Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 514 ggr
[Johanna84]
0

Hur ser fetsvans ut?

Nån som har bilder kanske? Är det vanligt att cornishar får det? Vad gör man åt det eller är det inget att göra? Tycker att Enyas svans börjar se lite suspekt ut nämligen.. ;)

//Johanna

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg Phoebe fetsvans ut förra året. ;) Det är vanligt och hormonellt betingat. När det var som värst så var jag noga med tvättningen av svansen, det är ju som svarta pormaskar.

Klicka Sök och skriv in fetsvans så tror jag du får några träffar, för ämnet har varit uppe flera gånger. :D

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

[Johanna84]
0

Då är det säkert de Enya har fått… ser ut liknade som på Phoebes svans… :/ oho det kommer ju att bli väldans festligt att försöka tvätta den här lilla bestämda frökens svans… vatten är Inte alls uppskattat… :)

aggeelin
0

Fett är det, så det märks… kan jag säga.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Johanna84]
0

Jaha ja… det har jag inte märkt… Lite svårt att kolla så noga på svansen på vild djuret.. ;) det nästan ut som på Cherish bild, fast inte fullt lika mycket, det är längst in på svansen som pälsen har blivit lite glesare och man ser lite svarta små prickar… skumt.. men hon är inte alls besvärad av det iaf…

cherish
0

#4: Pälsen glesnade för Phoebe med … och små svarta prickar … från början var det bara några få men sen blev det fler. Det gick rätt snabbt att få bukt med det när man väl behandlade det. En del får "svarthakor" oxå, alltså svarta pormaskar på hakan. Det hade Phoebes mamma men inte Phoebe själv. Blir spännande att se hur Ciqan ser ut med tiden. ;)

www.shaneequas.com

Lofn
0

När de får "svarthakor" finns det något man kan göra för att få bukt med det? Tvätta?

cherish
0

#6: Jag har ingen erfarenhet själv men jag misstänker att man kan behandla det på samma sätt som med fetsvans. Jag vet att fetsvans kan man försöka pressa ur porisarna när man tvättat men helst inte då de lätt kan bli inflammerade (som för vanliga finnar). Vet däremot INTE om man kan göra det vid svarthaka … *hmm*

Hittade några länkar, katter.ifokus och Scandinavianragdoll.

www.shaneequas.com