Vet inte vad jag ska göra!
Bellini har nu gått in i dag 67 i dräktigheten. Men fortfarande ingen förlossning. Hon har fyllt upp juvret sakta men säkert i flera dagar nu och det har börjat hänga endel.
Hon vankar av och an ibland, söker närhet som aldrig förr, samma sak hela veckan, men ändå kommer det inga ungar.
Börjar bli orolig och även fast jag försöker behålla lugnet är det svårt.
Ungarna rör sig i magen, så dom verkar leva och må bra, men förra gången rörde det sig oxå i magen bara någon dag före så jag behöll lugnet och på dag 68 hade hon fött en död unge…
Är bara rädd att det ska upprepas igen. Överväger att fara till Djurkliniken imorgon med henne för att se om dom kan sätta igång henne. För jag vågar inte gå med henne över helgen då enda som har jour är Luleå och dom har jag lite förtroende för. Dessutom utan varken körkort eller bil kan jag inte lätt ta mig dit heller.
Om dom inte kommer inatt eller på morgonen… vad ska jag då göra? Fara till veterinär för att stressa henne och kanske utsätta henne för en operation? Eller låta henne gå och riskera komplikationer igen?
Alla tankar i min hjärna bara snurrar och jag fattar inte hur jag ska kunna få någon som helst sömn inatt om hon inte föder snart.
Min älskade sötnos… vet inte vad jag ska göra, vad som är rätt beslut i detta fallet för henne? Jag vet inte…
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Så länge hon inte har några värkar och för övrigt ser ut att må bra skulle jag råda dig till att ha is i magen. Några av mina honor har velat ha fullständig uppmärksamhet i tre dygn innan värkarbetet satt i gång. De har varit oroliga, vankat, klagat och talat om att nu är det verkligen något som händer och inte velat släppa mig med blicken.
Jag förstår att du har den förra hemska upplevelsen i minne, försök att inte oroa dig för mycket och håll koll på hur hon mår. Lycka till!

Jag personligen skulle åke till vet i dag, om hon har hade problem vid förra födsel då skulle jag inte avvakta att hon får värkar av sig själv för det kanske hon inte gör. Hon kanske behöver ett snitt för att få ut levande ungar. Men du känner din katt bäst och skall följa ditt instinkt.
Jag går nog mer på Angelas linje.Vet du att hon är på dag 67 eller gissar du?Ofta vet man ju inte exakt när kattan blev dräktig även om man räknar på första parningsdagen så kanske hon blev dräktig sista parningsdagen.
Men är du orolig åk in och kolla upp honan.
Stolt ägare till tre La permer
Slemproppen om imorse vid 7.
De parade sig i 2 dagar med 4 parningar per dag sen var hanen helt slut… troligtvis eftersom han parat Idril bara 2 veckor före och henne i flera dagar.
Inte en enda värk dock… ungarna är fortfarande jälle livliga i magen och de verkar vilja ut… hon andas oftast lite snabbare än vanligt men å andra sidan inte så konstigt när ungarna rör sig så otroligt i magen.
Ska i alla fall ringa vet. om råd
#4 Du kan ju berätta hur det går för er…. men om slemproppen gått nu och hon gått så länge på dräktigheten så borde det vara dags.

#4 men att hon andas snabbare är ju ett tecken på att hon har åtminstone förvärkar. Det låter som att förlossningsarbetet har satt igång.
Jag har svårt att tro att någon vet. sätter igång kattan eller snittar "endast" utifrån det som hände förra gången. Men visst förstår jag din oro.

Vilka härliga bilder! Nu tjatar jag, men försök att ta det lugnt. I mina öron låter hennes beteende helt normalt.
#9 Jo men problemet är ju bara att hon gjort det hela veckan i perioder…
Hon han söka sig till mig, tvätta sig som en tok på juvret och mellan benen och vanka av och an så att jag tror att det är dax… sen går hon till hängmattan som hon älskar, bäddar ner sig och somnar efter ett tag.
Nu kommer det mer av slemproppen…

#14 det låter som det på G nu - vi håller tummar & tassar
Ringde veterinären och de tyckte jag kunde avvakta och så fick jag veta att dom hade jour i helgen så jag behöver inte fara till Luleå om något händer. *jippi*
Mamma tror att de kommer ikväll då det är fullmåne och hon tror de kommer sätta igång henne så vi får väl se, annars far jag in imorgon och gör ultraljud.
#15 Katter kanske fungerar som barn, statistiskt sett så föds det fler barn vid fullmåne…
, dottern skickar en kram till Idril…
#16 Tack det sa min mamma oxå. Idril har fullt upp som 5 barns mamma men hon är SÅÅ duktig.

Det kan ju ta lite tid efter slemproppen kommit men jag håller med dom andra, ta det lugnt och ha is i magen så kommer dom nog snart.
En av mina honor gick i två dagar efter slemproppen gick och en hona fick ut slemproppen strax innan första kattungen så det är så individuellt inför varje förlossning.
Lycka till nu med fjärils kullen =0)

#12 jag förstår din oro!
Som jag sa i tidigare svar har jag två honor som håller mig på halster i åtminstone tre dygn innan själva utdrivningsvärkarna startar. De visar mycket tydligt att det är något på gång och att de är oroliga, de vill vara nära hela tiden och ropar om de inte ser mig. Första gången det hände var jag säker på att det skulle födas ungar inom ett dygn och sov inte mer än en blund i stöten. Andra gången det hände tycker man att jag inte borde ha låtit mig luras, men samma sak då.
Sedan visade det sig att dottern uppförde sig på precis samma sätt. Katterna jag pratar om är Tingeling (tre kullar och numera kastrat) och Iris (två kullar). Helt kort kan man säga att jag är mycket, mycket trött när ungarna fötts efter 3-4 dygns vakande och jag gör samma sak varje gång. Jag kan ju inte kallt räkna med att det tar över tre dygn från att de först visar tecken på att något är på gång, plus att de behöver ju ha min uppmärksamhet och tryggheten i att veta att jag finns där.
Jag tror på ungar inom ett dygn hemma hos er. Lycka till!
Ta det med IS! Så länge kattan inte är sjuk, så gör man inget på vet.kliniken i alla fall.Och att sätta igång kan vara jättefarligt om inte vet först röntgar och kollar att att första ungen ligger rätt!Jag skulle inte vara orolig alls i detta läge, det verkar ju så bra, och på gång.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jo har massa IISS här nu så jag försöker ta det "kallt"…
Känns dock mycket lugnare när jag vet att dom har jour i helgen så jag har nära om något händer.
Det kommer då fortfarande av slemproppen så hon tar då sin goda tid på sig den rackarn. 
Jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra den här gången. Ärver hon sin mor beteende så kan jag säga att hon överaskade mig totalt. Jag satt vi datorn och inspekterade henne, sen gick jag in på forumet och skrev:
- Inga tecken på att det skulle vara på G än så länge…
Men när jag vänder mig om så har första ungen kommit!!!
#22 ja, vi kommer aldrig att veta och kunna allt, det är väl nästan tur.Annars blev det inga överraskningar.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Haha japp sant.
Nu har juvret börja bli hårt av mjölk oxå… kanske det blir fullmånsbarn!! (vampyrer?)