Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1920 ggr
[Silkwaves]
0

God Morgon 31 juli

Sista dagen i juli… Känns lite tråkigt, som om sommaren redan är slut. Sitter på jobbet och undrar vad jag gör här. Tomt är bara förnamnet.

Igår skulle jag boka tid för HCM-scanning av Kenny i augusti inför höstens erotiska äventyr. Första lediga tid - i mitten av september … aargh… Men se en återbudstid på eftermiddagen. BAra att slå till. Blev flexledigt för både mig och fodervärden och nu så är Kenny HCM scannad utan anmärkning. Grabben var jätteduktig och undersökningen gick så snabbt och bra. Älskar Anna Tidholm! Klok och duktig.

Nåja detta innebär att jag får jobba läänge i dag bläää…

Natali
0

Morgon.

Sitter o väntar på besiktingsmannen. Skall besikta huset inför försäljning alltså. Sonen har inte vaknat än.

Ja nu kommer han, så måste sluta.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Dolleminas
0

#1 lycka till!!

#0 Kul att det redde upp sig!

Här skiner solen och vi tänkte åka till Junsele djurpark och sedan äta middag hos svärföräldrarna (bor på nästan samma ort)

Ha en bra dag alla!!

smirik
0

God morgon

Vakande och trodde att det var fredag - var så himla glad att nu var det snart helg - haha vad besviken jag blev när jag upptäckte att det var torsdag.

#0 åh vad skönt att det gick så bra - puss på duktiga Kenny

Leffe
0

God morgon. Idag ska jag på gruppsjukgymnastik. Det skall börjas med konditionsträning på motionscykel - låter påfrestande.

Sköt om er

Strawberrygirl
0

God Morgon!

Ytterligare en fin dag! Var på grillpartaj igår kväll och ikväll blir det nog som det ser ut grill igen. Älskar varma, sköna sommarkvällar (Ja förutom mygg och knott då).

#0 Grattis till det härliga resultatet!

Önskar er alla en underbar dag! = )

MyTwiggs
0

God morgon! Kom just hem från Myra! Jag fick ett infall och åkte och hälsade på henne igår. Vi tog en liten krogrunda i rent underhållningssyfte eftersom det förmodades att det skulle vara heldött i katrineholm en onsdagkväll sådär… men ICKE! Det var fullt med folk ute! Jättetrevligt!

Ha en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Buffy-co
0

Gomorrn..

#0 Skönt att det var bra med Kenny!!
Jag tycker också att Anna Tidholm är en super-veterinär…mycket förtroendeingivande och hon förklarar allting mycket bra, dessutom verkligen genomtrevlig!!!
Jag hade henne till min förra hund några gånger..

Ha en bra dag-ser ut att bli ytterligare en solig varm dag i Sthlm..Glad

cherish
0

God eftermiddag!

#0: Skönt att allt gick bra med Kenny och wow, va snabb tid du fick! :D Här väntar vi på Torkel Falk som kommer till Östersund 23-24 aug (tid bokas hos Natali *blinkar*).

#1: Lycka till med besiktningen!

Själv tycker jag så synd om mig själv .. har haft ont i en tand över en vecka och knaprat värktabletter och HOPPATS på att det skulle gå över .. men idag gick det bara inte längre. Jag fick en akuttid hos tandläkaren och … en kraftig inflammation i tanden (och vidare ut i käken) har jag och imorgon ska jag dit och rotfylla!!! Jag som är SÅ tandläkarrädd!! Usch vad jag grät!!! Ja jag vet, jag är jättefånig .. så nu äter jag Kåvepenin och Citodon och hoppas må lite bättre till imorgon. Så vår planerade resa till Åreskutans topp får vi skjuta på framtiden … *suck*

Har i ren frustration varit ute och hamrat upp brädor som saknades på altanen och svär så det osar (jag som inte svär heller annars!!) för självklart går det ju INTE bra!! Och det enda jag tänker på är rotfyllningen imorgon .. jag föder ju hellre barn än gör en rotfyllning för OJ så ont det gjorde förra gången!!! Nu har hon iofs lovat ge mig  hur mycket bedövning jag vill ha men ändå …… Stackars, stackars mig …..!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

mumsikoff
0

#0 VAd söknt att höra att grabben är scannad fri!

#8 Ajaja, tandläkare är inge kul! Stackarn!

Själv ska jag packa det sista nu och lite senare på eftertrmiddagen springa ut och köpa solkräm osv. Ikväll är det också planerat en liten tripp till en uppfödare som har en sphynx-kull efter vår hane. Tror att det är en liten blivande utställningsstjärna i kullen så jag måste ju bara åka dit och känna och klämma!

Så, nu säger jag hejdå till forumet och kommer åter om ca 2 veckor, förhoppningsvis solbränd och utvilad. För er som vill ha tag i mig så maila eller sms:A, jag kommer ha mobilen med mig och försöka kolla mailen ett par ggr iaf ;)

Leffe
0

#9 Ha det så trevligt

Här är en version av Cornish Rex iFokus som är för mobiltelefonen http://cornishrex.ifokus.se/mobil/

Eine
0

Polina! Sköt om dig, ha en ljuvlig semester och fundera ut lite roliga importer kanske..CoolStor kram!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

citrina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är det inte direkt morgon längre men iallafall. Första dagen medkattungar i huset!

Alla utom husse sov länge , kunde vi nog behöva efter att ha varit vakna nästan hela förra natten och bara slumrat kortare stunder under dagen.

Ika kan börja lämna ungarna ensamma i boet en stund, när de är mätta slumrar de obekymrat utan mamma. Ljusslingan i boet blir lite som en värmelampa -  de påminner faktiskt om små håriga spädgrisar där de ligger :-)

Jag har haft fullt upp att uppdatera fotoalbumet på hemsidan men nu ska jag faktiskt lämna kattungevärlden för en stund och åka ut till den stackars försummade hästen.

Önskar alla en fortsatt bra dag!

//Hanna

LinusCRX
0

Huvva vad varmt det är… nu börjar jag få nog. Även om varma sommarkvällar på balkongen är fantastiska. Någon liten svalare dag skulle uppskattas. Välpälsade Charlie njuter just nu av bordsfläkten inomhus. Han tycker den svalkar skönt. Linus lapar sol i fönstret, som vanligt.

#0 Duktiga Kenny! Vad skönt att allt står bra till och jag antar att han är totalt omedveten om vilka spännande äventyr som väntar honom i höst ;-)

#8 Usch vad jobbigt, men det kommer att gå bra! Inte roligt att ha ont i tänder/käke.

#9 Ha det så jätteskönt på resan. Så bra att LeffeD meddelade adressen för mobilen så du kan hålla koll på stranden ;-)

Aje-T
0

#0 ohhh, då kanske jag kan börja hoppas då? Flört

[Silkwaves]
0

#14 Mmm men nu måste ju lilla damen förstå att det är dax att löpa bara… Har just hämtat äcklig illaluktande (för mig) Kenny Peeweeströ.. Nu ska hon introduceras i parningsstugan(tidigare trädgårdsförråd och gäststuga…) och förhoppningsvis gillar hon de dofter som finns där på filtar och låda…

LinusCRX
0

#15 Åh vad spännande. Hoppas hon fattar vinken Flört Håller tummarna för att Charlie får bli farbror :-)

AnnaS
0

Jag försökte också få till en scanningstid nu eftersom jag inte hinner få till det annars, men veterinären på Blå Stjärnan har semester!! Har ni hört talas om något så ofint?? FörvånadFlört Första tiden som fanns var 28 augusti…

Jaja, Nilsfors kommer väl i september och då får jag väl scanna mamsen istället. Funkar det med Glad

MonicaLagerquist
0

Inser att vi har det underbart som har Ultuna så nära.Ringde i morse och bokade tid för HCM scanning av två katter.Nästa fredag ska vi dit.Passar väldigt bra för då kan jag hämta upp Q samtidigt så blir det en resa mindre.Det är ju hela 2 mil in till stan.

Stolt ägare till tre La permer

[Silkwaves]
0

#17 Ja visst är det tasktigt - ska våra veterinärer verkligen behöva ha semester? Vi behöver dem ju stand by… Ska iväg i morgon också fast bara till min vanliga… Upptäckte att det redan gått tre år sedan Pip rabiesvaccinerades och vaccinet är bara giltigt till i morgon - himla tur jag kollade… annars hade jag fått börja helt från början med grundvaccin och vänta i hur många dagar det nu är.. och titertest… Nu slipper jag det Tjoho!!

A-M.H
0

…120 dagar…. beställt tid idag….en spruta …vänta 4 veckor en till spruta och vänta 120 dagar innan man tar blodprov för titrar…men vad är väl inte som väntans tider…Glad..ska hinna till mars 2009 i alla fall..Flört

MonicaLagerquist
0

Varför tar du två sprutor?

A-M.H
0

#…Veterinären sa att det var det säkraste..om det inte fanns titrar efter den första så skulle det ta en evinnerlig tid innan det hela skulle vara klart…men Monica om du har ett bättre förslag så kläm fram det….Flört..nuuuuu…..

smirik
0

#22 det är inte nödvendigt vi har rabies vaccinerad 4 katter med en spruta (alltså varje)

Vi bruka vänta ett par veckor över dem 120 dager och i alla fall har det varit mer än nog titrar

Hundar där i mot behöver 2 sprutor

MonicaLagerquist
0

Nickar och instämmer.Hundar behöver två katter en.

A-M.H
0

…smirik o monica…tack..tack…vilket vaccin..antar att det finns fler eller…??

[Silkwaves]
0

Instämmer med föregående. Har bara vaccinerat en gång för alla de fyra kissar som vaccinerats. Det har funkta alla fyra gångerna. Men visst det är en chansning. Fast min "kattveterinär" sa att det var oerhört ovanligt att det behövdes två på katt.

AnnaS
0

#19 Självklart ska de ha semester :-) Det är bara lite dumt att det ska vara samtidigt som min semester ;-)

Dolleminas
0

Hört de som tagit en spruta och efter en månad tagit en till "för säkerhets skull"

A-M.H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..allright…allright….en spruta….låter bra för mig…ja pengarna är inte anledningen…utan man ska inte tillföra mer än man behöver…oavsett vad det är…Glad..och Gunvald är ju inte nån jättemaffig 6 kilos hankastrat…

..fotot taget v MariaO…