Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 524 ggr
[Johanna84]
0

Ni som är bra på färger (huskatt)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en huskatt kille me ganska fin färg, tycker jag… men det vore kul att veta vad de är för färg han har… jag har ingen koll alls på färger, men ni som har lite koll kanske vet vad vad han har för färg? I mina ögon är han grå och vit Glad

Clee
0

Han är blåmönstrad och vit. Jag kan inte se vad han har för typ av mönster och är allmänt usel på att se mönster på långhåriga katter men väldigt vacker är han i vilket fall!

MyTwiggs
0

Håller med #1 Blåmönstrad (bicolor) är han ju, men på bilden är det omöjligt att avgöra vad för mönstertyp han är… Hur ser man det på långhåriga katter? Någon som vet? Jag gissar att man kan se om det är tabby eller spotted/tigré om man tar sig en kik på svansen, men annars borde det vara knivigt???

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Johanna84]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, mönster måste ju vara knivigare att se på långhåriga katter, nåt slags mönster har han iaf men de är ju väldigt otydligt…

MyTwiggs
0

Om du tittar på svansen? Kan du se hur många ringar han har då eller är det svårt?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Johanna84]
0

#4 hehe… man ser inga ringar… visst är de nåt slags mönster på svansen, men vad de är går inte att se för all päls :P Han är väldigt ljus på baksidan svansen iaf… :)