Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 901 ggr
Maria-O
0

Spotless-katter på CCC 26 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! En seg, trött Maria med lite huvudvärk meddelar hur det gick för "Angelas" katter på utställningen. Jag fick till och med nöjet att träffa Malin, Tretjaks matte Skrattande

Först ut är Toulouse som gottar sig i buren!

Maria-O
0

Sedan har vi Tretjak som har en Johanna-puff!

Men det är vi inte så mkt avis på, för Tummeliten och Tummelisa ska få en varsin Skrattande

Maria-O
0

Här har vi snyggingen själv, hehe! Min Tummeliten i sin stjärn-bädd och vilar…

Maria-O
0

Tosca var den enda i sin grupp/klass(?), så hon vann allt!

Angela, vad för pris fick hon - Ex 1?

Maria-O
0

Det var en del människor där trots att det var i Vallentuna, hoppas ni som ställer ut imorgon får det minst lika bra som vi hade det!

Maria-O
0

Denna katt är såååå fin!!!
Vet inte om det var Sigge? Och vilken uppfödare eller vad kvinnan hette som ställde ut honom?

Skriv ni om ni vet något Glad

Maria-O
0

Kungen! Bara visar magen sådär Kyss

MonicaLagerquist
0

Det är A-M H Gunvald.

Stolt ägare till tre La permer

Maria-O
0

Sist men inte minst - vem av grabbarna kom etta?
Tretjak blev Ex 3, medan det stod väldigt jämt mellan Toulouse och Tummeliten.

Det som avgjorde var en liten mage. Toulouse var lite mindre än Tummeliten och vann därmed, men det var jättesvårt för dommaren fick jag höra! Så Tummeliten blev Ex 2 och Toulouse Ex1 och fick rosetten..

Men Tummeliten fick en fin kommentar om att han hade jättefina kulor av en veterinär Skrattande

Maria-O
0

Tack Monica! Jättesnällt.. Och var du och ställde ut också?

MalinJ
0

Trevligt att träffas om än kort!

#1 Jag önskar att det var en Johanna-puff… men jag och min mamma har sytt den för hand (symaskinen vägrade fungera). Men poppis var den ju i alla fall :)

Tosca blev Ex 1 och BIV (Bäst i variant- visst heter det så?) Hon var ju verkligen för söt!

Det var kul att höra bedömningen på Tretjak, och se hur han fungerade på en utställning. Men tydligen var han mest baby av de tre… :)

MonicaLagerquist
0

Ja jag var där med ett gäng CRX-ar.

Stolt ägare till tre La permer

LinusCRX
0

GRATTIS till jättefina Spotlessresultat! Missade ju er heltLedsen Trodde jag sett alla men icke…. blev visst fast någonstans som vanligt Generad

Maria-O
0

**Tack detsamma! Tycker vi får höras av om vi ska på någon utställning så vi kan ställa ut tillsammans osv :)

Jaså? Den som var så lik hennes puffar :P Jag måste få påpeka att den var jättefin och bra sydd/gjord :D Ah, tack för Toscas resultat, kom inte ihåg samt så var jag ju inte där. Dumma jobb som kommer ivägen :)

Tycker du ska vara jättestolt över Tretjak och hur du har uppfostrat honom, även om han var mest baby av de andra. Han har utvecklats jättefint och hans mönster och färg bara fortsätter att vara vackert. Som sagt, det är svårt att banta en kattunge och det bör man inte heller göra. Det jag gjorde var att mäta upp Tummelitens mat för hans vikt så blev han mindre rund om magen.

Jag har inte så stor koll på alla titlar och vad de står för, men om någon vill kommentera så varsågod! :)

Spotless
0

Vad roligt att du hann fota lite!

Själv är jag mest nöjd med att "mina" kattungar var så lugna och fina, de tog det mesta med ro och jag är riktigt stolt över dem. Att få träffa "bebisarna" och deras mattar och hussar gjorde att en lång dag blev lite kortare och mycket roligare. En liten fin present fick jag också, blev jätteglad och lite rörd.

Tretjaks bädd är hur fin som helst och jag är ruggigt imponerad över att en envis mor inte gav upp när symaskinen inte var samarbetsvillig.

A-M.H
0

#5…tack..Skrattande..ja han är en underbar kille…inte Cigge som det stod på Johanna puffen..utan PR S*Jazz-Annas Georgy Porgy..titeln tagen idag…

…Anna Sjöberg är uppfödaren, stamnnamn som ovan…och jag samt min sambo de lyckliga (stolta) ägarna…samt tre CRX-kompisar hemma..en av dem heter Cigge..han ställs inte mer…för han vill inte….men puffen var hans…

Jättekul att träffas idag, hoppas vi ses snart igen Glad

Buffy-co
0

Kan komplettera Monicas svar med att det var A-M.H:s katt (och det var hon som ställde honom..)Gunvald som i "finnamn" heter PR S*Jazz-Annas Georgy Porgy…
Uppfödare är alltså AnnaS här på forumetGladSkrattande

GRATTIS alla Spotlesss katter och Angela till "vad nu titeln hette" du fick som uppfödare…pinsamt dålig på alla termer ännuGenerad
De var ljuvliga allihopa och svåra attt hålla isär-för migOskyldig
Tummeliten och Tosca fastnade lite extra…fastän alla var fina..

Ja detta var ju en "spotless tråd" -de andra grattar jag där de dyker uppGlad för det var flera glada forumkatter/uppfödare i dag!!Hemlis

#12 Nämen…HUR kunde du missa dom????Räcka ut tungan
Det var ju så många små ljuvliga spottar överallt…(samma gång som A-M.H,Anki.H och Monica..bla)
Men det var kul att ses igen lite längre stund - vi fick ju en liten forumsfika ute i fina vädret!!Flört

Buffy-co
0

#15 Haha..vi skrev samtidigt och jag skrev lite fel namn förstOskyldig

Då passar jag på att säga GRATTIS igen Ann-Marie och Gunvald!!
Han är en dröm den killen…KyssKyssKyss

A-M.H
0

Grattis till alla fina resultat, Spotlesskatterna, Monica, Ankie, Clee… Cool

..har jag glömt nån så är det för att jag är senil…i förtid…Förvånad..och tack för en rolig dag…..Glad

[Wiveka]
0

Grattis till alla fina resultat!!

Tyvärr jobbar jag natt den här helgen så jag har ingen möjlighet att komma och hälsa på er alla i Vallentuna…….

KaCee
0

GRATTIS GRATTIS!!!

(Ingen som vet hur det gick för rödingarna idag???)

RacerDonnans
0

Grattis!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

acas
0

Grattis till ALLA bra Cornishresultat och Grattis till de riktigt fina Spotless-ungarna!

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

Aje-T
0

Massor av grattis, de har blivit ännu vackrare de små Spotless-bebisarna nu ju Kyss

Spotless, ska du inte berätta hur jag lyckades sabba nomineringen? Oskyldig

och Gunvald, Gunvald, som jag lyckades pussa lite på Kyss gratulerar till din fin titel!!!

LinusCRX
0

#23 Lyckades du sabba nomineringen???? När hann du det??? Och vad hände??? Förvånad

Spotless
0

#23 hade inte tänkt det… Generad glappade om det tillräckligt många gånger på lördagen! Skrattande

#24 det var inte alls Ajes fel!!! Bara mitt och inget speciellt heller, utan bara jag som stod och pratade med en kär vän och matte till en av mina gullungar och helt glömde bort att ta fram Tosca till nomineringen. Eric väntade på henne och de ropade visst efter henne också, men inte hörde jag det när jag hade bättre saker för mig. Kort och gott jag som klantade till det för mig! Generad

LinusCRX
0

#25 Ooooops…. jag tyckte jag hade koll på Aje, men det var vid något tillfälle hon var puts-väck… Förvånad Det är så lätt hänt att man missar, men det verkar som ni har haft en bra dag trots allt.