Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 3853 ggr
Leffe
0

Månadens Cornish augusti

Nytt: Jurymedlemmarna väljer ut den var och en tycker bäst om. Blir det fler än en "första" bild så kommer medlemmarna här att välja vem som ska bli Månadens Rex bland dessa. Därför är sista datum 20 juli

**Tema: "Cornish Rex - knasigaste bilden"
**Du får tolka temats titel som du vill, men det kommer även juryn få göra. Så det kan ju bli hur kul som helst

Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - augusti 2008 tema "Cornish Rex - knasigaste bilden"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 20 juli. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en Cornish Rex iFokus knapp

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ -  Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare

Denna kommentar har tagits bort.
miano
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en knasig bild på Änglatassen's Naomi eller är det en svart vit kyckling tro?Skrattande Naomi är född 2004-11-01 och hon är svart-bicolour n03 till färgen.Naomi är en oerhört glad katt och en riktig cirkus prinsessa,som älskar höjder och en massa tokiga bus.Framförallt så är hon en katt som älskar allt och alla,har hittills aldrig sett henne riktigt arg eller sur på någon av de andra katterna här hemma.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Leffe
0

Som ni ser överst har det blivit lite förändringar när det gäller månadens Cornish. Juryn kommer att utökas också med någon till

Spotless
0

#2 det där var nog en av de knasigaste bilder jag sett i alla fall! Skrattande

MyTwiggs
0

Nappis, S*Faries Jersey Girl (blåsköldpaddsspotted bicolor) är en riktig liten tokfia! Hon är född vintern 2005 men är fortfarande en riktigt "barnslig" tokstolla! Förutom att göra roliga miner så är hon en mästare på akrobatik. Knasigare myskisse än Nappis får man nog leta efter!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

PetrasLova
0

#2+5 Men jag skrattar ihjäl mig SkrattandeSkrattandeSkrattande vilka knasiga bilder…håller med johanna fullt ut!

PetrasLova
0

förlåt Spotless!!! Jag menar ju dig s klart!

pallemaxwell
0

Bidrar med en bild på min yngsta cornish Ella (Bimsie´s Ishi No Nagare). Hon är född 2007-05-21 och är lite över året och blå.

Ella är en busig katt som alltid har någon ny grej på gång, något nytt trix. Hon är väldigt krävande med sin lilla ljusa röst och väldigt intensiv när det gäller allt.  Men så kelig och mysig. Älskar att sova under täcket tätt intill matte.

Denna bild tog jag när vi bäddade sängen och jag tycker hon ser totalt galen ut. Jag har en hand under täcket och hon skall precis anfalla den Skrattande Tycker bilden passar bra till denna månads tema då hon ser helt förryckt ut och totalknasig. Inte alls som den lilla söta Ella hon är.

PetrasLova
0

# Wow vilken bild!

Leffe
0

Nu är juryn fulltalig. Sista jurymedlem är kattdomaren Dagny Dickens

PetrasLova
0

# 10 Jag skall se vad jag lyckas åstadkomma i knasighet på mina härhemma…

LinusCRX
0

#10 Åh vad roligt!

hihihi vilka små-kansiga kattbilder, men jag undrar verkligen vad är bak och fram på bild #2 Skrattande Söta blåbäret Ella! Den bilden är så cool!!

Eine
0

jag skrattade högt åt naomi…!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Elica
0

Är mina cornishar för civiliserade med vuxen ålder, för jag har inte på länge hittat några knasiga bilder?Glad

Så jag måste ta hit några gamla.

Först kommer ut Ascanio, som visar hur man vänder sig mellan fönstret. Jokikatin Ascanio heter han, är född i mars 2006, och i bilden var han ca. 1 år och 2 månader gammal.

Varför skulle han vinna? Jo, kanske skulle han få lite bättre motivation till bantnig, om han skulle få veta att hans ungdomliga gymnastiska övningar blir uppskattade? För härremannens midja har växt så att han inte mera trivs i så trånga platserGenerad I övrigt är han världens finaste gentleman och fantastisk knävärmare för matten sin.Kyss

Elica
0

Och sedan kommer lilla Elica (som syns lite med i bilden ovanför).

LillOyhas Elica heter hon på riktigt, och egentligen är hon en mycket förnäm dam - fast här ser det ut som om hon kom från en annan planet.Där får man skylla på mobiltelefonen - tekniken håller inte med i farten.Flört

Elica är drygt fyra månader i bilden var hon korrekturläser mattes översättning.

Hanna-H
0

Här har vi en bitsk liten Kajsa - S*Brave New Curl Diamonds And Rust - som mumsar på Pippi's - IC FIN*Alchemist Dragonfly - öra! På bilden är Kajsa 8 veckor och Pippi 1½ år, Kajsa är vit orangeögd och Pippi svartsmoke bicolor.

Varför? Annars kommer jag och biter dig, säger Kajsa!

Hanna-H
0

Här har vi en annan liten fröken, Lilla Garbo, som mumsar på mamma Bullan! Garbo är en vit orangeögd donna som på bilden är nästan 10 veckor. På fint heter hon S*Brave New Curl Chains Of Misery, är idag 2 år gammal och själv nybliven mamma till vår F-kull!

Hur knas-gosigt kan det egentligen bli?!

Ozons
0

S*Ozons Loke gör allt vad han kan för att ruska om sig och likna sin hemmabroder perserkatten Mini-me. Loke är 6 månader och en vit oddis. Han är alltid "pratig" och social mot alla - både tvåbenta och fyrbenta.

Clee
0

Den knasigaste bilden jag har är nog detta lilla montage. Det föreställer Dexter alias Lilleskog's Pummelo som från första början tuggade på en pinne på julafton men f d husse tyckte det vore kul att experimentera med bilden. Resultatet ser ni här. Flört

Clee
0

Nästa bild föreställer Bobo (S*Gandaki's Hypericum) med sin leksaksmus. Givetvis inte ett dugg knasigt - för en cornish rex. Räcka ut tungan

Både Bobo och Dexy motiverar sina bidrag med att de är så snälla och tålmodiga med den lilla skitungen här hemma - så något måste de väl få i belöning?

Catwoman
0

Vilka häftiga bilder.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

PetrasLova
0

Men alla knasiga bilder Skrattande domarna kommer att få ett helsike och bedöma detta…#gosesnutten nr #17 Kyss

Zsarorna
0

Här kommer tokfian Winnie (S*Shaneequas Wenonah) som blir ett halvår nu den 14:e juli.

På bilden är hon ca 15 veckor och totalknasig. Busar hon inte med hunden, så busar hon med våra ben. Men vart tog huvudet vägen?

Nu är hon mycket lugnare på den fronten…Istället river hon blomkrukor, trackar hunden, attackerar flugor, smiter in i garderober och gömmer sig, är överallt och ingenstans… Tonåring ;)

ikapika
0

Här är en bild på Chanel, (choklad) snart 15 veckor som ligger o myser med resten av kullen veckan innan vi fick hämta hem dem. Hon ligger brevid sin bror som också bor hos oss Dexter (lila)

Har ännu inte hunnit tagit så många knasiga bilder på dem, orkar inte ha kameran i högsta hugg för alla de hyss de två busfröna hittar på :) Men jag hittade denna lipsill bilden som kan tyckas vara iaf lite knasig :D

Eine
0

jag får inte rösta men bland alla knasbilder, så tycker jag naomis kullerbytta är bara Bäst!

MissB
0

Här har vi en knasig bild på Sebastian (söndagsnamn Brave New Curl Evil Eyes),CRX b 03, hane på 7 månader, när han flyger i luften efter en liten tygboll som bara inte fick rymma! Skrattande

Jag tycker att Sebastian borde vinna för att han är så otroligt söt och full av bus.. Tyvärr så hamnar ju knappt hälften av allt knasigt på bild då de små är så ruskigt snabba.. Glad

Lullan1
0

Här är en knasig bild på Jissa, S*Godreigns Styx. Hon är den knasiga och mest egensinninga lilla katt jag mött Kyss Jissa är chokladsköldpaddsilverspotted bicolor och är snart 2 år.

På bilden så ligger hon och värmer sig mot elementet, en vanlig syn under vinterhalvåret… öronen ser ut att behöva värmas också!

Buffy-co
0

Massor av söta och kul bilder…men #2 FörvånadSkrattande…helt otroligt kul bild!!
Det roligaste foto på jag sett på en katt tror jag…Glad

Jag undrar vad hon pysslar med faktiskt..Fundersam
Skrattar varje gång jag tittar….och har så gjort några gånger..

PS Vad GÖÖÖÖR hon???Slår hon verkligen kullerbytta???DS

Jag tycker Naomi är en klar vinnare…trots tufft motstånd..men jag får ju inte rösta..Ledsen

Pus-
0

Har et veldig artig bilde på Max, S*Weminas Masterwork, som jeg tok når jeg var for å se på de når de var 2 måneder.

Bildet taler for seg selv, men Max er virkelig en katt med humor Kyss som kan se helt "knasig" ut på bilder.  En fantastisk kattunge som såklart fortjener å bli månedens cornish. (sier mattte med rosa briller, svendende på en rosa sky Generad)

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

AbigailGabble
0

#29: Skrattande

Buffy-co
0

Ok…nu finns det ju en till helt outstanding-kandidat..#29

Denna bild är ju bara sååå underbar..har sett den förut visad av Mia här..(-med tillägg att det var kommande ägaren som tagit fotot..)

Den är helt fantastisk!!!!SkrattandeKyssSkrattandeKyssSkrattandeKyssSkrattande

"…are you loooonesome to niiiight…….."GråterFlört

Lullan1
0

Här är en liten knasig bild på Doris där hon passar på att tvätta sig lite när hon har fått så bra "ryggstöd"

Doris (S*Sunsoakers Amina Angel) är 3,5 år och svartsköldpaddtonkanes.

[Johanna84]
0

Liten och Galen Enya!

[Johanna84]
0

Hoppsan… glömde namnet… S*Zoot´z Endless Enya "Enya" chokladmaskad hona som just nu är 7mån.

Enya borde vinna för hon är verkligen Galen… Glad Full av bus hela dagarna, när hon inte sover dvs ;)

IngerN
0

Lilla fröken "Rina"lustigkurre gör allt hon kan för att få oss att skratta med hennes tokiga kroppsakrobatnummer.

Hon heter S*Rexture Jamborine och är brunmaskad/vit tjej på1½ år

Hon är självklart en av de roligaste clowner i kattkostym som jag träffat och hon bjuder verkligen på sig själv.

miano
0

#28 Sitter just nu med Änglatassen's Naomi i mitt knä.Naomi gör på bilden en kullerbytta Skrattandedå hon försöker fånga sin egen svans.I bland har man tur och lyckas fånga en knasig bildGladmen naomi gör många andra knasigheter,vi har sagt det många gånger här hemma,hon skulle passa in perfekt på en cirkus och säkerligen älska detta.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Buffy-co
0

Haha….kul tjeja!!Skrattande

PiaW
0

En lite knasig bild på min Didi 2 år.
LillOyhas Didi Dior. Blåmaskad

Borde vinna för att hon är så knasig som hon ser ut Flört

Aje-T
0

#29 är ju bara helt klart bäst….vilken superstjärna han kommer att bli Skrattande

Elica
0

#29 skulle sälja massor som en postkort (heter det så?)..:-) "Karaokekingen"

Pus-
0

#31-39-40 Kanskje han er en kommende karaokestjerne ja. En stjerne er han jo allerede Kyss

emiya
0

Vilka härliga bilder! Nu har jag skrattat så jag fått ont i magen! Vilka katter!  Skrattande

LinusCRX
0

Här kommer ett bidrag med Linus (IP S*Wairam's Alladin), som inte var så gammal då fotot togs endast 4 månader. Här klänger han sig fast i fåtöljen. Han är blåspotted-vit.

LinusCRX
0

Nästa bidrag är Charlie när han sover i JKopp puffen. Här visar han sin gosiga mage och de pussvänliga små trampdynorna. Charlie heter på söndagarna S*Silkwave's Peter Peppar och har färgen n03.

MyTwiggs
0

Här kommer min tokiga knasboll S*Brave new curl Dream of mirrors med sin kattmynta-hare! Dunderknasig katt med bus upp till öronen! Nu mera är Fritz en lekfull och härlig kastrat, men inte lat för det. Han förtjänar segern den här månaden för att han behåller knasigheten, trots att han förlorat bollarna! Munter som aldrig förr! Fritz fyllde ett år 8 Juli i år.

Han är vit, som ni ser, med orange ögon och ägs av mig, Twiggie, S*MyTwigg´s. Snart blir han knas-pappa om allt går bra!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Knasfian S*Qurramoyaz Urd berättar rövarhistorier för lille kompisen Allan. Elvira, som hon kallas, har livlig fantasi och här gestikulerar hon yvigt i sin historia. Hon är så knasig så Allan inte kan tro på ett ord av vad hon säger. Då och då slumrar han till och missar en bit av berättelsen, men det gör inget. Elvira är så knasig så ingen förstår ändå.

Elvira är född i November 2007 hos Kicki och Erik Asplund, S*Qurramoyaz. Hon är crememaskad med vitfläck och numera en liten kastrat hos S*MyTwigg´s där hon regerar på sitt sätt som en äkta ögonsten ska göra!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Allanballan, S*Brave new curl Evil doer är en knasbill han också. Han är lagon knasig hela tiden, och det kan vara nog så jobbigt för honom. Här löser han ett problem. Hur gör man när man är halvtrött och halvbusig? Jo, men sover med bakkroppen och hasar sig fram med framkroppen för att leka. Han får inte vara dum, men väl lite knasig!

Allan är född i December 2007 hos Hanna och Jimmy S*Brave new curl i Fjugesta. Han är en äkta charmör och kan konsten att övertala alla besökare om att de innerst inne är riktiga cornishfantaster! Allan är blå-vit Harlekin.

www.mytwiggs.com

malin-n
0

Här kommer ett bidrag på min tokfia Harmony (S* Racer donnans Harmony) brunmaskad, ettåring. Hon ska vinna för hennes  otroligt galna dansimititation…. undrar bara vem hon imiterar?? Bilden är tagen av RacerDonnans:)

malin-n
0

Fantomen vill ju naturligtvis också vara med om Harmony ska vara med. (S* Racer Donnans Fantomen) blåvit, 4 årig kastrat. Han ska vinna för sitt tappra försök att vara Superman. Denna bild också tagen av RacerDonnans!

AbigailGabble
0

#48: Skrattande 

Hmm, hon och Max (#29) kanske ska bilda band? "Maximum Harmony" kan de kalla sig. Skrattande

LinusCRX
0

#48 Ser ut som hon spelar luftgitarr Skrattande

Pus-
0

#50 SkrattandeSkrattandeSkrattande Det må jo bli suksess!

Elica
0

#48 och #50 : LOL Jag har fått en ny favorit…

chikan
0

Fuffens och Hugin måste ha tonfisk så snabbt att de inte hinner bry sig så mycket om hur de hamnar!

Fuffens heter som finnamn Struntents Olvier Oredal och är en ett och ett halvt år kastrathane i färgen creme bicolor.

Hugin heter S*Fylgias Hugin och är ett år äldre, också han kastrerad hane, men färgen är rödspotted.

LinusCRX
0

#54 Stilarna är verkligen olika ;-)

Winta
0

Bild på busfian Stella

Zsarorna
0

Häe har vi knasbollen S*Shaneequas Wenonah alias Winnie i en annorlunda sovställning

Zsarorna
0

#57 oj nu missade jag att den andra Zarah redan hade lagt in en Skrikandes

MyTwiggs
0

# 58 Nu lär det bli girlfight!

www.mytwiggs.com

Rexmyntas
0

Jewel tar utställningar med ro och gäspar trött åt det hela.

Hon är en rödmaskad Diva på 5 år och tar livet med en klackspark.

www.rexmyntas.com

Rexmyntas
0

Här har vi Mysan (SW07 S*Rexmyntas My Fair Lady) på utställning hon har inte riktigt förstått det där med att visa upp sig utan knasar till det istället. Mysan blir 2 år i höst & hennes färg är a 09. Varför? jo hon förgyller vår vardag med knasiga upptåg.

www.rexmyntas.com

Rexmyntas
0

Sist att visa upp från Rexmyntas är är EC S*Rexmyntas Miraculix med sin knasiga sovstil, han är kille på snart 4 år & är a09. Varför? för att han är kattvärdens svar på Kelso (That 70-show),knasig,korkad men snygg!

www.rexmyntas.com

AbigailGabble
0

#62: Skrattande

RacerDonnans
0

Jag är ju inte hemma men måste delge er den knasigaste bild jag vet. Den är inte i så bra kvalite´då jag tog den från en död gammal hemsida (har den i bättre upplösning någonstans hemma). Den är bara så kul att jag inte kan låta bli. Ni kan ju gissa vad det är hon gör!!

Det är i alla fall Racer Donnans Adina född -97. Hon var bara runt halvåret när denna bild togs. Hon bor ju hos Dragonrebell numera så jag väntade för att ge henne möjligheten att lägga ut bilder själv men nu när hon inte gjort det så gör jag det.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Buffy-co
0

#64…..Förvånadmen herregud….det ser nästan lite otäck ut..inte bara från en död hemsida menar jag..utan katten ser inte så levande ut hellerOskyldig..men jag antar att hon sover..
Skulle vara kul om du hittade bilden i bättre upplösning!!Glad

MagicPaws
0

OJOJ vilken ska man rösta på… dom är ju så knasiga allihopa

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

RacerDonnans
0

#65 Fniss, nog var hon vaken alltid. Du kan se de plirande ögonen om du tittar noga. Hon var så busig, snurrade runt, runt i skålen. Hon sprang på skålens kanter.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

Sista dagen att lämna in bilder enl de nya reglerna

Leffe
0

Här är Sessan, som måste undersöka ett hål i klätterställningen. Hålet har alltid funnits där, men det är lika spännande varje gån. Sessan heter egentligen Skvadronens Faye Dunaway är en blåvit hona på 2,5 år

Varför hon skulle vinna? Tokigare katt får man leta efter, men helt underbar

Eine
0

Måste bidra med en Knasboll.Det är S*Djäknens Nils Hedman som kollar världen på sitt vis.

Leffe
0
Inlägget är låst för nya kommentarer