Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 4671 ggr
zoolatri
0

Katter och rökelse

Jag vet att jag inte är ensam på det här forumet om att tycka om rökelse, men är det någon som egentligen vet vad katterna tycker om det?

Är de känsliga mot röken eller den starka doften? Jag har aldrig märkt något på dom, men någon annan kanske har märkt någon reaktion?

Eine
0

dagens skratt fick jag.Inte elakt dock.. Jag använder rökelse var dag och mina katter ryggar aldrig någonsin.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

zoolatri
0

Bra att man kan roa någon;)

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahaha! Var det sååå roligt Eine, för att du kände att inlägget var riktat till kattfolk som bränner rökelser? Jag är också en av dem, och det vet ju Josefin också mycket väl. Mina katter har då aldrig reagerat på något vis när jag bränner rökelser. Jag gillar däremot inte när folk röker inomhus när katter finns i hushållet, för där finns ju en skadlig effekt som inte finns i fråga om rökelser så vitt jag vet.

Jag passar på att lägga in ett rökelsetips: Här är min favorit, en riktig klassiker! (Jag handlar åt dig på zapata nästa gång, Josefin)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2f390074-76eb-4833-beaf-a273959e1f38&Filename=Nag champa.jpg)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Jag har en favorit, Nitiraj.Den är ganska dyr men alldeles underbar.

majsan
0

Är det sådana där pinnar som man tänder eld på? Jag har sådana här hemma som jag aldrig använt.. Fick dem för länge sedan..

zoolatri
0

#5 Ja det är det:) Är det bra rökelse föreslår jag att du tänder en;)

SandraK
0

Jag eldar sällan rökelse och när jag gör det sniffar katterna skeptiskt och håller sig undan.

Zsarorna
0

Åååh Nag Champa är bland dom mest underbara dofterna i världen!! *älska*

Eine
0

vad är den baserad på?Glad

Zsarorna
0

#9 Sandelträd. Sen sägs det att det hemliga ingredienser, så alla som försöker att plagiera den misslyckas :P

MyTwiggs
0

# 10 Och jag tror att det stämmer… Jag har då aldrig stött på någon liknande rökelse och i mitt förråd jag säkert haft 100 sorter.

www.mytwiggs.com

Zsarorna
0

#11 Dessvärre är vi så kräsna på rökelserna efter Nag Champa, så vi använder inget annat :P

MyTwiggs
0

# 12 Samma här. Jag har 2 andra sorter som kan funka, men annars är det bara nag som duger…. och då ska det vara de blå kartongerna och inte de gula Skrattande

www.mytwiggs.com

Zsarorna
0

#0 Ja som du märker så kan du fortsätta att elda på om dina katter inte reagerar. Våra djur bryr sig inte, så vi fortsätter med detta gudomliga påhitt kallat rökelser <3

Eine
1

#11 jag säger samma om Nitiraj:inget annat duger efter det.Och jag provar ständigt nytt men återkommer till den..man fastnar lätt i en favorit.

MyTwiggs
0

Men det är inte ofta man stöter på den sorten va, Eine? Vart handlar du?

www.mytwiggs.com

zoolatri
0

Låter ju bra det här:) Bara Sandra_K´s katter som inte gillar rökelse, jag är glad över att mina inte reagerar:D

Eine
0

på Indianbutiken,finns på nätet.Nitiraj är dyrare än genomsnittet på rökelse, men värt vartenda öre.