Hur länge??
Bellini fick ju sina små igår morse men det är en hel del arbete med att hålla koll på mammorna… dom vill hela tiden gå till varandras bon när ungarna skriker och jag har fått plocka ut Idril från Bellini's bo ett ex antal gånger.
Då jag bor i en tvåa är det lite svårt att skilja dem åt längre stunder, har stängt in Idril i sovrummet med sina ungar och Ravi om nätterna då jag inte kan hålla koll på dom men känns inte som om jag kan göra det hur länge som helst.
Hur länge kan jag hålla kullarna i sär innan jag låter dem vara tillsammans och låter damerna sköta dom ihop…?
Skiljer ju 3 veckor på dem men jag väger dagligen så jag kommer kunna hålla koll på att de går upp och så…
Vill ju i alla fall att de små ska hinna få råmjölken innan jag låter dem slås ihop med de 3 veckor äldre halvsyskonen…
Förslag?
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Det är stressande både för katterna och dig att hålla isär dem.Bättre att de får sköta det själva.Du kan ju möjligen lägga de små till sin riktiga mamma, när du ser att den ligger hos fostermamman.Annat skulle jag inte göra.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 Okej tack
Ska dock hålla noga koll så båda mammorna känner sig bekväma med ändringen.
Oj vad det kommer att bli livat hos dig snart, MagicPaws!
Hihi!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#3 Oja jag vet… längtar inte direkt men som tur är har jag ju ett sovrum som är katternas så jag kan stänga in dem på nätterna så jag i alla fall får sova lite, sover ju själv i vardagsrummet.

Jag tror på att låta mammorna sköta så mycket som möjligt själva både i förlossning och sitt skötande. Dina mammor säger nog till om dom inte vill att den andre ska ta skötseln.
Lycka till med de små så vill vi ju se en massa blider på dom mest hela tiden för småttingar kan man aldrig se nog av. 
#5 Ja dom verkar då stormtrivas med att ha ungarna tillsammans och nästan jämt ligger någon av dom i lådan, de ligger gärna tillsammans och myser medans de diar ungarna!
De är så kloka, kattmammorna, de vet att det är bättre att hjälpas åt.Jag har haft mammakollektiv många ggr, och det har varit enbart positivt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#7 Oja det är helt underbart!!
Nu vill vi se bilder!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com