Konfunderad kring färg!!! Förslag??
Hej!
I veckan föddes två grabbar.
Den ena är förmig ett mysterium beträffande färgkombination. Hans underhår är glimrande rött och överhåret är choklad.
I ansiktet varierar färgerna. Under kroppen är han spotted men randig på tassar. Mamma är sköldpadda och pappa är choklad/vit bicolour.
Det harinte varit lätt att tabilder.
Vad säger ni? Förslag? Tacksam för alla tips!
Beatrice

Han är brunmönstrad, eventuellt chokladmönstrad. För att han ska kunna bli mönstrad så måste en av föräldrarna vara mönstrad.
jepp, precis min reaktion när jag såg honom!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Då är han brunspotted (CRX n 24)
Tack,men pappan är ju b03, så hur kan jag veta om han är brun eller choklad?

Om han är väldigt mörk på ryggen så är han brunspotted (en svart som är mönstrad kallar man brun). Chokladmönstrad är ljusare och varmare i färgen. Men det är svårt att se nu och på foto…
det måste finnas anlag bakom mamman för att det ska finnas en möjlighet för choklad.Din lilla krabat ser på bilden för mörk ut för att vara choklad.

Herregud vad många olika paddor det finns. Hur ser en fawnsköldpadda ut? Eller kanel?Blå?Lila?
Ja,är Cello brun spotted så är nog denne lille krabat också det. Han har mycket rött i sig fast och han är nästan svart när man ser på honom uppifrån. Mamman har både brunt och choklad i tidigare linjer.
By the way - Gud så fin Cello är!!! Vad glad jag blir om han får samma färger.

Håller med om att han är brunmönstrad, ska inte choklad ha leverfärgade trampdynor och nosspegel, innan den blir tegelfärgad? Här är en bild på en chokladsmokekille bifogar också en bild på Mindy från hennes första vecka, hon är svartsköldpaddstigre och vit.

Det är bara honor som kan bli sköldpaddor!! OM hanar är sköldpaddor så beror det oftast på ett kromosomfel, men det är extremt ovanligt. Han är brunspotted.

Sorry, menade inte att förvirra!
Tänkte att du skulle se att han var brun och inte choklad. Här är Mårran eller Gafsan från vår senaste kull bild. Hon är iofs också padda men utan vitt vilket gör de röda fläckarna väldigt små till skillnad från Mindy som är med vitt och har ganska stora röda fält.

Som alla redan sagt är din kille brunmönstrad.
Här kommer några bilder på chokladspottade ungar, alla med vitt. De är två veckor vid fototillfället.
Tant Brun
Toulouse
Tretjak

Guud så söta bilder från er alla! Och jag tror jag ser skillnaden nu. Tack!
Det röda här kallas rufism.*Allt är inte paddor som glimmar…*

#19 Hi hi!