Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1510 ggr
Rexjen
0

Järvas utställning, vilka kommer?

Imorgon är det Järva och jag har sett fram emot utställningsdagen hela veckan, då jag suttit och trulat på jobbet. Länktar efter att få träffa galet kattfolk och bara snacka katt en hel dag! Vilka forumister kommer? Kommer ni ensamma eller med krull? Vi kommer som fyra tvåbenta och tre fyrbenta. De fyrbenta är Moi, Gråis och Norton.

LinusCRX
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh vad roligt att få träffa dig!

Jag kommer med Linus

rexmamma
0

Vi kommer, men det vet du förstås redan. Vi kommer med fem krull! Sessie. Maya, Dave, Tony och Cindy.

Cindy kom förresten till oss för en halvtimme sen. Jag kunde förstås inte låta bli att fota henne.

rexmamma
0

… och en bild till

LinusCRX
0

#2 & #3 Så näpen och söt KyssKyss

Rexjen
0

#1 Åh skojsigt att träffas!  

#3 Jag tror jag dör! Så fin!Kyss

mumsikoff
0

Vi kommer med ett mini-krull, Ferapontij, och 2 nakenfisar - Vanja och Busan!

Rexjen
0

#6 Ja just! Söta rödingen Ferapontij! och naket med!Kyss

chikan
0

Önskar att jag kunde följa med som påhejare, men jag ska på bröllopsfest!

Zsarorna
0

Superskoj det ska bli imorrn! Här pysslas det för fullt med Winnie, burinredningar, papper och matsäck. Ser fram emot morgondagen såååå mycket! Vi ses imorrn :D

A-M.H
1

..vi kommer också….jag o K samt Gunvald…

…bara halvåret är han på fotot…men lika förtjust är han i sin hängmatta fortfarande….

….ska bli jättekul att ses i morgon….Glad

Zsarorna
0

Såg nu att man inte får parkera vid Hanvedens IP. Att man ska parkera ovanför. Vad innebär det? Är det långt att gå sen? Nån som varit där innan? :)

MyTwiggs
0

Jag hade verkligen velat åka, men kan inte ta mig iväg.. attans!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Wiveka]
0

Jag kommer inte, med nyfödda kattungar vågar jag inte…..
Håll oss uppdaterade!!
och AM-H: kommer du förbi och tittar på kattungar nån dag och har nåt nybakat med…….??

Spotless
0

Kommer utan krull och kikar en sväng i morgon, på söndag kommer jag med Qat och Prisma.

#11 ett par hundra meter blir det att gå då, nedför en backe om jag inte minns fel.

A-M.H
0

#13…absolut Wiveka….semestern börjar v 30 och hela första veckan är jag gräsänkling dessutom….Glad ..säg bara till när det är dags för dem att visa upp sig…

..har nybakat nu också…som ska med i morgon….en chokladdoft har sprider sig från köket…

mumsikoff
0

Nu är muffinsarna klara så nu är det bums i säng för att hinna sova lite innan vi ska bege oss till utställningen :)

Buffy-co
0

Hoppas ta mig i väg i morrn för att titta och träffa trevligt "kattfolk´s"..
Men..pga sen hemkomst och vaken än…så missar jag tyvärr bedömningarna..(synd..hade velat se Gunvald framme..)
Jag kommer på eftermiddagen i så fall..och då är det väl klart?(smsar A-M.H)

Får se om det finns forumfika kvar..Va ska JAG ta med???
(nu läser ni väl inte detta i ottan kanske…och ni sussar gott nu tror jag..Jag får väl hitt´ på nå´t..men jag tänker inte baka nu i natten..Flört)

Ses där lördag alltså, hoppas jag..!!

Zsarorna
0

Hujedamig va trött man är…

Medea
0

Blev ingen sväng till Haninge för min del, tyvärr. Lycka till idag allihop, och speciellt snygg-Gunvald! Kyss

AnneAlva
0

Åh, hade gärna varit där, men det får bli en annan gång. Hoppas det går bra för er alla som är där och ställer nu!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Buffy-co
0

Hann inte åka..Gråter….har sovit dåligt och för lite och är urseg och  det blev för stresssigt med hundpromenad och allt..
VARMT! i sthm i dag!!

Så jag kunde inte ta några foton som jag tänkt tyvärr!!

Men..jag har inside information..HemlisSkrattande

AnnaS
0

#21 Ja, jag med HemlisSkrattande

MonicaLagerquist
0

Nu vill jag veta hur det har gått!

Stolt ägare till tre La permer

Dolleminas
0

#23 Då är vi minst 2…

Strawberrygirl
0

Jag med! Jag med! :p

LinusCRX
0

#21 + #22 Undrar just vem som skickade de sms:en… hihihi Skrattande

Kan avslöja att det har gått bra för våra rexar…. mycket bra!!!

Linus fick sitt 6:e CAGPIB. En kanonbedömning av Mira Fonsén är så överlycklig. Många saker vad understrukna med utropstecken efter.

Låter er sitta på halster tills ägarna själva förmedlar sina fina resultat… men riktigt bra är de Flört

SandraK
0

#26 Vad kul att det går så bra för Linus, grattis! Glad

Buffy-co
0

Grattis till Linus bra resultat!!!JättekulGlad

….i övrigt tiger jag som muren..Cool

rexmamma
0

Vi känner oss väldigt nöjda!

Först blev vår kull BIS kull i konkurrens med tre andra kullar. Skrattande

Och sen blev lilla Cindy (S*Weminas Firecracker) BIS ungdjur. Småkillarna Dave och Tony fick strålande bedömningar. Tony blev Ex1 och Dave Ex2 (dom går ju mot varandra).

Sessie blev Champion och domaren var helt lyrisk men kunde förstås inte nominera henne lock-lös som hon är Skrattande.

Maya tog sitt första cert.

Vi känner oss helt omtumlade. Tack alla påhejare!! Skrattande

Pus-
0

GRATULERER!!! Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Rexjen
0

Äntligen hemma efter en lång dag i en väldigt varm och funktig syrefattig dag, men folk av härligt folk att snacka med så jag är helt slut i huvudetRäcka ut tungan Det har gått super för alla forumkatter, men de får själva berätta hur det har gått Flört

Gråis tog sitt tredje CAGCIB och Moi sitt första. Norton debuterade med att ta ett Ex1 och vann BIVet över mamma Moi.

AbigailGabble
0

Stort grattis till alla forumkatter, och några extra nospussar och kramar till Weminas förstås! Kyss Vi har hållt tummarna så hårt, så hårt. Men framförallt: Heja, heja alla fina rexar! Skrattande

AnnaS
0

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till alla katter! Lite extra GRATTIS till Weminas!!! Skrattande Cindy är ju bara så vacker!!! Kyss

A-M.H
0

..kan inte annat än säga GRATTIS till alla kanonresultat….

Våran Gunvald tog sitt andra CERT och blev NOM..men förlorade i panel…men supernöjda är vi och superbedömning fick han….och som en sista slutkläm på bedömningen har Donatella skrivit…..synd att han är kastrerad….Ledsen…hade ju aldrig nån annan plan än att ta mitt ansvar och kastrera hankatt som ej ska gå i avel….men jag vet att det finns några till som är lite ledsna att hans kulor hann åka….för visst hade jag lånat ut honom om hans uppfödare tyckt det var ok samt att den som velat låna honom var nån som var verkligen seriös…ja ja…men nu är han är en glad kastrat…Kyss

Hur långrandig får jag bli….harkel…..tack för en jättetrevlig dag…och kanske ses vi igen om två veckor på CCC i Vallentuna..då ska jag och Gunvald åka själva med hjälp av GPS:en som sambon köpt till mig (jag är totalt utan lokalsinne)

GladGlad

Strawberrygirl
0

Supergrattis till alla fina resultat idag! Så otroligt kul när våra cornishar visar framfötterna på utställning!

AnneAlva
0

Grattis till alla fina resultat och ett extra stort grattis till S*Weminas för de båda BISen!

S*Godreign's Cornish Rex

ScatCat
0

Här är en bild från bedömningen av Dave och Tony

ScatCat
0

…och en till vid bedömningen av Cindy (Dave och Tony's matte tog denna fina bild med vår kamera - tack!)

MyTwiggs
0

Grattis, mina rexvänner till fina resultat!

Weminas: Era kattungar är fantastiska, så jag är inte förvånad!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

A-M.H
0

..underbara var de pojkarna…de bortskämda säger jag avundsjukt…och lilla Cindy med "rimfrost" i ansiktet….så"sjukt" vackra….Kyss

AnnaS
0

#34 Ta det som en komplimang, det gör jag!! Skrattande GRATTIS till resultatet!

#37 & 38 Vilka fina bilder på era fina kattungar!! Förstår att domarna blev förtjusta i dem! Kyss

majsan
0

Supergrattis till finfina resultat..Skrattande

[Wiveka]
0

Stort grattis till alla fina forumkissar!!!

Ozons
0

Oj, vilken omtumlande dag. Är man ny i gamet blir man helt slut i huvudet  - vare sig man är matte eller kisse.

Loke fick i alla fall en Ex1.Tack för goda råd och stöd!

Buffy-co
0

Ett stort GRATTIS till er alla som fått så bra resultat..!!!

Jag är så ARG att jag inte kunde komma men..hoppas se flera av er i Vallentuna om 2 v. -dit SKA jag om inget oförutsett sker..
Ja..jag har ju ingen katt men jag är en supporter!

Lite "putt" är jag över att inte Gunvald vann i nomineringen men..du sa att det är ganska hopplöst att vinna…Men en dag gör han det säkert!Skrattande
Ang lokalsinne-mitt är lika illa vet du ju..Bra med GPS..skulle också behöva det men jag tror faktiskt jag hittar till Vallentuna iallafall…sedan…ja det finns ju mobiler!Flört

#38 Vilken underbar bild - den säger mer än tusen ord!!!
Hon måste varit bra kär i Cindy..vilken domare är det?
Åhh lilla Cindy- som jag varit så kär i hela tiden…fastän hon egentligen har "fel färg" för mig..hon verkar verkligen helgo!!Kanske tur att jag inte var där för då hade jag väl börjat böla om att "tänk om" hon var min…

Ni verkar haft en kul dag allihopa-det unnar jag er!!Glad

Själv sov jag i stort sett hela dagen - när jag inte var ute med hunden..måste ha något i kroppen tror jag..

chikan
0

Grattis grattis grattis till alla fina vinster! Men vi har ju de finaste katterna här på forumet, visst då? Räcka ut tungan

RacerDonnans
0

Hej igen och Grattis till resultaten!

Attans att jag inte kunde stanna tills allt var klart. Jag hade så gärna varit med och hållit tummar vid panelen för era fina panelkatter. Fick ju i alla fall se nästan alla bedömningarna och tog några kort. Det roligaste var ju att träffa er "sörlänningar" igen.
Kram på er och till er som ställer imorgon önskar jag en toppendag!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Spotless
0

#38 vilken helt fantastisk bild! (#45 domaren är Thea Friskovec och hon är underbar med katterna)

Jättegrattis alla till fina resultat! Och ett litet extra grattis till fina, duktiga Mauritz för CAPIBet och till matte Aje!

rexmamma
0

Vi håller förstås tummarna för alla som ställer ut idag (söndag) Skrattande  Lycka till!!

[Silkwaves]
0

Jättegrattis till Weminas två BIS !!!

och grattis till er andra också - avundsjuk på er som var där - utställningssjuk…

Lycka till ipå söndag !!

Rexjen
0

#37-38 Vilka fina bilder!Kyss Jag tror jag fångade era snygga pojkar på domarbordet igår med, har inte hunnit tanka över bilderna ännuRäcka ut tungan Stort grattis igen! Jättekul att ni vann i denna fetingkonkurens (5 kullar!) och extra puss på sötaste Cindy för hennes alldeles egna BIS!KyssKyss

MonicaLagerquist
0

Grattis till alla fina resultat.Är det någon som har en komplet resultatlista.

rexmamma
0

Komplett :

S*Jazz-Annas Georgy Porgy gr 1 Male  kl 10             CAP, NOM

S*Weminas Silver Sparkle gr 1 Male kl 12                 Ex1

S*Weminas Rawbell Ride gr 1 Male kl 12                  Ex2

S*PR S*Spotless Opus Mauritz gr 2 Male kl 8            CAPIB

S*Bimsie's Wei Qi   gr 2 Female kl 9                       Champion

S*Weminas Fire Cracker gr 2 Female kl 12          Ex1, NOM, BIS-U

IC FIN*Metsäkansen Corleona gr 3 Female kl 5    CAGCIB

S*Mumsikoff Ferapontij the Red gr 3 Male kl 12    Ex2

S*Rex Dandy Atomic Fire gr 3 Male kl 12              Ex1, BIV

S*Weminas Chuao Spicy Maya gr 5 Female kl 9     CAC

IP S*Wairam's Alladin gr 6 Male kl 6                    CAGPIB

IC S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith gr 8 M kl 5  CAGCIB

S*Shaneequas Wenonah gr 8 Female  kl 12           Ex1

S*Ozons Loke gr 9 Male  kl 12                              Ex1

Weminas  Kullklass                                    BIS kull korthår

MonicaLagerquist
0

Tack.

Aje-T
0

Ja, det var verkligen en omtumlande dag. Mauritz fick sin allra bästa bedömning någonsin och jag är alldeles överlycklig förstås. Tack Angela för hjälpen!!!!

Massor av grattis igen till alla finfina resultat. Jag hade sällskap hem (också) med Mr M, himla roligt…Skrattande

cherish
0

Kan bara instämma i alla gratulationer!!! Så himla roligt för alla forumkatter att det gick såååå bra! :D och Mia - bilderna på bebisarna är huuuuur underbara som helst!!! Återigen - grattis till er allihop!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnneAlva
0

#53 Var det resultatet för alla cornisharna eller enbart för forumskissarna? Eller var det bara forumscornishar anmälda? Det skulle vara häftigt! Skrattande

S*Godreign's Cornish Rex

rexmamma
0

Det var nog bara forumkissar anmälda. Iaf var det här alla cornishar som deltog Skrattande

Rexjen
0

#57 Japp, det var nog bara forumrävar med cornishar igår. Jag vet inte om S*Ozons Lokes matte är forumist.

smirik
0

Grattis alla till fina resultaten och ett extra grattis till Weminas för 2 gånger BIS

IngerN
0

Men ojdå, de här har jag missat

STORT GRATTIS till alla fina resultat och ett extra till Weminas.Kyss

Ozons
0

#59  Jorå, jag brukar komma med ett litet inlägg då och då även om det inte är så ofta. Tack RexDandy för support!

Jag har aldrig sett Loke sova så mycket en hel dag i sträck ( och jag som  var så orolig för hur han skulle klara av att sitta instängd i bur en hel dagFörvånad )

Vilka fina rexar. Grattis till alla!!

Beatrice

Rexjen
0

#62 Aha!Skrattande Där ser man, jag har dålig koll på alla forumister märker jag.Generad Vassego, det var så lite så, bara kul om man kan hjälpa till. När får man träffa dig på nästa utställning då?Räcka ut tungan