Envisa lilla kattracka!!
Emma har ju behandlats för bakterier i urinen och nu vill veterinären ha ett urinprov för att se om bakterierna har försvunnit. Igår innan lunch så stängde jag in henne i mitt sovrum tillsammans med en låda kisskulor, en massa vatten och en skål med mat.
Under natten har hon kissat i lådan men inte lyckats prestera mer urin än att kisskulorna klibbade ihop. Inget går att samla upp! Jag åkte och köpte nya kisskulor, gjorde ren lådan och ställde in den igen i sovrummet. Nu måste hon banne mig kissa! Veterinären tror hon har kissat på annat ställe, men hon har knipit!! Envisa lilla…
Jag kan inte åka till stugan på semester förrän hon har kissat!!!! Tänk om hon kunde förstå att hon snabbare kommer till stugan och kan få springa ute om hon bara kissar… Någon som kan förklara för henne för mig lyssnar hon uppenbarligen inte på 
Men killa katten då! Hejja Emma Hejja Emma! Kssssss!
*inspirerar*
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#0 Du får göra som man gör med barnen när man ska ha kisseprov.
Stäng in er i badrummet och sätt på vattenkranen och läs en saga eller två så kommer det säkert 
Ha det så skönt i stugan på er.

Ja du, det är inte lätt att få de små liven att göra det man vill.
Haha! vilken envis busa. Det är allt bra synd att man inte kan prata med katterna ibland. Söt som socker är hon i alla fall.

…sådan matte sådan katt….

Hoppas du fått din kissklump och ha det så skönt i stugan

#5 Jag brukar i alla fall kissa emellanåt!! 
Nu har hon kissat!! En halvtimme efter att veterinären har stängt. Hon gjorde som jag ville, men bara när hon själv ville… Jag är tvärsäker på att hon vet när veterinären stänger!
Fyra fulla pipetter fick jag så hon har hållt sig länge!! 

#7 Haha! 
Haha! Hoppas du får det trevligt i stugan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

haha…
ja men du spara väl det i kylen tills i morrn(dag..) eller hur?
Visste inte om dessa urinprovskulor-smart att det finns!
Appropå att säga till en katt saker..det är fördelen med hund-de kan kissa på beställning ju om man lär dom det ifrån början och det gör jag alltid…(Bra att ha-skit o vara utan..)
Kanske skulle gå med katt också?Jag började faktiskt träna det med Mischa-men hann ej se resultat..
Jag tänkte det var bra inför resor osv..att katten lärde sig kissa innan..
Jag sa "kisssa" med mjukt ssss ljud varje gång hon kissade och jag såg det - Det var inte svårt då hon ropade på mig innan hon skulle till lådan -"nu ska jag gå och kissa(eller baja..)matte!!!KOM!!!!

Saknar henne så när jag börjar tänka på henne..
#7…ha ha ha…självklart vet hon när veterinären stänger…..alla Jazz-Anna katter är intelligenta….men envisa….