Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 409 ggr
Leffe
0

Lite om nya iFokus

Information om tillgänglighet på iFokus

Vi har försökt att göra iFokus så tillgängligt för alla som vi bara kunnat. Vi vill att alla, oavsett om man har ett funktionshinder eller ej, ska kunna ta del av allt fantastiskt innehåll som våra medlemmar har skapat på iFokus.

Textstorlek

Hela iFokus använder sig av relativa teckenstorlekar. Det innebär att du själv kan öka eller minst storleken på texten. I de flesta webbläsare gör du detta via menyn Visa, Teckenstorlek.

I moderna webbläsare som Firefox 3.0, Internet Explorer 7.0 och Internet Explorer 8.0 kan du dessutom zooma hela sidan, genom att trycka Ctrl+Plus och Ctrl+Minus. Det går även bra att hålla ned Ctrl-tangenten och använda rullhjulet på musen.

Om du är inloggad kan du även göra fler inställningar för teckensnitt och storlek.

Skriva inlägg

Som standard använder vi en så kallad wysiwyg-redigerare för att skriva inlägg och kommentarer. Denna använder JavaScript och kan ibland fungera dåligt tillsammans med taleko hos vissa skärmläsare. Om du har problem med att skriva inlägg, prova då att stänga av den avancerade skrivrutan.

Gå till dina personliga inställningar för att ändra denna inställning. Du måste vara inloggad för att kunna göra det.

Om du har svårt att använda en mus finns det gott om kortkommandon för att snabbt navigera på iFokus.

Vi har försökt välja tangenter efter hur de är placerade på tangentbordet och för att det ska vara enkelt att läsa inläggen utan mus och med endast en hand tillgänglig. (perfekt när man har en bäbis på armen t ex)

Kortkommando

Förklaring

j

Hoppar till nästa inlägg i inläggslistan

k

Hoppar till föregående inlägg i inläggslistan

u

Hoppar till första olästa kommentar i en diskussion

i

Hoppar till början av inläggslistan

o

Hoppar till början innehållet

v

Öppnar popup-ruta med dina vänner

f

Öppnar popup-ruta för dina sajter

r

Öppnar popup-ruta för dina inlägg

e

Öppnar din inkorg för privata meddelande

Mellanslag

Scrollar sidan

Home

Hoppar till början av sidan

s

Bokmärker eller tar bort bokmärkning när en diskussionstråd är aktiv

Pil höger

Visar nästa bild i fotoalbumen

Pil vänster

Visar föregående bild i fotoalbumet

Esc

Stänger popup

Skrivet av [Johan](javascript:void top.ShowProfile('johan') "javascript:void top.ShowProfile('johan')")

Leffe
0

De funktioner som man har idag blir kvar, men det har varit ett önskemål från många under en längre tid att kunna få lite extra utrymme för foto o.s.v.

Därför kommer man att erbjudas iFokus Plus som direkt innehåller

Oändligt stor Inkorg. Skicka och ta emot precis hur många privata meddelande som helst.

Bifoga filer i privata meddelanden. Skicka bilder och filer till dina vänner i privata meddelanden.

Stor Avatar. Få en dubbelt så stor Avatar.

Fler fotoalbum. Organisera dina bilder i olika album.

Mer utrymme i ditt fotoalbum. Varje gång du förlänger ditt Plus-medlemskap får du 1 mb extra utrymme för dina bilder.

Visa bilder direkt i inlägg. Visa dina bilder direkt i inlägget i forumet.

Och mer… De kommer framöver att lägga till många fler funktioner till iFokus Plus.

Buffy-co
0

Kommer Plus-varianten kosta pengar alltså?Fundersam

Buffy-co
0

Förstod det..Cool
Hoppas man får vara kvar som icke betalande?

Leffe
0

Det vi har idag har vi även i det nya om jag fatt det hela rätt. Det är plus-tjänsten som kommer att kosta och inte det vanliga iFokuset

EvaG
0

Plus-tjänsten är nog rätt så bra. Tillägget att bifoga filer i PMen blir toppen. Då kan vi ju skicka bilder privat också. Toppen för många att kunna ha större fotoalbum också. Vad kommer plus-tjänsten att kosta?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

#6 Ja detta att kunna skicka filer till varandra verkar vara en bra sak. Fotoalbumen är inte heller dumt där man kan göra flera olika album och sortera bilderna

Strawberrygirl
0

Jag har en fundering… hur är det med blockande? Med tanke på att en del har fått rätt så otrevliga pm i sina inkorgar. Kan man blocka en användare från att gå in på den personliga sidan och från att skicka pm och skriva i gästboken exempelvis?

Buffy-co
0

Men huuuu…vad är det du skriver??Urtrist!!Ledsen
Sorgligt att en del tydligen beter sig som barn i sandlådestadiet…
Jag var helt ovetande om detta…såå tråkigt!!Ledsen

Leffe
0

#8 Svaret är att du ska kunna styra det helt själv

Medea
0

Vet du vad plus-tjänsten kommer att kosta? Större inkorg skulle ju inte skada direkt…

Leffe
0

Har sett följande men om det är helt rätt vet jag inte

Priset för denna tjänst är 50 kr per kvartal plus eventuella operatörsavgifter för att skicka SMS.

Leffe
0

#11 Tänk att kunna skicka bilder via PM också och fotoalbumen ska vi inte prata om

Strawberrygirl
0

#9 Ja tyvärr har det hänt en hel del. Eftersom det inte sker offentligt heller så finns det ju ingen möjlighet att "få hjälp" av admin, därför så vore det ju smidigt att kunna blocka.

#10 Låter super! = )

Buffy-co
0

Jag undrar lite om de gamla Pm man har liggandes i in och utkorg kommer försvinna i natt vid övergången till det nya ifokus(för det var väl i natt??Hittar inte det just nu-när det var…)

Ja..jag är ju lite av en samlare av vissa brevGenerad -har en del uppgifter i dom och så - kanske läge att kopiera över dom så att in och utkorg är tomma??
Det vore lite snopet att bli av med alla..

Förresten har detta med full inkorg ändå funkat..min har varit full länge och fastän jag kaastar står det ännu att den är full-men jag kan både ta emot flera och skicka..
Hmm det kanske inte kommer gå nu längre…

Leffe
0

Jag tror de försvinner, men är inte säker. Men utgå från det

Buffy-co
0

Men när var det de byter - jag kan inte hitta det nu..Fundersam

Leffe
0

Du behövber inte oroa dig .

första gången man öppnar sina nya inkorg kommer alla gamla meddelanden konverteras till nya formatet. Första gången man laddar inkorgen kommer det därför ta lite tid om man har väldigt många PM. Men sedan går det snabbt

Buffy-co
0

HAHAHA!

NUUU blev allt lite konstigt och annorlunda..och jag som höll på att rädda mina pm…
F*n säger jag att jag inte frågade om det tidigare…Skrikandes