God morgon 2008-08-05
God morgon. Nu går det snabbt här . Hoppas det fortsätter så även när alla har vaknat och kommit in på iFokus. Annars så regnar det för fullt här och har gjort det hela natten. Det lär nog inte bli någon promenad i dag så jag får väl göra dubbelt så mycket av innegymnastiken istället.
Sköt om er
God morgon!
Nu har jag suttit och surfta både här och var för att kolla upp va man ska satsa på för digital systemkamera. Har en Sony Cybershot H7 och känner att det börjar bli dags att äntligen uppgradera till en digital systemkamera. Men vad ska man ha? Ni som håller på med foto, kan ni inte komma med lite tips. Enklare variant som är lätt att lära sig, schyssta bilder, inte allt för dyr. Tips?
Annars ska jag väl bara sitta och klaga på mitt semesterväder idag ;) Närå! Måste göra iordning här hemma för det ser ut som hej kom och hjälp mig. Alla våra böcker ligger utspridda över hela lägenheten. Har fått ny bokhylla nämligen. vi har även fått ny hörnsoffa. Yeah!
Sara jobbar idag och det regnar. Vad mer kan man göra än att pyssla i hemmet. Sen ska jag nog pyssla lite med Winnie inför utställningen i helgen. Ska bli skoj!!
#1 Mmm nu är sidan lite snabbare. Hoppas den fortsätter att vara der ;)
Ha en fin dag allesammens!
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
God morgon!
Semester här också hos Rexmamma och Scat_Cat. Vädret är sådär måste man säga. Katterna är förbannade för att vi inte öppnar den verandadörr som går till det fina vädret!! 
#1: Kamera? Vi har en Canon EOS 350 D sedan några år tillbaka. Har funkat mycket bra. Se till att det finns olika objektiv att välja på. Efter ett tag tröttnade vi på blixt (trots att vi har en separat) och har nu ett ljusstarkt teleobjektiv. Suveränt att plåta katter med.
God morgon!
Idag blir det städning…det ösregnar. Kattungarna vill vara med hela tiden, trots att de inte ens är 4 veckor ännu och borde sova (tycker vällingmatte).
Wilda tycker att det är kallt nu och vill helst ligga på matte och värma sig och inte städa!!
Ha det!!

Godmorgon!
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Ska gå ner på stan en sväng och se om det finns nåt att handla
Och så borde jag ta mig i kragen och gå till gymmet. Får se om jag orkar..

God morgon alla! Var en vecka på arbetsresa och blev förvånad över alla förändringar som har hänt under tiden. Ännu igår var forumet så trög, att man knappast kunde använda den, men nu fungerar sidan perfekt.
Så det är bara att börja studera alla fina egenskaper - och bygga min sida på nytt.
En extra plus: nu kan jag antagligen använda smileys och allt annat med Safari! Tack!
Var på söndagen i en utställning med mina devons, och flickan fick sin andra cert och pojken avelsgodkännande - så nu väntar jag bara, när det blir aktuellt med smått!
Här ser det ut som om hösten skulle komma, regnar och blåser, men hoppas att det vänder ännu om.

God morgon,
sista hela dagen i stugan och då ska det städas…
Ha en bra dag allihopa!

Mmmmmooooorrrrrr….det blir dubbelt vid redigering!
Får hålla mig borta ett tag känner jag..

Morrn..ja nu verkar peppar peppar segheten bort här på sajten..MEN jag kan inte radera PM nu- några jag fått och slängt nu efter bytet har kommit tillbaka också och går ej att slänga..
Numera ser jag äntligen "skickat" men kan inte slänga..
Sååå jag får vara tålmodig och inte försöka-för då blir jag bara stressad…
Ska väl in och kolla på supportsajten igen-den har varit min huvudsajt nu efter bytet..
när jag nu kommit in alls.
#0 vet du om de ska göra om så att inte medlemsregistren syns för alla-även oinloggade?
Dessutom kan man klicka på en Avatar och komma in på profilsidan-även oinloggad..
Ha en bra dag i regnet!!!(ja-i Sthlm regnar det iallafall….)
#8 PM biter funkar ju inte .Det har vi ju skrivit här också. Att det blir dubla inlägg beror tydligen på att om man skrivit enlägget och skickat iväg det och sedan trycker på uppdater så uppdaterar man inlägget och det kommer en gång till. Om man ska uppdatera för att se hur det ser ut efter inlägget så tryck på sidhuvudbilden istället.
Du har redan fått svar på din fåga om medlemsregistren ocj´h oinloggade på supportsajten. Det kom igår och de säger att det tydligen är något de missat

FIck en lång sovmorgon. Första på hela sommaren. Sååå skönt. Myste med katterna innan jag klav upp, och Saga skulle till o snutta på sin mamma. Såg lite roligt ut.
Nu skall jag äta en (jätte)sen frukost. Och sen göra något ute på gården. Klippte färdigt gräsmattan igår, och började klippa häcken.
Molningt, men vita fluffiga moln, och solen anas. Lite blåsigt ser det dock ut att vara.
Skönt o vara själv, men längtar efter sonen.
#1 När kommer ni och hälsa på då?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

God Mórgon, eller ja God Middag =)
Gillar den nya iFokus, det går snabbt och allt flyter på.
Har precis talat med kommunens djurinspektör som har hand om mitt tillstånd och allt är bara bra =))))
En fortsatt blåsig dag men just nu är det uppehåll och man glimta lite ljus bakom molnen, håller tummar att det skpricker upp.
Ha en bra dag allihopa.

God middag.
Kallt och blåsigt här.Idag ska jag och min dotter stå i Fotbollsklubbens kiosk.Inte så kul när bilen är trasig och vi måste få någon som kör oss dit och hem.
Är just nu sååå trött på min bil,men med förhoppning får jag den till på torsdag,annars blir det problem då jag på lördag ska på utställning.
Nu låter det som jag bara är negativ i dag
Ha en skön dag alla!
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
God middag.Mycket bättre kräm i trådarna nu! Jag höll på att tappa tålamodet i går, när jag försökte ta mig hit.Avskyr när det är sååå trögt.Har precis vaknat..till en gosesugen Matte och en lika kelig Mackan.De är bästa kompisar efter bara 4 dagar.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ok -jag såg det nu…frågan hade kommit så långt bak att jag glömt att jag frågat där
Det är sådana skriverier om PM:en därinne - fastän de har förklarat högst upp..
Så att PM ej funkar vet jag ju…!!!
Det var bara lite frustration jag fick ur mig här..lite lustigt att det ändrar sig nu igen efter nya är igång tyckte jag..
Jag väntar tålmodigt på att PM:en ska funka för mig också..
Det är lite konstigt hur folk håller på inne på support….
Tycker det är bra att Johan nu skriver basic om "läget på sajten just nu" högst upp - ingen ide att hålla på och fortsätta klaga på PM:en ändå som de gör där inne…
Han har ju skrivit att prestanda-problemen måste fixas först-självklart!!!
När man inte ens alltid kommer in/ut på sajten osv…Det är ju liksom viktigast att ta det först borde alla förstå…
OK då vet jag att jag inte ska uppdatera efter skrivet inlägg-det var det jag gjorde!
(de kommer nog ändra det..för annars blir det nog många dubbla inlägg)
När jag vaknade framåt förmiddagen stod det katter på sängen och på golvet runt mig och jamade i kör. "Maten är slut" Lådorna är smutsiga. Husse upp och fixa" Så det var bara att gå upp. När jag hittat tofflorna och vänder mig om mot sängen så möts jag av följande syn (se bilden). Med andra ord inga hungriga katter, inga nödiga katter. Hm!

Många beslut håller på att tas hos oss. Min allergi i samband med kattungar är inget som funkar och vi kommer därför ha paus i uppfödningen till jag har varit igenom behandling och mår bättre.
Vi kommer självklart ha kvar vår foderkatt och Nova som vi deläger med Fritz men hemma blir det inga mer bebisar för än mitt vaccinations program är klart. Har varit tufft att ta detta beslutt men min hälsa håller inte till annat. Därför kommer Fanny också att säljas och flytter sannolikt till Finland när hon blir lite störra.
#16 Hälsan är viktig. Mår du inte bra som kommer inte katterna heller att må bra.
#15 lättlurad husse? Eller bara jättesnäll?
#16 Så tufft för er!Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#16…oj vad tråkigt…ja den där allergibiten är inte så lätthanterlig alla ggr…
..hoppas på bättring för dig..
..ja inte ett pm går att radera el läsa..fast det blinkar i inkorgen..mkt förtretligt…grrr…
..regn..regn..regn…jag har ju önskat så jag är väl skyldig till detta 
..idag är Gunvald rabiesvaccinerad första sprutan…oc Cigge fick sin "årliga" vaccinering och hans såg jättefin ut i munnen sa veterinären, han drabbades ju av akut gingivit för ett tag sedan och vi har kämpat med att råda bot och tydligen har det gett resultat..
..Gunvald pussades och gosade och visade vilken go' kille han är..vet.assistenten tyckte han var en läckerbit…
Ha en bra regnig eftermiddag !!!
#16: Usch, så jobbigt. Hoppas att allt löser sig till slut, och att behandlingen får dig att må bättre.
#19: Va??? Är det ditt fel? Men va fasen… ;-)
God eftermiddag, allihop. Jag sitter och är nervös inför mitt föredrag som jag ska hålla om en timme: "Från förvaringsplats till lustgård" heter det. och handlar om balkonger. Hålls på Trädgårdsföreningen här i Göteborg, för den som är sugen! :-D
Efteråt har maken lovat champagne på hotellbar, och sen börjar min semester. Tjoho! :-) Men det var ju det där med regnet, då… Ha en skön dag, alla.
Hoppas det gick bra på föredraget.
God natt säjer jag