Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 608 ggr
cherish
2008-07-05 18:05
0

Hurra!

Phoebes päls är äntligen tillbaka! Eller, jag menar, äntligen har lockarna kommit tillbaka! Hon var så tunnhårig efter bebisarna och jag tycker det har tagit lång tid innan hon blivit pälsad igen. Lockarna är många och känns faktiskt fastare än innan bebisarna .. men JÖSSES så hon mörknat!! Ska fotografera när kameran är laddad så ska ni få se.

Har era katter mörknat efter bebisarna eller är det bara maskade som gör det? Hon fyller ju 3 år i november så kanske är hon "vuxen" nu och därför den mörka pälsen …? Eller kommer hon att ljusna igen …?

Ciqan/Kossan har även hon fått massa lockar och är nog bara minst lockig över skulderbladen … T o m svansen är lockig! :D

Är iaf så glad för vi har ju väntat med utställningar bl a pga pälsen ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MyTwiggs
2008-07-05 18:21
0

Det kan gå fort när pälsen väl börjar komma tillbaka. Det är ju inte ovanligt att de tappar lite när de har bebisar Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
2008-07-05 18:34
0

Moi var lite gles i pälsen när hon hade bäbisarna, men nu är hennes päls bättre än någonsin! Fler lockar men lite ljusare än tidigare. Jonas har varit full-lockig flera veckor, det märks vem han brås på Flört Han ser ut som ett litet får med sin ostyrsliga lockiga päls.Kyss

cherish
2008-07-05 19:10
0

#1: Nä jag har ju hört att de tappar päls så det var jag beredd på, men att hon mörknade så mycket - det visste jag inte om! :D

#2: Ja med Moi som mamma så är ju garantin att bli ett krulligt får ganska stort, och med mycket päls!! :D Så hon ljusnade …?

www.shaneequas.com

AnneAlva
2008-07-05 19:17
0

Härligt att pälsen kommit tillbaka! Här tog det också ett tag, men när den kom kom den med besked och blev faktiskt som du säger bättre än innan.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Sashimis
2008-07-05 21:37
0

Skönt att pälsen har kommit tillbaka! Maskfärgen är ju värmeberoende och när hon nu varit tunnhårig så har kroppen blivit kallare och därmed blir pälsen som växer ut mörkare (den är ju mörkare på kalla delar och ljusare på varma). Det är därför det brukar bli lustiga mörka fläckar på maskade katter om man av någon anledning måste raka en fläck. Hon borde ljusna sen igen när hon byter ut den mörka pälsen så småningom. Det är ju dock inte säkert att hon blir lika ljus som tidigare eftersom masken normalt brukar mörkna när kissen blir äldre.

MonicaLagerquist
2008-07-05 21:49
0

Skönt att pälsen kommer.När får man se henne på utställning?

Stolt ägare till tre La permer

cherish
2008-07-11 00:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6: Om allt går vägen så kommer vi till Borlänge i september. Sen ska vi ner i höst oxå då Spike ska ställas ut! :D

Lovade bild på henne och pälsen, här kommer den första! Kolla vilka fina lockar som kommit tillbaka!!!!

www.shaneequas.com

cherish
2008-07-11 00:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är nästa bild, fortfarande lite rund är hon allt … ;)

www.shaneequas.com

chikan
2008-07-11 00:06
0

Finaste katten jag vet! *kär* Kyss

cherish
2008-07-11 00:10
0

#9: Åh TACK!!! Hon ÄR verkligen vacker - tycker jag alltså … ;)

www.shaneequas.com