Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2147 ggr
PetrasLova
0

Katt i träd... hjälp!

Snälla rara min väninnas lilla Smilla 4 månader har klättrat upp i ett alldeles för högt träd…brandkåren kommer inte förräns efter 3 dygn då de menar attt kattungen tar sig ner själv när den är hungrig….hon har setat sedan 11 imorse och skriker och skriker i trädet.

Tips på vad vi skall göra? Klarar hon sig som brandmännen säger?

Vänligen Petra & Mia

AbigailGabble
0

Jag vet att trädbeskärare ibland kan hjälpa till (jag antar att man får betala dem). Här i Göteborg var det dessutom nån bergsklättrare som räddade en katt en gång, minns jag från tidningen. Så kontakta en trädbeskärare eller en klätterklubb, är mitt tips.

AbigailGabble
0

Här står det om bergsklättraren. Den katten hade suttit i trädet i fem dygn, så det klarade tydligen just den katten av.

LinusCRX
0

Det är ju så ohyggligt varmt just nu så det bästa vore nog att försöka få ner katten så snart som möjligt. Det finns ingen med jättelång stege som man kan försöka låna? Trädet kanske är alldeles för högt?

Hoppas ni finner en lösning.

rexmamma
0

En 4-månaders bebis klarar sig inte 3 dygn i den här värmen utan något att dricka Fundersam

chikan
0

Vet inte hur mycket till hjälp det här är, men en av mina katter som jag hade förut klättrade upp kanske tre-fyra meter rakt upp i en tall. Hon satt där med klorna inkörda i barken i flera timmar och sjöng och vågade inte hoppa ner eller vända sig om, trots lockrop. Vi försökte klättra upp för att få ner henne, men lyckades inte få tag på något tillräckligt högt för att nå upp till henne ordentligt. Men sen rätt vad det var så bestämde hon sig för att prova att hasa sig ner, och det gjorde hon. Kanske är det svårare att få en katt att klättra ner av sig självt om den har tagit sig upp på en gren, men min katt satt nog så obekvämt att hon till slut tyckte att det var lika bra att ta sig ner igen. Hon satt iochförsig inte så länge som din väns katt gjorde…

Som sagt, inte mycket till hjälp, mer än lite tröst kanske att har ni riktigt tur så klättrar katten ner av sig själv. Hoppas hoppas att hon snart kommer ner! För egen maskin eller med hjälp.

Hur högt upp sitter hon?

PetrasLova
0

Hon sitter 5 meter upp :(

PetrasLova
0

Katten är nu räddad av en elitgymnast som kunde klättra :))))

TACK ALLA FÖR STÖD!

chikan
0

Men ååååååå! Heja gymnasten! Vilket fantastiskt trick! åååå vad skönt att höra.

AbigailGabble
0

Härligt! Skrattande

Maria-Bremert
0

Skönt att höra :)

emiya
0

Nejmen o vad bra att den lilla stackaren blev räddad! All eloge åt gymnasten!

Anna77
0

Bra att hon är nere!!! Skönt..