Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 562 ggr
flis
0

God Morgon 21 juli

Äntligen är jag först. Vaknade vid 3 och kunde inte somna om. Har suttit och fikat och kollat när katterna lekt. Ska försöka göra lite nytta. Tvätten är redan igång. Fönstren behöver få sig en omgång men har inte bestämt om jag har lust med det än. Ha en bra dag allesammans.

Sewena
0

Godmorgon!! Nu har jag semester!!Glad
och om två timmar åker vi mot Gränna..o ingen av er 500 rexar vill ha vykort där ifrån…så då skickar jag bara till mig själv..Flört

Ha en bra sommar o hoppas att det blir sol åt alla!

Dolleminas
0

#1 Jag vill gärna ha ett vykort… Det är många år sen jag var åt det hållet… (Svensk Vinnarutställning -93 tror jag i Jönköping…)

Ska börja jobba om en timme, var och hämtade Alma inatt vid 01.30, sen blev det inte mycket sömn med en pratande/klagadnde katt, ni vet hon skulle minsann tala om hur länge hon sutit i transportburen till och från Norge för att sen hamna i en utst.bur…. Stort tack Kissan78 för att du tog hand om henne Rub

Ha en bra dag alla!!

Leffe
0
Zsarorna
0

God morgon! Sara är redan på jobbet och jag ska jobba ikväll. Efter kvällen har jag bara tre pass kvar innan semestern *längtar*

Här börjar det se ut som en lägenhet och det är inte såå mycket att göra nu.

Svårt att pyssla när man har en galen katt som ska attackera alla städatteraljer man håller på med. ;)

Hoppas ni har en bra dag och att ni slipper regnet vi har i Garphyttan (det ööööser ner)

A-M.H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

…………semester….äntligen semester….tjoho..Glad

..sista journatten gjord…sitter nyduschad, dricker kaffe och snart ska det sovas en stund…två katter i knät..en på balkongen som skottar i blomkrukorna igen..suck……en sover i sin hängmatta…snart regnar det ..vad kan man mer begära…Skrattande

…..fyra underbara lediga veckor attt bara göra det man vill….jag älskar verkligan att vara ledig….(hmm precis som om ingen annan gör det)….utställning i Vallentuna på lördag..är det enda som är absolut spikat denna vecka..

Ha en jättebra dag !!!!

MyTwiggs
0

God morgon!

Här är det så lugnt att man nästan somnar. Lite grått men tillräckligt varmt att man kan ha balkongdörren öppen utan att frysa. (jag har balkongen i köket)

# 1 Gränna är trevligt! Hoppas att du får se några randiga grisar! Hihi! Jag hade inte tackat nej till ett vykort från Gränna!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Strawberrygirl
0

Godmorgon!

Nu har jag semester i en vecka! YaY !! Ska försöka få en klipptid idag eller imorgon, håret börjar bli lite långt. Den här veckan blir mest på hemmaplan med lite utflykter. Fokus på relationer med vänner och familj alltså! Ser fram emot det! = )

Hoppas ni alla har en underbar dag!

AnnaS
0

God morgon!

Här har vi två hantverkare på besök så mina föräldrar väckte mig tidigt i fall att de skulle komma tidigt… Mellan 9 och 10 är alltid mer 10 än 9 när det gäller hantverkare. Men jag blev väckt 08.40.

Ska nog ta mig en lur när de har gått igen ;-)

Ha en bra dag allihopa!

aggeelin
0

Godmorgon! Idag har vi ätit frukost ute. Hurra! Det artar sig med sommaren! Men så läskigt är det redan den 21 juli, tiden går för fort :( - mera sommar vill vi ha

Idag kommer gäster som ska övernatta, måste snygga till lite här…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MagicPaws
0

Idag ska jag ha besök av en kattungeköpare som ska få träffa mina små töser Cattleya & Dilipa!

Ska bli kul.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

majsan
0

Tänk att det är drygt en månad till skolan startar. Vart tar tiden vägen. Nu ska Mr Bell flytta till fodervärden och jag ska in och köpa sepiaskal till Snigel och Skalman..Ska också fota kissebarnen idag när äntligen solen visar sig..

Ha en bra dag..

Eine
0

God dag.Här regnar det nu.Åskan har gått och det ser mörkt ut!Detta är en lämplig dag för att tvätta och läsa en bra bok medan man väntar på att maskinen ska gå klart.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

#11 Ja tiden går och snart får jag förhoppningsvis börja jobba igen
#12 Häng kläderna på tork inomhus - ett litet tips i åskvädret

MyTwiggs
0

Nu är jag hemma igen efter en härlig tur i skogen!

Jag var ute en lång stund och plockade vildhallon och blåbär, och jag har sett att det börjar dyka upp gula små hattar i mossan här och var.. Jag ska snart hjälpa dem att lyfta på hattarna, de små svamptrollen. Det brukar vara helt gult bland de mossklädda stenarna ute i vår urskog. Vi har ametistkantareller! Wohooo!

# 11 Jag önskar krypisarna en smaklig måltid och hoppas att de ska börja växa bättre efter mitt heta sepia-tips!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Leffe
0

Här har hela himlen öppnat sig. Detregnar så det stänker in från balkongen som är under tak

LinusCRX
0

#15 ….en fruktansvärd smäll från åskan…. huvva.

just hemkommen från en kort kryssning och nu är det bara slappa i soffrna som gäller;-)

hoppas ni som startar semester nu får en skön sådan!

kissan78
0

Äntligen vid datorn igen efter en helg i Norge på utställning. Är bara sååå trött, kom i säng efter 2 inatt.
Zorro fick sina två cert fast jag var lite tveksam, dem två sneaste veckorna då jag legat sjuk så har jag inte varit ute på dem dagliga timmes-långa promenaderna o han har gått upp en del i vikt, så lagom till utställningen. Nu har han bara 2 cert kvar till GIP. Förhoppningsvis får han dem i Luleå i september.
Sphynxen Chino fick två cace och har fyra kvar till EC. Han blev även nom på söndagen.

BabyBelle var riktigt sur när vi kom hem o ville inte ens gosa, men när jag klev upp idag hade det gått över. ;) Nu ska jag försöka få nåt ätbart i mig, har äntligen varit o handlat i regnvädret så vi har nåt att äta.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Mona22
0

själv kom man precis hem från Göteborg. har varit där och hälsat på två kompisar och dessutom min syster som fått en bebis =D

vi hade superkul men det var jobbigt att köra ..

vi åker till Gränna på onsdag vi , eller Visingsö om det blir flyga dit. 

håller på att göra mat nu .stinas kyckling. mums

Inlägget är låst för nya kommentarer