Lite rakad vid utställning?
Ja vad säger dommarna om man ställer en katt som har ett litet område rakat?
Har tänkt hcm-scanna vile nu när Nilsfors kommer upp hit 15 aug för att han sen ska para. Men det kommer ju inte hinna växa ut pälsen till utställningen i Luleå en månad efter. Vill ju scanna Vile innan han parar men vill inte skjuta på parningen tills han kommer upp nästa gång. Har dommare förståelse för en liten mindre hårig fläck?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Inte behöver du raka för att skanna en cornish. Vi har aldrig rakat. Inte ens Moi med all hennes päls
Borde väll funka att du ber honom inte raka, berätta att du ska på utställning.
Zorro blev rakad, och vile har mkt mer päls än Vile, han är som en hårboll! ;) Hoppas att Nilsfors vill scanna med all päls kvar… Men om han vill raka, hur ser domare på det?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Kommer Nilsfors till Ö-vik och ska scanna???
Jag har ju en donna som skulle ha varit scannad hon med så fort som möjligt. Vet ju hur krångligt det är att få tid när man väl behöver…

..om han blir rakad..så kan du ställa honom ändå…Cert blir han inte utan…men NOM blir han inte…egen erfarenhet…Gunvald var rakad på frambenen…nästan utväxt…Lena Chapman bara älskade honom och skulle ha nominerat..men gjorde det inte pga rakningen..sen vet jag inte om alla domare resonerar så…
#3 Jo Nilsfors kommer til Övik, ska jag boka tid åt dig med?? Då kanske jag kan få lifta om du åker hit. ;)
#4 Han tävlar inte ens om cert, han går ff som liten det är väl snarare chansen att ev kunna bli biv o nom som skulle va roligt.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#2 Oj, det var värst! Kan du inte be honom skanna med pälsen kvar?

Vi använder Nilsfors i våra scanningar som jag och vänninan ordnar två ggr om året och när han rakar så syns det knappt. Han rakar cornish för att få det bästa resultat men jag har ställt min katt helgen efter och domarna såg inte det och katten blev nom.
Nilsfors rakarde en birma vid ett tillfälle som också ställdes helgen efter och den blev BIS, han är mycket försiktig vid rakning oh tala om att du ska ställa honom så är han annu försiktigare.
Lycka till med scanningen =)
#7 Det lät betryggande!! Minns bara att Zorro blev rakad men kom inte ihåg hur mkt. Då bör det va lugnt om han bara gör en liiiten fläck. Då kan jag ju scanna BabyBelle vid samma tillfälle, hon har ju mindre med päls o fick för mig att jag måste vänta med henne o scanning (o parning) tills efter utställningen. Vile ska ju para en hona innan Luleå utställningen så då han måste bara scannas.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#5 Jag ska kolla med Vias fodervärdar så de inte packat in katterna i husvagnen och åkt på semester då. Men det borde funka. Boka jättegärna en tid du, och är det så att Via är på vift då så får vi helt enkelt avboka tiden. Vi bör kunna plocka upp dig på vägen… är nog högst 4 pers i bilen.
#9 Ska försöka komma mig för att ringa o boka imorgon! Är det så att det inte går med Via så tar jag bara med en extra katt härifrån isf ;) Alla ska scannas nu i höst.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
När han scannade lillan rakades inget och hon har ju realativt mycket päls just där… (fattar inte varför han skulle raka Zorro, de har ju lika…)

Jag har scannat hos Nilsfors, det var aldrig tal om att raka… Nu, senast var jag på Albano hos Anna Tidholm och inte heller där var det någon som ville raka mina katter. Och jag har absolut inga tunnhåriga katter, gick hur bra som helst.

Geisha som inte har speciellt mycket päls ville han raka, men jag sa stopp och belägg.
Kissan78… har vi fått nån tid? 
#13 Vaknade på tok för sent i fredags tyvärr, men på måndag ska jag ställa väckare för då måste jag upp o ringa! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se