Dagens citat.Stämmer!?
*Jag är vare sig sjuk eller lat. Jag är abnormt fritidsfixerad.*
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Haha! Ujuj. Undrar vad chefen skulle säga om man sa så… 
att du är fullt mänsklig kanske?Arbete är ett påfund för att vi ska hålla oss lugna och försöka få ihop pengar till tak över huvudet och bröd i munnen…..
Sant förvisso. Men det tog ändå emot när vi hade något slags rollspel på jobbet och man skulle ställa sig under den lapp som var viktigast för en med ens arbete. Lapparna man hade att välja på var typ: "god stämning på arbetet", "löneutveckling","intressanta arbetsuppgifter", "semester och arbetstid". I slutändan stod de flesta på "god stämning på arbetet" eller "intressanta arbetsuppgifter". Men jag och tre andra stod på "semester och arbetstid". Jag jobbar nämligen för att kunna leva - jag lever inte för att jobba! Men det är i alla fall lite jobbigt att erkänna för chefen att ens jobb just bara är ett jobb, och inte alls ens liv.
det var ungefär så jag menade, livet är baske mig annat än slit för dålig lön
. Stå på dig, annars gör någon annan det..

#3…så rätt det du säger…att jobba för att kunna leva..inte leva för att jobba…om fler tänkte så skulle utbrändhet minska och jag måste i ärlighetens namn säga att dessa "arbetsnarkomaner" kan verkligen göra det surt för sina arbetskamrater….