God morgon 28 Juli!
Igår hade jag några kompisar hemma på te. Vi tittade förfärade ut genom balkongdörren på allt regn och hagel som smattrade ner över nyrullade höbalar. Om vädret tillåter blir det stranden hela dagen idag och sen bär det av mot ett gäng gamla kompisar från förr.
Ha en trevlig dag och hoppas på mindre regn idag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hmmm… skämtar du april Twiggie? Regn och hagel? Jag hade en underbar dag igår (och lite sorglig) med massa kattmys.
Idag är jag tillbaka på jobbet igen för 2 veckors jobb innan lite mer semester! Tufft att gå upp i morse men jag har lite att se fram emot under min nästa semester så jag får jobba på helt enkelt! = )
Hoppas ni alla har en underbar dag!
# 1 Nepp! Jag skämpar inte. Vi hade störtregn i en timme med hagel och åska. Det värsta vädret jag upplevt i sverige någonsin och trädgården var vit som på vinertn. Jag hade just tagit mig ner till stranden när det kom. Idag ska jag ta revange!

www.mytwiggs.com

Regn och hagel 
Vi var ju ute och åkte igår och då var det 33grader varmt när vi lämnade Skövde vid tio på morgonen och när vi kom hem vid halv tolv på natten var det 27grader. Inte en enda droppe i sikte.
Men måste väl erkänna att det vore lite skönt med en urladdning så det inte vore så förbaskat hett ute.
# 3 Det kommer till er också ;) Hihi!
Här var det helvetet som slet sig löst! Jag hade gärna sluppit åskvädret, men regn behövs… NÄR SKÖRDEN ÄR INNE!
www.mytwiggs.com

Ja lite regn för att få bort det värsta kvalmet vore inte så dumt! Hade varit skönt igår då det var alldeles för varmt att åka bil. Men härligt med sol i alla fall efter så många veckor med regn och kyla
Närmaste stora ort nära stugan hade värmerekord igår, Föllinge med 31 grader!!! *pust* VI njöt och badade och plaskade och oj vilken färg alla fick!!! Idag är det mulet, ganska skönt, men det är ändå 25 grader ute!!! idag bara vila och hämta igen oss efter en hektisk vecka i stugan (vi kom hem igårkväll).
#0: Hagel??! Ja det kan man ju vara utan men jag minns att det efter en het dag förra sommaren vräkte ner hagelkorn stora som småägg … *brr* Gissa om det dundrade på bilar och tak??
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Vid fyratiden i morse var det åska och störtregn här också

Kom hem vid 7 i morse från Norge och är på jobbet nu och är jättetrött. När vi kom till Uppsala tidigt i morse möttes vi av ett blixt skådespel som hette duga. Riktigt häftigt.
Har varit en supervarm helg i Norge.
solar badar och flyttar….
Önskar alla en trevlig kväll!!!!!!!!!!!

Inte längre morgon, så jag får väl önska er alla en god kväll.
Här i Sollentuna har vädret varit varmt i dag också, tack och lov skymde lite moln och skyar solen stora delar av dagen, jag hade trots det dryga 31 grader inomhus, där jag försökte packa ner det sista av "mitt hem", för transport av en del till landet och resten upp på vinden där sakerna skall få vara det år jag planerar att bo i min sommartsuga….
Varför har jag så många saker…….
Katterna har enligt kattvakten det fridfullt och skönt uppe imin stuga där de fick stanna kvar de två dagar jag tillbringar här i Sollentuan. I morogn bär det av upp igen med två billaster, jag hoppas att allt får plats
Nu vid 22.30 så har jag lite drygt 20 grader ute och 27,1 grader inne….