Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 506 ggr
smirik
0

God morgon 30 juli

God morgon

I denna stunden blir Abbe pappa, hans tjusiga tjej Ika håller på att föda Skrattande Vi håller tummar och tassar att allt går bra.

Ha en skön dag

AnnaS
0

God morgon!

Har fått en databas med 9 000 katter skickad till mig som jag håller på att gå igenom. Hade tänkt att bara ta katter på A igår kväll, 4 imorse var jag klar… Det blir att fortsätta idag eftersom jag bara har en 14 dagar trialversion av programmet som kan läsa databasen…. Bäst att jag rappar på!

Ha en bra dag allihop!

Strawberrygirl
0

God morgon!

Ännu en dag på jobbet, nu har halva veckan gått! Bara en och en halv vecka kvar till semester igen! = )

Önskar er alla en underbar dag!

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

I går kväll har jag följt live-förlåssning på sms och telefon och resultatet blev 4 ungar! Två vita, en röd och en blå… Veeeem kan vara pappa till dessa tro?

Innan det drog igång var det så klart pizza på flotten, bad och morden i midsummer!

Idag ska jag assistera vid ultraljudsundersökning… på en HÄST!

Ha det så fint allihop!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

God morgon!I dag plir det lite pyssel med rosetter, städning och egenvård av alltför solbrända ömma axlar.Det blev ju ofrivillig oplanerad solning när vi letade katt hela söndagen..ajaj Och nej, inget har hörts av om någon undrar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
0

Idag är en tung dag.Min svärfar ska begravas så om en stund är det klädbyte och sen far vi till Sollentuna för att närvara vid begravningen.

Stolt ägare till tre La permer

Zsarorna
0

God morgon! Här blir det nog bara städ, tvätt och lite solande.

#0 Håller alla tummar 

#1 Även du behöver nog några tummar hållna Räcka ut tungan 

#4 Hoppas verkligen att ni hittar katten!! Generad

#5 Skickar en tanke till dig och din familj

Natali
0

Morgon.

Sonen tappade sin andra tand i morse. Stor händelse. Nu är han på dagis, och vi skall åk ao håmta min bil från verkstan. Sen skall vi köra lite skrot till återvinningen. Vinden är nästan helt utrensad nu, allting ompackat som det skall vara.

Har väl inte humöret på topp, men det är otroligt härligt väder i alla fall.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

God förmiddag! Här är vi på väg till sjön, lite sena ….

#0: Håller tummarna att allt går bra!!

#1: Lycka till Anna!!! Slit inte ihjäl dig bara …

#4: Hoppas verkligen ni hittar katten … så sorgligt!! PS.´Aloe vera på axlarna svalkar och lindrar ömma axlar ….

#5: Sänder många varma tankar till er idag ….!!

#7: Lycka till med mäklarbesöket idag och hälsa M grattis till tanden!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Leffe
0

God förmiddag
#0 Hoppas det går bra
#1 Glad
#2 Den som väntar på…
#3 Lycka till
#4 Sköt dig
#5 Beklagar
#6 Hoppas det blir mest solande
#7 Tidens tand

Själv gör jag och ska inte göra något speciellt. Kanske ta en lite längre promenad idag för i morgon ska jag till en sjukgymnastikgrupp för första gången efter operationen

Sköt om er

Dolleminas
0

#1 Vilket jobb!! vet att ni är duktiga…

#5 Skickar en styrkekram tiller alla…

#7 Man måste inte alltid ha humöret på topp, vad gäller flyttkartonger har ni "länsat" närmaste affärer på banankartonger??? många vill bara bli kvitt stora kartonger…

#9 Ta det bara lugnt så inte nåt går galet nu när du blivit så mycket rörligare…

Här skiner solen och det är ännu en kvav dag, ska jobba först ikväll (äntligen eftersom jag inte mått så bra av värmen de senaste dagarna…)

RacerDonnans
0

Trött och seg eftersom jag var chaufför inatt och hamnade på krogstråket i Östersund. Hade trots allt kul även om det skiljde 20år på mig och det sällskap jag transporterade.

#0 Spännande. #1 Avundas dig inte nu.
#2 Den som spar han har.
#3 Vad härligt det ser ut med flotten.
#4 Håller med Cherish.
#5 Hoppas ni får en fin dag trots allt. Förstår att det känns tungt.
#7 Förstår att ni haft en stor dag idag. Filippa väntar fortfarande på att få tappa sin första tand. När får jag en dejt på stan?
#8 Önskar jag kunde följa er och slippa sitta innen och sortera
leksaker.
#9 Lycka till imorgon och ha en bra dag.
#10 Ta en välförtjänt lugn dag!

Jättekramar till er alla, saknar att jag inte har haft tid att vara här så mycket senste veckorna.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

mumsikoff
0

Hej Allihoppa!

Här har vi varit lite o-aktiva en tag men den tiden har fyllts av massa pyssel.

Rikke - du får uppdatera oss senare om hur det går med kullen och hur många det blev!

Anna - stor eloge till dig som lägger ner så mycket tid!

Hoppas att alla ni andra också ska få en underbar dag!

Här är det packning som gäller för fullt. Har köpt en sista minuten resa till Kreta så det bär av til Grekland på fredag morgon för solande och badande i 2 veckor! Mycket som måste göras innanman kan åka… När jag kommer tillbaka kommer jag ha myyyycket att ta igen på forumet och kanske lite nytt att berätta själv :)

MyTwiggs
0

Tillbaka efter ultaljudet och hästskruttan var INTE dräktig! Hmm.. Undrar varför hon heter Assa… *flinar*

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Pust, nu blev B klar - jag behöver mer semester!!! Skrattande

Medea
0

#14 Jäklar vad du jobbar, är det amerikanska missar som du lägger in i Pawpeds?

AnnaS
0

#15 Ja, jag fick en fil med en databas full med massor med missar från en av de som hållit på med CRX längst i USA. Visserligen är det många missar jag redan har, men det är en del nytt och förhoppningsvis så fyller jag en del "dead ends" också Skrattande

(tur att jag är helt själv i stugan idag så jag kan jobba i fred Skrattande)

Leffe
0

#16 Snyggt. Kan jag hjälpa dig på något sätt

Natali
0

#11 Fredag kanske? Fast då behöver jag barnvakt, så måste i så fall kolla.

#5 Ojdå, missade detta totalt. Beklagar sorgen. Begravning är tungt. Men måste bara få berätta, det kan finnas ljusa stunder också.

Min farmor dog, i parkinsons, och vi skulle ju upp på begravningen. Hon han aldrig få träffa sitt barnbarn. Men han kom på begravningen. Men under begravningen så sprang Milton runt överallt, han var ju bara 2 år. Bla sprang han fram till prästen och kollade runt, när han kom närmare kantorn så blev hon lite orolig. Så där satt vi, tårarna trillade, och jag försöker få tillbaka min son (hans pappa satt längst bak med lite leksaker, men han hade rymt därifrån..). Då säger farmors syster att Elin skulle ju ha tyckt det var så mysigt att han var där. Då började vi le åt det hela i stället. Elin fanns nog med där någonstans, och gladdes åt att äntligen få se sitt barnbarn.

Nu kom jag lite från ämnet. Men ville bara berätta.

Så har haft en bra dag. Så nu skall jag bara ha en bra natt hoppas jag. Min far kommer i morgon.

Hoppas ni får en bra natt.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Eine
0

Jag tänker på hur vi människor har det. Varje dag händer det saker som förändrar livet på något sätt.På gott och på ont.Vi har bara att anpassa oss och infoga oss och följa med.Förhoppningsvis växer vi med erfarenheterna och får ett ännu rikare liv och kan hjälpa våra medmänniskor genom att ge stöd i liknande situationer.Även det som smärtar djupt får ett  gott syfte, fast man inte orkar att se det när det är nytt och kanske sårigt.Din älskade lilla unge var helt naturlig och vad i hela världen finns det som är finare och bättre? Klart att Elin var glad, hennes syster hade alldeles rätt.Jag känner med dig, men är glad för Miltons uppträdande också.

Uj vad jag svamlar, jag blev bara så tagen.Kram.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

majsan
0

Nu har jag kommit hem från lägret där jag jobbar i köket varje år.. En fantastisk herrgård alldeles intill en sjö.. Tilda var med och har arbetat sen nio i morse.. Men idag har det varit väldigt behaglig värme och pytt ipanna till 120 personer stektes lätt. Nästa år så ska jag inte ha kattungar över sommaren så då tar vi med en husvagn och sover där under veckan och då tar jag med katterna..

EvaG
0

God natt säjer jag
#20 Låter häftigt, men jobbit

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer