En liten efterlysning...
När jag köpte min svartvita Oriental Skatan (S*Änglarnas Jasmine Kiss), så fick hon åka med ett gäng kattuppfödare från Stockohlm till Göteborg. De hade även med sig en C Rex kattunge från samma uppfödare.
Jag hämtade Skatan, någonstans i Göteborg, västra delen tror jag.
Det jag nu söker är ingen katt, men i den uppfödarens hem, så hade de ett par jättefina kenneldörrar eller liknade. Denna typ av dörr har jag sökt över halva internet för att hitta. Då det var väldigt bra!
Det var vita gallerdörrar i två delar. Man hängde dessa dörrar på gångjärnen där den vanliga dörren skulle sitta och de var lätta och låsa…
Är de någon som vet vad för dörrar jag menar och/eller vet vem uppfödaren är som hade dessa. Skicka mig ett PM!
Skulle så gärna vilja ha tag i en eller flera sådana dörrar.
Slänger med en bild på lilla Skatan. Hon är ju ganska lik en C Rex, så jag hoppas det är ok…

/Elisa
Kan inte hjälpa dig, men OOO en sådan vacker katt!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Funderar över om det kan vara Axioms, de har ju en hona från Änglarnas och bor i Mölndal.
Dörrarna kan du göra själv, med hjälp av en träram och plastnät.Om du är händig kanske det inte är alltför svårt?
Jösses! Det var den vackraste orientalen jag sett tror jag. Jag vet inte vem du kan mena, men lycka till… Jag blev också intresserad av dörrarna… Om du får nån ordning på vart man kan få tag på sådana, så skadar det inte om du meddelar oss andra. Jag tror att det kan finnar intresse.
Lycka till med dörrjakten!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#2 Men det var ju ett tag sedan(?) Änglarnas hade orientalkattungar och TNT är väl bara ett par år?
Edit, tänk vad tiden går!
De är ju ungefär lika gamla och jag som tyckte det var alldeles nyss jag hälsade på en väldigt liten Tintin! Jag måste vara gammal….
Det kan det säkert vara. Vet du om de har någon hemsida?
Skatan blir två år i november, så visst går åren fort…
Väntar på att den lilla damen ska löpa, men hon verkar vilja vara oskuld i resten av sitt liv..
Löpte innan piller men inte sen dess…
Jo bygga en trädörr är inte svårt, har gjort en sådan. Men dessa var lite speciella. 
/Elisa
vilken fin katt!!!! Har själv en Oriental, de är för goa!

Jag är jätteförtjust i Skatan! Tycker att hon är vacker som en dag. Har tyvärr inget tips om var dörrarna fanns.
Ringde till Axioms och fick namnet på den som gjort dem. Har ett telefon nr, som jag hoppas är rätt. Men ingen svarar…
Det var ganska längesedan dörrarna gjordes, så han visste inte om de tillverkades längre.
/Elisa
#10 Om du får tag på tillverkarna kolla om det går att få nån bild du kan lägga ut för oss andra…
Del lovar jag…:-)
/Elisa

Jag är ju en sån där som alltid tänker" det där kan jag ju göra själv…" när jag ser smarta saker - men hur ofta gör jag det sedan?
Men- så som du beskriver gallerdörren så tänkte jag ändå att det borde vara lätt att göra av en befintlig dörr - om du vill såga i den förstås!
(annars finns ju gamla dörrar att köpa om man har standardmått..)
Tänkte att man då bara sågar ut med en sticksåg "rutor" där man fäster galler..så att dörren är som en ram-fördelen att du då har upphänget fixat mot om man bygger en ram helt själv..
Det blir ju dock lite svårare att göra den tvådelad..då sitter ju det nedre upphänget för långt ner för att bli stabilt…
Kanske ingen som fattar vad jag svamlar om?
(har vilopaus från städande/rensande..)
Jo jag vet precis hur du tänker. Men den dörren som sitter till rummet jag vill ha en gallergrind till är massakerad av mig själv.
Lyckades stänga in kattngar i rummet och en ram trillade ner och spärrade dörren som går inåt. Valet var att bryta sönder dörren eller slå in fönstret…
Har redan ett hemmabygge, vill ha nåt lite snyggare..:-)
/Elisa
Har pratat med killen som svetsar dessa dörrar. Gångdärn och liknade ingår och man behöver bara ge honom måttet på dörr han vill ha.
Jag har tyvärr ingen bild (glömde fråga om det).
Pris, omkring en 1000-lapp.
Skicka PM om ni vill ha numret.
Tackar för hjälpen med mitt dektektivarbete..:-)
/Elisa
1000, plus frakt förstås.Var bor mannen?

Jag har byggt en själv och kostnaden gick på 350 kr.. Träreglar och fyrkantsnät.. jättebra och jag flyttar runt den som jag vill till rummen..
Han bor i Göteborg
Tror min trädörr var ännu billigare. Men vill ha en stabil som sitter fast…
/Elisa
Jag har en nära bekant här på gården som skulle svatsa ihop nätdörrar på löpande band… Jag ska snacka med honom om det är någon som är intresserad som inte bor så nära göteborg???
Jag ska lägga en beställning till honom själv faktiskt :)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Kalindas, roligt att se din vackra Skatan här på Cornish-forumet
, ha en skön sommar!
Anna, Sivan & Cornisharna
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan
.jpg)