Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 346 ggr
majsan
0

Ot- Härliga svamptider

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min dotter var i svampskogen i fyra timmar igår och fick ihop några kilon av stora härliga kantareller. Jag trodde inte att det skulle finnas redan så lite förvånad var jag när vi hittade de första precis där vi låste våra cyklar.. Fyra fästingar fick jag på köpet men svampplockartokig som jag är så har jag vant mig.. Min dotter fick som tur ingen..

Jag älskar att strosa i skogen och plocka svamp..Skrattande

[Silkwaves]
0

Åhh jag med. Kansek ska ägna dagen åt detta istället för att åka och handla höstgrejer…

Leffe
0

Kan inte med att plocka svamp, men äter dem gärna (ätliga förstås) Älskar smörbrynta kantareller. Sitta på en sten eller klippa i skogen och bara slappa är underbart

MyTwiggs
0

Oooo! Så mysigt! Jag ska ut snart också!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

SandraK
0

Jag älskar kantareller men är livrädd för fästingar så jag är inte så sugen på att ut och leta. Hade en fästing som höll på att sätta sig fast i min nacke förra året efter jag plockat blåbär Skrikandes

IngerN
0

Gula kantareller……….mumsTungan ute De ser jag fram emot när vi kommer förbi i höstKyss

majsan
0

Då ska jag skaffa lite till och lägga i frysen.. Smörstekta kantareller och nybakat bröd till förmidaggsfika blir det då IngerTungan ute

Ser fram emot att träffas, ska bli så kul..

Denna kommentar har tagits bort.
Eine
0

Lyckans ost! Njut!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora