Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 348 ggr
smirik
0

God morgon 15 juli

God morgon

Har sovit med fönstren öppet och har blivit förkyld Skrikandes Just vad jag behöver när 2/3 av avdelningen är på semester.  Så i kväll blir det natti natti kattungar kl 21! så matte kan gå lägge sig tidigt

Ha en trevlig dag alla

Dolleminas
0

Gomorron! Kikar in som hastigast innan jag ska iväg och jobba, här är det nu ca +16 men molnigt (hoppas vi slipper rådimman idag…)

#0 Vi har haft fönstret öppen vi också men mest som en glipa…

Ha en bra dag alla!!

AnneAlva
0

Godmorgon!

Fönstren står konstant öppna här så jag tror att de 2 gånger jag redan varit förkyld har härdat kroppen. Glad Idag ska jag packa resväskan för imorgon ska jag och sambon hem till mina föräldrar i Motala och på torsdag ska vi och föräldrarna åka på minisemester till Tyskland i 3 nätter. Ska bli roligt att komma iväg lite! Blir åter i Uppsala på måndag nästa vecka, gäller att passa på när man har kattvakt. Räcka ut tungan

#0 Hoppas det iaf går över fort… Krya på dig!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

Godmorgon!

Jag har ju inte varit inne här så mycket på senaste tiden. Men nu blir det nog ändring! Jag har idag fått bredband till sommarstuganGlad där jag tänker bo det närmaste året!

Tindra kastrerades för en vecka sedan hon mår prima, jättefint snitt, hon hade en body på sig hela tiden ingen tratt, bodyn slapp hon till sin lycka igår.

Medea
0

Godmorgon!

Tar en paus ifrån pysslandet, håller på att göra rosor till en tårta jag lovat att göra på lördag… Har än så länge gjort fyra rosor, har typ 15 kvar eller så. Fundersam 

#0 Krya på dig!

#2 Ha en trevlig semester! Glad

Maria-O
0

Godmorgon!

Idag ska jag och min sambo till centrum och införskaffa en sele till Tummelisa så de båda kan få ta sig en bensträckare ute i gräset vid badet idag. Hittills så är det bra väder med sol och lite moln (solen gick precis i moln, suck).

Tummeliten har redan en sele i babyblå färg (ljusblå) och jag hittade en sele i mörklila med vita prickar på till Tummelisa. En fråga när jag ändå är här: Vilka selar är bäst; de med såna där man knäpper ihop (klick!) eller såna som ser ut som skärp? Min fantasi är på hög nivå när jag inte vet vad såna saker heter, haha Räcka ut tungan

aggeelin
0

Godmorgon! Vsr uppe redan åtta idag också, hade gäster som sov över och jag vill inte vara sist uppe… det satt också två hungriga katter och glodde på matskålen alternativt tjatade på matte om mat, så jag gick upp och serverade. I morgon får det bil sovmorgon, gäsp…

#5Jag har använt båda sorterna - den som säger klick är enklast tycker jag, går snabbare och smidigare att sätta på. Den andra funkar bra men katten vill sällan stå still så lång tid som det tar att sätta på den.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fritz
0

God förmiddag!

Idag ska jag över till min mamma på Öland för att äta lite grillat, ska bli ganska skönt att inte behöva laga mat själv…
Nu har vi blivit klara med vårat ny renoverade kontor. Gud så skönt när allt är klart! Snyggt blev det oxå, vita väggar och svart/grått golv…

#0 Krya på dig!

Leffe
0

God eftrmiddag. HGar sovit bort större delen av dagen tyvärr. Har nu bara ont i skallen

Sköt om er

MyTwiggs
0

God dag!

Jag vaknade lagom vid 9 av mina fröknar som började fnittra i rummet intill. Jag har haft tjejkväll med mina "småsystrar". Jag är lite stödstorasyrra åt ett gäng tok-flickor och igår hade vi myskväll. Vi var uppe till halv två och tittade på film och åt popcorn. Mina bus-systrar! Och alla ville ta med sig katterna hem. Det är makalöst vad man kan ha roligt med elvaåringar!

Ha en fortsatt bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

vaknade vid 11 tror jag, god dag iaf.

#4 använder du sugar paste?Det är jättesvårt tycker jag som är alldeles ny på detta, lycka till.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

Varmt som bara den, håller på och storstädar…..

#5…lägger ut i bild på Gunvald med sele..den selen är den bästa tycker jag..finns i vissa djuraffärer…skaver inte lätt att sätta på/ta av…Gunvald gillade den från start…

..nu ropar dammsugaren….

Ha en jättebra dag!!

LinusCRX
0

#11 oj vad du är duktig!

Själv har jag släpat stora mattan till kemtvätten. hoppas grannarna inte trodde att jag släpade på ett lik ut i bilen Skrattande

Grabbarna och jag njuter på balkongen medan husse roar sig i stora staden.

Må så gott i värmen!

A-M.H
0

#12..jag är ju en "gammal" pedant…har jobbat på att bli av med det….men lite sitter ju kvar och och även om vi har katter och de har fritt tillträde till alla ställen stora som små….så säger folk fortfarande att man kan äta från golven här om nu tallrikarna skulle ta slut….ha ha ha ha…de skulle bara veta att det släpas råa ben runt lägenheten dagligdags…

..tror jag måste ta lite kaffe på balkongen jag också och se om den lille skottaren varit i farten..vilket han är ofta….ja det är han med selen på fotot i tidigare inlägg…AnnaS vill ha honom tillbaka..????!!!!!Skrattande