Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2058 ggr
MyTwiggs
0

OT: Blåbärsbomb!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderade över en sak… Idag har jag plockat 2 liter Blåbär och vi är 500 medlemmar på forumet. Jag undrar hur många blåbär det blir till var och en. Vad tror ni?

Jag förmodar att det vore svårt rent praktiskt att dela lika på blåbären så jag ger er en OT Bildbomb istället.

Start: Jag sa till havregrynet: Elvira, jag försvinner en stund ut i skogen. Jag ska plocka blåbär.

Hon svarade: Skyll dig själv som anstränger dig! Jag ska lata mig idag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Ute i skogen hittade jag dem ganska snart. Blåbären!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Så fint det var! Och meditativt! *plockplockplock*

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Pust! Bäst att gå en bit och sträcka på benen! Det är ganska jobbigt att plocka blåbär!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Hemma: Kommer hon inte hem snart?

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Men jag var så nöjd ute i skogen. Fågelkvitter och frisk luft! Mums!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Oj vad det var tjockt med bär lite längre bort!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

… Imorgon ska jag ha fest, och jag tror att jag skippar nagellack! Det är inte min stil i alla fall. Däremot en blåbärsinpackning, det är nyttigt och det kan ge fin färg åt fingertopparna!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Dags att vända hemåt tror jag!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Hemma: Elviragumman! Jag har plockat två liter bär!

Elvira ligger kvar på samma ställe som när jag gick, men ser faktiskt imponerad ut… om än något förskräckt. Kanske över färgen på mina fingrar!

Det var allt! Hoppas på att ni gillade min blåbärstråd!

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Vilken härligtblådag! Och fint väder ser det ut att ha varit också :D

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chikan
0

Åååå! Jag som också skulle plocka bär i veckan. Men hallon hade jag tänkt mig. Men det har ännu inte blivit av. Men jag blir faktiskt lite inspirerad av din blåbärsresa. Glad

MariaT
0

Underbara bilder =0)

Blåbår är underbart i alla former men med riktigt gräddig vaniljglass med hallon är det bara som en dröm. Kyss

Mm, man kanske ska ge sig ut i skogen i morgon och se om man hittar lika fina blåbär här nere som du hittat……det suger i gottetarmen nu =0)

[Wiveka]
0

Åhh, jag älskar blåbär. Min pappa brukar plocka, men där de bor ute i skärgården finns det knappt några alls, till skillnad mot förra året…….

A-M.H
0

Blue ..vilka härliga blåbärsfoton……

…….det är en del av det goda livet att kunna sticka ut i skogen och plocka blåbär..eller varför inte bara andas härlig skogsluft om inte blåbär finns…

majsan
0

Och jag flyttar hem till dig som vi sa VA.. Helt underbart att ha skogen så nära inpå.. AvundsjukOskyldiginte alls

MyTwiggs
0

Haha! Ja… Jag kan inte sticka under stol med att jag älskar att bo här… Men det är väl ingen hemlighet? man får vara stolt över sin bostad tycker jag!

Nehepps! Nu ska jag ta ett kvällsdopp i sjön!

*hihi*

(ni vet väl att jag älskar att få besök? jag skulle så gärna dra ihop en forum-bärplockning! Vad sägs?)

www.mytwiggs.com

chikan
0

#16 Jaaaa! Som svar på din fråga alltså.

majsan
0

Jo, det skulle ju vara fintOskyldig

MyTwiggs
0

#17  Skrattande Fint! Hoppas att det finns fler som vill! Det finns verkligen hur mycket bär som hälst här ute! Hallon, blåbär och snart svamp!

www.mytwiggs.com

MariaT
0

#19 Svamp, det är det bästa som finns så jag kommer på direkten när svampsäsongen sätter fart. =0)

zoolatri
0

Vilken söt tråd! Men nu måste du ju göra en likadan tråd varje för varje sort du plockar, idag var det blåbär, nu väntar vi på fina bilder från lingon-, kantarell-, och hallondagarna:)

Anna77
0

mysig blåbärstråd MyTwiggs !! Jag var faktiskt också ute och plockade blåbär igår och syrran gjorde en gooood paj med vaniljsås sen. Känner igen det där med handen *skratt* såg likadan ut. Har du fått bort färgen än?

LinusCRX
0

Åh vilka fina blåbär. Stora ser de ut att vara. Smaklig spis!

Hanna-H
0

Ojoj, det här kan inte innebära annat än BLÅBÄRSPAJ till Hanna IMORGON! Räcka ut tungan (Jimmy får ingen)

MyTwiggs
0

# 20 Skrattande Mycket svamp brukar det bli. Kantareller, stensopp, taggsmamp, trumpetsvamp och lille vickevire!

# 21 Jajjemen! Det kan ni lita på!

# 22 Jag är fortfarande lite blå under naglarna, men det går nog bort med lite tålmod. Hihi! Det hör till!

# 23 Smask!

# 24 Lita på det! Blåbär och hallonpaj med vaniljsås!

www.mytwiggs.com

MariaT
0

#25 ach vad du pratar gott då, en massa oklika svampsorter i ett enda stort svampkalas Skrattande

Buffy-co
0

Men åhhh vilka stora fina blåbär…såg att de kommit förut med då var de små..i Sollentuna.. men har sen inte kommit till skogen på någon vecka tyvärr..
Hmm… kanske blir en tur härifrån stan,där jag nu är,  till Lidingös blåbärsskogar i morrn-det brukar vara stora bär där på ön- och mycket skog finns det..Glad
Färska blåbär med mjölk eller vaniljglass är suupergott..eller blåbärsmilkshake(då kan de gärna vara frysta) -supersmarrigt!!

Fina foton!!Skrattande

(ja appropå svamp..hoppas det regnar tillräckligt så det blir ett riktigt svampår!!och lingon-så kul att plocka!!..jag är lite av en ekorre-älskar att hamstra bär och svampOskyldig

Strawberrygirl
0

Oj vad härligt med blåbär! Jag är ju en inbiten stadstjej men blåbär har jag svårt att stå emot. Varma hallon och blåbär med vaniljglass är en favorit! Brukar ju då få köpa frysta bär dock eftersom jag knappt vågar mig ut i skogen.. Brr @ ormar och myror och äckliga knott och grejs! = (