Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettdagens-citat-dikt-eller-visdomsord
Läst 445 ggr
emiya
0

En tänkvärd katthistoria?

En norsk skogkatt, en europé och en perser ligger på stranden och spanar efter flickor. En löpande siames svansar förbi. Vem tar hon?

Ingen, för vem bryr sig om sommarkatter………..

Eine
0

ååh den var riktigt hemsk..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

miano
0

Det skär till i hjärtat att läsa den…

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

PetrasLova
0

Crying 1 ååhhhhhhhhhhhhhhhh

flis
0

Kattrasism tillåter vi eller?Fundersam

MyTwiggs
0

Jag fattar Noll! Rasism? Sommarkatter? Är det jag som är dum eller?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Aje-T
0

Antar att det är medveten blandavel som ska avskräckas, eller är jag också ute och cyklar?Fundersam

AbigailGabble
0

Jag tror att poängen är att ingen bryr sig om sommarkatter, alltså katter som en familj har skaffat i sommarstugan och som de lämnar kvar när de åker hem igen… Gråter

aggeelin
0

#7 javisst, så tror jag också!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

emiya
0

Denna "historia" är hämtad ur Anna-Lena Brundins och Staffan Heimerssons bok "En god katt förlänger livet". Jag funderade länge på vad man menade med historien, därför skrev jag ner den här för att se hur ni tänkte.Generad Flera av er tänkte i samma banor som jag, men jag skulle tro att Abigail_Gabbles tolkning är den riktiga. Skulle vara intressant att höra författarnas mening…..!Glad

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har den boken den är bra. Tror med att det är så att de syftar på att folk skaffar en gratiskatt till sina barn att leka med i sommarstugan och sen åker de hem och låter katten svälta ihjäl.. Det finns över 100 000 hemlösa katter… en hemsk siffra. Bara sista året har jag tagit hand om 11 st hemlösa katter… Alla har nya hem utom en..