Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 835 ggr
Leffe
0

Cornish Rex hona upphittad

Cornish Rex - hona upphittad i Södertälje.
Ca 1 år gammal och tillgiven. Inte chipmärkt eller öronmärkt. Troligen inte kastrerad.
Hör av er om ni vet nåt.
Kräver en exakt beskrivning av katten och stamtavla måste uppvisas.

Med vänlig hälsning Karin Dahl för Södertälje Katthem och upphittarna

MyTwiggs
0

Oj! Hoppas att hon hittar tilbaka hem. Någon kanske är förtvivlad. Det är tur att nya regler för innätade balkonger finns, för jag tror att många försvinnanden sker balkongvägen.

Synd att CRXkatter säljs utan ID märkning, eller hur?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
0

#1 Precis min tanke! Jag trodde iofs att alla chippade sina kattungar.

Medea
0

Synd för ägaren om katten inte har någon stamtavla. Hoppas att hon kommer tillrätta snart!

MyTwiggs
0

# 2 Ja, jag tycker nog att det hör till, men alla gör inte det. Elvira chippade jag själv. Det är väl upp till varje uppfödare, men precis som med scanningen så är det inget annat än möjligen några hundralappar man "förlorar", och eftersom de allra flesta försäkrar katterna sina så får man ju igen den rabatten på en chippad katt hos de flesta försäkringsbolagen om chipmärkningen är inräknat i priset för kattungen man köper.

När det handlar om ett par hundralappar hit eller dit så tror jag att man ska fundera på vad man har för backup ekonomiskt om något skulle hända. Det är ju inte riskfritt att föda upp katter alla gånger.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

emiya
0

Hur har det gått, någon som vet?

Melle_bus
0

Hoppas hon snart kommer till sitt rätta hem även om det skulle vara ett nytt hem.

Synd att inte ALLA katter säljs chipmärkta…….borde vara lag på det.

smurfan-13
0

Chip kan ju faktiskt stötas ut av kroppen eller sluta fungera med, så katten kan ju ha varit märkt.

Hoppas kissen har hittat hem iaf!