Mjautetra
Detta eviga frågandet om mat…nu är jag här igen…Nu har mina bulimiker sjungit i kör för länge…Orijen inhalerar de ( för att citera A-M-H ;)…nu köpte jag en mjau tetra lammfärs igår som de fick en portion av i morse…de åt i lugn och ro för första gången någonsin…när jag kom hem på em så var de MKT lugnare när de förstod att det var mat på gång…fick tetraportion nr 2 och åt även denna gång i lugn och ro…och Lova smög inte och försökte äta Wiggos mat utan hon var NÖJD…( Ja jag vet Monica du har förespråkat mjau förut för mig
)
Jag har tampats i tanken fram och tillbaka med torr kontra blötfoder för jag tycker att det rimmar illa ur näringssynpunkt när det är 90% vatten i blötfodret…jag vill ju ge det bästa för mina kissar eller rättare sagt göra rätt för att de skall få hålla hälsan…förutom Orijen har jag gett dem kamben att tugga på och kycklinghjärtan då och då…
Känns som om vi har fått lugn och ro här hemma alla 3, om bara för 1 dag
brottas med mig själv att jag gett vika för deras uttröttningstrick…
Men nu sitter jag och Ler och är lite nöjd med ljudet av en En Sovande Cornish Duo…
Just tetraförpackningarna diggar jag, mer bändig att ta ur än burkarna (och roligare/lättare att frakta till återvinningen..)

Kul att katterna blir så nöjda.Själv tycker jag att tetrorna blir lite för dyra och sen har jag ju så många som ska ha mat så här får det bli lite större förpackningarna.Att maten inehåller mycket vatten ser jag bara som en fördel.Mina katter har ännu inte döt av undernäring men du vet ju vad jag tycker om torrfoder.Passar till grisar som är allätere.Katter är köttätare och ska ha kött.
Stolt ägare till tre La permer

Jag körde förut både Mjautetror (Buffy LOVE….) - i gele.. och Orijen varvat…
Har ju förut fått ner Buffy och Danne med Mjau på tetra(de åt inte burk mjau- den är var då iallafall mer i färstyp-inte i gele) och jag är positiv till den maten förutom att de behöver något för tänderna..
Det blev så svårt att veta hur mycket Mjau jag kunde ge - och hur mycket Orijen… - eftersom jag håller på och har gett mig f*n på att katten ska ner i vikt ytterligare…
Så nu har jag bara lagt ner Mjau helt - och han får bara Orijen enl bantnings-tabellen och han är nöjd faktiskt!
När han svär och har sig brukar det gå lika bra eller bättre med kel istället för mat!!