Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettcornish-rex-och-andra-djur
Läst 1056 ggr
Elica
0

Inhäktade (på stugan- bildbomb)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla. Vi har varit ute på stugan och jag tänkte visa lite bilder………

Matte har varit bussig och låtit bygga en rastgård åt oss - hon säger själv att det var för att hon inte behöver själv sitta innätad i stugan hela tiden. ….ps. här är lite demonvarning - ni har kanske hört om, att plötsligt har det flyttat två sådana konstiga katter med fånig profil hos oss! Matte sa, att det finns en grupp crx och andra djur - så vi tar den gruppen….. Men till saken. Här sitter vi med Ascanio i kvälssolen i lungn och ro……. Tjänare/Elica

Elica
0

Och då kommer de där tonåringar och stör våran harmoni!

Elica
0

*oops* Varför blev bilderna och ligga på sidan?…. Men i varje fall… Vi hörde hela tiden något konstigt kvittrande ovanför - det fanns en fogelbo där. Alla de andra blev genast "jaktkatter". Här vaktar Askis och Piipi hårt.

Elica
0

Piipi blir tom så vild att hon klättrar på träd - som vilken apa som helst! *fnys*

Elica
0

Ascanio tar lite mera civiliserade vägar - men ni ser klart, vad jag tycker om sådana övningar - helt under mitt värde!

Elica
0

Jag är mera för blommor!

Elica
0

Jag är jätteduktig och gå i lina - och fick också se efter den nya lillkillen Walko.

Elica
0

Först försökte våran hund Tella undervisa honom - men det gav föga resultat!

Elica
0

Jag behövde bara vara ett gott exempel…

Elica
0

… som han sen kunde följa.

Elica
0

Inne i buren försöker den lilla skruttan vara så manlig!

Elica
0

Men han har bäst att vika undan när jag kommer!

Spotless
0

Vad fina de är alla djuren, även de som inte är cornishar! Flört

#4 Jäklar vilken klätterkatt!!! 

#7 Tella ser verkligen ut som om hon (?) undervisar i koppelträning! Walko ser mindre samarbetsvillig ut! Skrattande Tur att han lärde mer av Elica.

Vad snyggt du har byggt kattgården och vad härligt det ser ut vid er stuga!

MagicPaws
0

Tihi

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Elica
0

Men igentligen är den snurungen också rätt så söt - åtminstone när han sover.;-)

Matte sade, att det får räcka nu - hon behöver datorn till något konstigt som hon kallar jobb! Ser helt likadant ut - hon bara sitter och trycker på knappar - men är lättare irriterad - är det det som man kallar jobbet?… Ha det bra/Elica

Eine
0

Underbara bilder på småbusarna och mysiga kommentarer.Söt hund också!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Elica
0

Tack för era komentar. Jag fick tom bytt bilden i #10 - där var först bara en dålig ritning. Felet var mitt, inte Elicas! ;-)

Som bonusbild måste jag ännu visa den lilla vita en gång: Han är kanske inte en BIS-devon, men som en katt tycker jag han är vacker. :-)

Eine
0

Mycket vacker, och en sådan fin päls!!Han har stoora öron också.Har du ställt ut honom något?

Buffy-co
0

Jättefin bilderie…och vilken super kattinhägnad med en trädstam i och allt…!!SkrattandeDen ser så välgjord ut med snygga brädor i…
Det ser jättemysigt ut där på ditt lantställe i övrigt…

Och så fina katter självklart också!Glad

(jag ar laptop så det var bara att vända på datorn vid liggande bilderna hehe..)

Elica
0

Han är bara drygt sju månader gammal, en gång har jag ställt ut honom i en "valpklass" - och han skall på en utställning den 3.8. Domarn var helt såld till hans typ (spec. kroppen), men pälsen är ännu inte lockig - och näsan är en aning för "adelig" för en devon. Få se om stoppen blir mera markant när huvudet växer. Alltid får man hoppas!:-)…. Med dessa devons tycks ingenting vara förbestämd. Jag har sett ungarna med en 90 graders stopp utveckla sig till vuxna som har ingen stopp als - och vice versa. Unga djur som har nästan cornishprofil kan plötsligt få en helt ok stopp - när pannan växer till…

Eine
0

Jo det är klart att de utvecklas olika.I mina ögon är han vacker iaf!Lycka till på utställningen!

[Wiveka]
0

Underbara bilder!!!

MyTwiggs
0

Så fint de har det! Snaaart ska jag fixa hägn till mina älsklingsmysisar också… brukar jag ofta lova dem!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Åh vad fint du har det vid stugan!!!! vilken lyxig katt gård katterna har fått. precis sådär man önskar kunna erbjuda sina små fyrtassar någongång i framtiden.

Elica
0

Heh, det var faktiskt en nödvändighet! Stugan är så liten, att jag hade inga möjligheter att öppna dörren ens med två katter - utan att de bara sade fiu - och åtminstone en var ute. Nu hinner jag oftast igenom dörren före de hinner fram.:-) Och nu kan jag ha fönstret upp - katterna få gå igenom.

Elica är dock expert att vakta på och rymma igenom porten - men till all lycka låter hon snällt mig klä selen på där ute…

Spotless
0

#16 du vet att jag i vilket fall som helst är förälskad i din vite prins! Kyss

Lullan1
0

Underbara bilder! Du har så vackra katter Glad

smirik
0

men halleluja vilka fina bilder - så vackert det är i din stuga och din vita kille är ju helt ljuvlig

A-M.H
0

..vita killen helt ljuvlig..fast han inte är en cornish..Glad

..vilket fantastskt inhägn de har…man får dåligt samvete att man inte kan erbjuda sina missar det…Generad

..underbara bilder på underbara missar och sommarställe !!Kyss

KaCee
0

Åh vilka härliga bilder!

Jag är jättesugen på att göra en inhängnad till våra katter med… men det gäller ju att ta tag i drömmarna med och inte bara sitta och drömma!

Elica
0

Tack alla för era vackra ord. Missarna blev riktigt till sig av allt beröm. ;-). Visar ännu en bild på hela gänget - fast detta är hemma i stan. Jag trodde mig ha köpt en soffa för mig själv. : D

Buffy-co
0

#30 Skrattande

Eine
0

#30 de väntar bara på att du också kommer, det ser du väl?GladHärligt gäng!

LinusCRX
0

#30 *fniss* Så sött! Kyss Jag tror som Eine att de bara förvärmer soffan och inväntar dig Skrattande

Elica
0

*Fniss* vad har ni för katter Eine och LinusCRX? Ger de faktiskt plats åt en människa? ;-) Hus åss är det nästan tvärtom: När jag lyfter baken hoppa någon katt på den förvärmda soffan.;-)