Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 617 ggr
Clee
0

Tamsin, 8,5 månad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en liten bildbomb på Tamsin från i helgen, då fenomenala fotografen Sara Arnald tog bilder på henne. Sara håller på med ett fotoprojekt där hon porträtterar kattutställningar som fenomen. Väldigt spännande tycker jag, som sett många intressanta aspekter på grejen rent sociologiskt. Om ni vill se fler bilder av henne har hon en blogg på http://www.50percentgray.net/

…och för er som inte redan visste heter ju Tamsin S*Silkwave's Good Choice på papperet. :)

Clee
0

Clee
0

Clee
0

Clee
0

Och så en liten bonusbild på en tjej som inte förstår varför hon inte kan vara på samma ställe som hon alltid är på hemmavid…

majsan
0

Hon är underbar.Kyss.gillar kort ett jättemycket och tänk att hon redan är 8,5 månad..Tiden springer iväg..

smirik
0

mums för en fin tjej Kyss - snygga bilder

A-M.H
0

..Hej Clee!….Hoppas vi får se dig och din urtjusiga tjej ofta på utställningar i hufvudstadsområdet…..tur att jag har en hane och kastrat och gr 1…..för hon är bara bäst..så snyyyyyyyygg..Kyss

Buffy-co
0

Heeelt ljuvlig är hon!!KyssKyssKyss
Hoppas också få se henne igen snart!!
Och vilka fina foton!!!Där ligger man i lä…Glad

[Silkwaves]
0

Jag är såå stolt…  Jag tycker hon är så fin Kyss Generad och bilderna är helt underbara. Tack Clee för att du tar så väl hand om lilla prinsessan.

IngerN
0

Otroligt tjusig Kyssfröken och väldigt klara fina bilder som tar fram henne rättvist.

Henne kommer du att få mycke roligt med, men de vet du nog redanCool

Strawberrygirl
0

Lilla söta Tamsin har vuxit upp och blivit en vacker dam! Otroligt fina bilder på tjusig tjej!

LinusCRX
0

Wow vilka bilder på söta fröken!!!! Äen jag hoppas få se henne igen i Sth-området igen.

MyTwiggs
0

Pure beauty!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Clee
0

Tack alla snälla goa! Hennes profil kommer inte riktigt till sin rätt på dessa bilder men annars gillar jag dem skarpt! Rexmammas bild i CCC-tråden på Tamsins profil/huvud visade den verkligen som den är och jag tror inte att jag behöver förklara mig så mycket, med den bilden att hänvisa till, om varför jag tycker att Tamsins huvud är hennes största fördel utseendemässigt.

För det fantastiska är ju att hon är mycket, mycket mer underbar i temperamentet än vad hon ser bra ut. Jag trodde inte att katter kunde vara så ljuvliga innan jag lärde känna min älskade Tamsin. Kyss Hon är en urgullig och jättetillgiven pajas, som kan leka själv hur länge som helst och blir ett riktigt rovdjur när hon får rått kött eller ben. Får lägga upp någon film där man hör hennes ylande och morr när hon tuggar kycklingvinge. Skrattande

MyTwiggs
0

# 14 Jag känner igen det där.. Jag har också ett litet guldkorn i temperaments-smyckesskrinet mitt! Min Elvira är nog en Tipp topp vinnare i min egen lilla bedömningsklass!

Nu kan jag knappast tänka mig in i din lycka att hennes temperament kan vara ÄNNU finare än hennes look! Du är en lyckans ost!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

rexmamma
0

Hon är verkligen superfin din lilla Tamsin KyssKyssKyss

Spotless
0

Gillar bilderna massor, din lilla dam är mycket vacker! Kul att få höra lite om hennes personlighet också, hon låter verkligen som en riktigt rolig cornish.

AnneAlva
0

Hon är verkligen superfin! Hon har fått det bästa av både mamma och pappa vad det ser ut som, en perfekt kombination! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

#17 och Clee är den underbaraste kattungeköpare och blivande uppfödare som finns. Kommer ihåg när jag skickade bilder på lilla Tamsin då hon befann sig i ett utvecklingsstadie som inte var så smickrande utan då hon mest såg ut som en enda stor mage (men söt…) Då sa Clee…" Jag vill ha henne precis som hon är och jag kommer att älska henne precis lika mycket även om hon utvecklas till en rex som ser ut som en rysk kulstöterska… (inget ont om ryska kulstöterskor, men jag tror ni fattar poängen).

DET kändes bra för en uppfödare som älskar alla sina små pälsklingar lika mycket obeoreoende av deras utseende.

Clee
0

#16 Jag måste fråga: fick du någon mer bild på Tamsin? Jag skulle jättegärna vilja använda din profilbild på Tamsin, givetvis försedd med ditt namn. :)

#17 Åh tack, jag önskar så att jag hade fått en bättre titt på din Tosca i lördags men det var ju en del spring som assistent. Hoppas att jag får bättre tillfälle till det! 

#18 Vet du hur tacksam jag är att du överhuvudtaget gjorde den kombinationen möjlig? <3

#19 Men oj, nu blir jag generad! Tillgivenheten är hursomhelst ömsesidig, du är en så generös och klok människa/uppfödare Anki! Kyss Och det är ju helt sant att jag nästintill avgudar min lillskrutta, hur hon än ser ut. Det gör det dock inte mindre kul när det går som det gjorde i helgen på utställning, även om jag tyckte det var så skönt på Spinneriet när Tamsin blev Ex2 och jag slapp vara jättenervös nästan hela dagen. ;)

Aje-T
0

Ljuuuuvliga bilder!!!!

pallemaxwell
0

Kyss

Eine
0

en mycket lovande tjej, om jag får säga något..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

majsan
0

20#Jag ser gärna på den profilbilden.. Hon är sååå snygg din Tamsin..

Clee
0

#23 Tack, det får du gärna :) Glenn Sjöbom är enig med dig. ;)

#24 Då ska vi se vad jag kan vaska fram. Jag sparade bilden, hoppas det är ok med Rexmamma att jag lägger ut den i denna tråd, alla vet ju att det är hon som har tagit den! :) Jag kan faktiskt lägga ut just Tamsins profil som ett exempel på den typ av kortare huvud jag verkligen tycker om. Hennes haka kan vara starkare men den duger och är korrekt.

Clee
0

…och här är en annan profil jag tycker är i det närmaste perfekt men som är lite längre. Det är Heikki Siltala som tagit bilden och den föreställer Windseeker Veil Moonsail, en svart hona.

Pus-
0

Fantastiske bilder på en flott pus Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Strawberrygirl
0

#25 Underbar profil! Gillar även #26

rexmamma
0

#20  Tyvärr fastnade hon inte ordentligt, eller rättare sagt, det var nog lite skit bakom kameran ….

En lite rolig bild när Glenn synar henne bara.

Förresten är det helt ok att använda mina bilder precis som du vill Glad.

citrina
0

Vilken liten pudding! Och superfina bilder!

Sashimis
0

Snygg tjej och snygga bilder! Hon är verkligen fin din Tamsin!