Gomorron 18:e Juli!
Jaha då var det fredag igen!! Vart tar veckorna vägen egentligen??Igår skickade jag upp Alma till Kissan78 så nu får man vara nervös hela helgen…. inte för resan utan för utställningen…
Här skiner solen och det är röj i skåpen som gäller + att fixa husvagnen så man kan resa om man får lust att koppla på…
Ha en bra dag allihop!
God morgon! Här är det mycket som ska fixas inför kvällens fest!
Hoppas att ni har en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#0 Det går säkert bra på utställningen
#1 Ha en trevlig fest. Drick ost och kex för mig med. Själv får jag inte pga viss medicinering
Det har gått framåt med stormsteg av återhämtningen av höftoperationen, men idag känns det som ett par dagar bakåt. Det är ont och stelt. Svårt att gå. Det heter ju två steg framåt och ett bakåt osv
Sköt om er
#2 Kom ihåg att ta hand om dig också… du ska se snart är du på dansgolvet igen

Godmorgon!
Jag är ett par dagar i min lägenhet i Sollentuna för att försöka packa ihop mitt hem för inför ett år på landet, inte lätt!!
Vad kan jag tänkas behöva, vad kan lagras undan och vad kan slängas!! puh…
Katterna är kvar på landet och passas av min syster, fast de saknar nog mig lite….

Håller på att packa ihop inför resan till stugan. Har fått en lång shoppinglista av mamma som hon vill att jag ska ta med mig och även sådant som hon har glömt. Jag ska hämta Bellas mat hemma hos dem, vilket jag inte förstår för det finns ju att köpa på landet också… Likadant så ville hon att jag skulle köpa sand…
Ha en bra dag allihopa!

God morgon !
Tre lååånga journätterkvar till friheten…semestern…..sambon åker en vecka till Halmstad med barn..samma procedur varje år….hans syster med familj bor där…och jag är så asocial som jag kan vara…jag bara orkar inte fyra vuxna, sex barn plus kamrater gap och skrik i en vecka…diskdagar..matlagningsdagar…nix..pix..inget för mig…inte semester…utan ren plåga….
…gräsänkling en vecka och det är helt okey för mig…
..jag och missarna….
..ringde och bokade service på bilen..fick tid den 6 augusti…men så länge ville jag inte vänta..tills jag upptäckte att det är inte så långt dit…kändes som månader….servicen äger rum i Sollentuna…så rexmamman..kanske kan man få komma och kattgosa…nu finns ju inga ungar kvar….jag lyckades ju inte i våras…och det är tur ska jag säga…för smokekillen hade bott här nu i så fall…med våld om ni inte släppt honom ifrån er..
Ha en jättebra dag !!

tterligare en blåsig dag. Ska handla och laga punktering på lilltjejens rullstol så vi kan ta långa promenader i helgen. Funderar på om vi skulle åka till äventysrbadet i morgon för att få lite andrum från alla tråkigheter.
#2 Hoppas höften blir bättre snart, ta vara på dig och bli frisk snart.
#5 det är mammor det, det som finns hemma är bäst man vet ju aldrig om samma finns någon annan stans än just hemma.
Ha det så trevligt i stugan.
#6 Haha! Förstår dig precis. Hur kan det vara semester att umgås med en massa folk man kanske egentligen inte har så mycket gemensamt med och tvingas vara trevlig och väluppfostrad hela dagarna?
Näe, jag föredrar att vara ensam, eller med vänner jag valt själv på semestern. Då blir det verkligen vila.
# 6 Du är väldigt välkommen! Synd att det inte blev av medan kattungarna bodde hemma, men bättre sent än aldrig! Vid det laget har vi bara fyra katter kvar….
Här jobbas det. Två veckor till och sen två veckors semester. Ska försöka komma ihåg till nästa år att ta MINST tre veckor på raken, det blir liksom ingen riktig semesterkänsla om ledigheten är för kort. Första veckan går åt till att varva ner och sista till att varva upp …..
Hej!
Är tillbaka här igen efter en veckas hushållstjänst 
Vi har haft besök av goda vänner till oss, 2 vuxna, 1 tonårsdotter, 1 pojk på 3 år och en liten bebis på 9 månader. De har bott hos oss en vecka och det har gått över förväntan, jättebra faktiskt!
Katterna har tittat lite snett på de yngsta barnen, men de verkar inte ha tagit skada i öronen av allt barnskrik *leer*
Nu är det lugnt och skönt här hemma igen, precis som vanligt!

Tänk nu sitter jag och skall precis äta lunch hos svärmor.
Igårkväll hämtade vi tjejerna hos en kompis vid 21.00 sen hem badade dem och tvättade hår. lastade bil och iväg. imorse stannade vi till i Göteborg och hälsade på Hamlet och Himsi. Så stora och fina de blivit. Tjejerna var överlyckliga att äntligen få träffa dem.
Nu är vi i Skåne efter ca 13 timmar på resande fot med kattgos m,m.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Nu är jag i stugan, ÄNTLIGEN!
Har redan fått besked från veterinären, Emma har fortfarande bakterier i urinen efter 3 veckor på antibiotika, så nu blir det ännu en kur. Hon har också kristaller i urinen vilket kan bero på antibiotikan… Jag hoppas hon får en dunderkur nu så hon blir bra! Ska åka in till Falköping imorgon och hämta ut medicinen.

Lite kul att du har din stuga i Floby.. Jag har sålt två katter till Floby och det är inte stort kan jag säga.. Inte många som bor i Floby. men där har jag världens bästa kattägare..

#13 Floby är idylliskt! Den största turistattraktionen är väl jättesnoppen som står staty utanför biblioteket och som egentligen heter "Midgårdsormen" 
Har varit här på somrarna sedan 1976, det är SÅ SKÖNT att vara här! Fast egentligen är jag ju 8 kilometer utanför Floby, min pappa kommer härifrån och det är där vi har vår släktgård :-)
Välkomna förbi!
Finns alltid fika här och även övernattning om det behövs :-)
# 14 Nu blir man ju avis på Majsan! Jag som tycker din stuga ser så mysig ut, men jag lär sällan ha vägarna förbi ;)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tröttheten börjar göra sig påmind…har varit uppe sen 05:00 för att åka tåget till Stockholm 06:54 o lämna av min äldsta dotter Patricia. Hon skulle ta bussen ner till Öland o vara där en vecka.
Fullt upp hela dagen men jag längtar till måndag(låter ju konstigt) men då har jag semester o då far vi ner till Gränna!!
Är någon i närheten så är det bara att maila så får ni mobilnr. o så träffas vi…eller något! Vill någon ha vykort på polkagrisar så är det samma villkor..maila mig!
Men innan måndag så har jag en helg full med jobb…

#15 Inbjudan gäller för alla
Men Floby är ju inte nästgårds precis….