Klättermusen Fuffens
Sådärja. Det tog några månader, men nu har Fuffens kommit på hur man kan klättra på nätet ute på balkongen. Och jag sitter med andan i halsen varje gång jag hör nätrassel! Dumma dumma djur! Jag är så jäkla rädd att han ska lyckas ha sönder nätet och trilla ner. Den katten har NOLL överlevnadsinstinkt. 

spruta nätet med citronsaft varje dag - köp citrusdoftande kryddor eller blommor och häng upp på nätet. Funkade för oss, dem håller sig borta från det.
Haha, Fuffens då.. han gör själ för sitt namn
Men jag tror inte det kommer hända något, det är oftast man själv som oroar sig i onödan. Vad jag har erfarat iaf.
Jag själv ska ju näta in hela min balkong (om styrelsen och grannarna ger med sig) och självklart lär de prova på klätterlyckan då.
Ajdå! Är nätet fäst med märlor?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#1 Tack för tipset! Ska nog prova det faktiskt.
#2 Jo, men till saken hör att han faktiskt har trillat ner från den här balkongen en gång… en kostsam och otroligt känslostormande upplevelse som jag inte vill vara med om igen. Vi trodde att vi skulle få lov att avliva honom. Då var den inte riktigt lika rejält innätad, men ändå! (vi har inte frågat vare sig grannar eller styrelse som lov, vi har byggt ändå!).
#3 Häftpistolsmärlor japp.

# 4 vanligt mygga med citrus doft har också en mycket bra effekt.
smirik - vet du om citrus (tex citronsaft) färgar? Jag tänkte att det säkert är ett effektivt sätt att få dem att sluta klösa på vår soffa - som är beige, därav frågan.

citronsaft blekar tyvärr så det nog ingen bra ide att spruta på en beige soffa. Efter 3 soffor har vi lagt filter över vår senaste och efter några veckor slutat dem klösa på filten och vi tog av dem. nu låter dem den vara pepper pepper. En kompis till mig köpte dem har illa luktande saker man kan köpa till bilen som t.ex ser ut som en gran. Dem hang hang hon på soffan och det funkade men jag skulle nu inte stå ut med att sitta iden med dessa grejer runt mig.

#7 hihi, En riktig "Raggar-soffa" med doftgranar. Kunde riktigt se det framför mig 
Citron- och Apelsinskal är bra också
#8 *asgarv*
Haha! Ja, doftgranar på soffan vore allt en syn. Om inte kompisarna trodde att man var en galen kattkärring redan innan så lär de ju definitivt få vatten på sin kvarn efter det.