gå i taket med allt städande om hon skulle ha dem i 4 månader..
Och ärligt talat kan jag bara inte med att lämna dem.. Det går bara inte. Bara tanken ger mig magont. :/
Planen just nu är att vi får bo på svärmors övervåning i 4 månader. Vi slipper iaf betala hyra.. så det positiva mitt i allt är att vi kan spara ytterligare en slant tills flytten går på riktigt. Och leva rätt ok under tiden..
Visst känns det förbannat trist och hemskt.. Vi var SÅ nära. Allt var klart, med lägenheten och allt. Som låg så bra till. Supernära syrran min. Nåja.. det kommer fler lägenheter antar jag.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#9 Om ni inte betalar någon hyra i Tyskland kan ni väl lägga pengarna på hyran i Sverige? ;)

Ja, fy vad tråkigt för er.. Hoppas det kan lösa sig..Jag har nu gett Lyra och serafina en rabiesspruta och veterinären sa att en sputa räcker. Ska jag ge en till? Tänkte ju ställa ut Lyra i Danmark i framtiden..

Ja, fy vad tråkigt för er.. Hoppas det kan lösa sig..Jag har nu gett Lyra och serafina en rabiesspruta och veterinären sa att en sputa räcker. Ska jag ge en till? Tänkte ju ställa ut Lyra i Danmark i framtiden..
#13 Då slipper ni hjälpa till så mycket i stället…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
*host* Det lär vi nog inte undkomma heller. Vi kommer antagligen göra upp lite regler hur vi kan underlätta för henne som jobbar heltid, har ett stort hus på 3 våningar att ta hand om ensam osv. Och vi kommer inte ha så mycket att göra om dagarna iaf. Så vi kan gott hjälpa till i trädgården, städa lite och hjälpa henne att handla och tom laga mat tills hon kommer hem. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||