Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 417 ggr
smirik
0

God morgon 9 juli 2008

God morgon

Blir så arg, så snart man lägger ut annons på kattungar då kryllar det in med mails från folk som vill köpa till avel men som förövrigt inte har had rex förut eller vet någon ting om avel. Fick en fråga "hur mycket kan jag tillåte mig att ta för en kattunga? och måste dem ha stamtavla?" fråga om denna person får köpa katt av mig!!!!

Som tur är finns det också vanliga vettiga människor i bland men usch vad jag blir trött på dessa som tror dem skall tjena penga på djuren.

Ha en trevlig dag alla

Leffe
0

God morgon
#0 Tror nog att majoriteten av kattungeintressenterna är helt ok. Många av dem vill nog bara ha en katt som sällskap, men kommer så småningom på att de kanske ska ta en kull på katten och de har då kontakt med uppfödare.
Idag ska jag prova Färdtjänstens och lokaltrafikens "Närservice" - en buss som går mellan serviceinrättningar, äldreboende, värdcentraler och centrum. Där föraren hjälper passagerarna ombord om det behövs osv. Kostar för mig lika mycket att åka som vanlig buss, men käns lugnare med tanke på kryckorna.

Sköt om er

Lullan1
0

God morgon!

Idag är det stora städardagen *tadaaa* Jag är alldeles ensam hemma, så då gäller det att passa på Glad

#0 Fy vad tråkigt! Men det är väl ändå bra att de är så pass korkade så de säger rent ut vad de ska ha katten till? Då kan du ju nobba dem direkt!

#1 Trevlig bussresa, det går säkert bra!

Sewena
0

Solen lyser som omväxling, vilket är otroligt skönt. Katterna lever loppan efter både flugor o mygg som tagit sig in, vi går på mördarjakt allihop idag…

#0 Tråkigt när det händer men jag håller med #2, då vet du ju vad de ska ha katten till o kan nobba dem direkt.

#1 Hoppas att det går bra med bussresan! Har något liknande här i Västerås o det heter Lugna Linjen, kostar hälften av vanlig biljett men tar dubbelt så lång tid att komma ner på stan..

MyTwiggs
0

God morgon! Idag blev det inget jobb för mig. Jag ska göra lite skulpturer och städa. Myra kommer hem i kväll och imorgon fyller vi år.

#0 Fyfy! Det är inte roligt när knäppisar hör av sig. Bara att skaka av sig. Man har ju rätt att välja vilka man säljer till.

Ha en bra dag allihopa!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

[

](http://www.kattforum.se/posting.php?mode=smilies&f=11#)God morgon, en underbar dag.#0 Oh, gold diggers hör jag, som vill göra pengar på kattuppfödning.Jag skulle nästan bli sugen på att att låta dem försöka.. Penga munNej, jag blir bara ledsen, det verkar ju inte som det är just den kattungen de vill ha, utan en liten pengamaskin.       

:twisted:

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

aggeelin
0

Godmorgon! Solen skiner! Ska gå ut och äta en sen frukost. Kan ännu inte kalla det "gå ut i trädgården" - blommor finns i kruka så det är OK.

Ha en underbar dag alla :D

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

smirik
0

#5 japp precis - och inte skall mina katter säljas till någon som inte bryr sig om dem men bryr sig om att göra penga på dem.

Säljer gärna till avel men då till seriösa personer.

Dolleminas
0

Gomorron! Hät har det regnat både inatt och på morgonen (jag lovar varenda droppe behövs…) så idag slipper jag nog vattning… här ska det rensas i i både garderober och annat (passar på när dottern inte ser allt, för då ska ALLT vara kvar oberoende skick…) är nu ledig 2 dagar, sen ska vi på begravning på fredag och sen jobbar jag lör-tisdag…

#0 vissa verkar inte ha nån skam i kroppen…

#1 Tänk om det funnits nåt liknande här i Ö-vik, vet att många drar sig för färdtjänst när det hänt att de helt glömts bort!!Hemlis

Ha en bra dag allihop under paraplyet!

aggeelin
0

#8 Tänk att det regnar hos dig… här är det äntligen den första semesterdagen utan regn och kyla! Varmt och skönt var det ute, nu ska jag försöka göra något inne en stund.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Dolleminas
0

#9 Även om vi haft soligt så har det sällan krypit ovanför +14 tror jag, iof har vi haft nån 30+ dag men ändå…

A-M.H
0

God morgon !

Här lyser solen som om den aldrig gjort annatCool.

Har två journätter att ta mig igenom och sedan ledig ett tag..igen….ska ta mig en runda i skogen samt passa på att höra Mälarens vatten klucka mot strand…..härligt..

Fy vad trist Smirik med dessa oseriösa kattungeköpare, tur att man får sälja katt till vem man vill, att det inte är kvoterat liksom, ja en del männsikor vill ju "kvotera" allt här i livet…ursäkta att jag passar på att raljera…

Ha en jättebra dag !!

LinusCRX
0

God eftermiddag!

Njuter i fulla drag ute och läser rejäl bok på 900 sidor. Ska väl räcka ett tag ;-)

Kissarna här är skeptiska och undrar var den fina lyxiga och grävvänliga Evercleansanden tog vägen… Vi testar PeeWee :-) Försökte förklara att de bidrog till miljön och kretsloppet med PeeWee, men de såg helt frågande ut… Oskyldig

#0 Huvva - blir mörkrädd över dessa som ska avla hit och dit utan att kunna något om avel. Hoppas ni hittar några bra och trevliga kattungeköpare

Hanna-H
0

God eftermiddag! Dagen har varit båda bra och lite dålig men jag har svårt att inte vara glad nu när jag kört igång med företaget!

Sune/Fezter har haltat lite på ena bakbenet ett par dagar och idag var vi hos veterinären. Som tur var visade inte röngenbilderna något konstigt, utan det är en muskelskada och Sune/Fezter är ordinerad vila och sjukgymnastik. Inga hopp och ingen lek. Vill det sig illa kan han ha skadat någon tillväxtzon men det går inte att avgöra nu. Han skulle ha flyttat till sitt nya hem i veckan men så blir det ju inte nu.. som tur var är dom förstående och tänkte komma hit och hälsa på istället. VI ska på återbesök om två veckor.

Som sagt är jag glad som en lärka ändå, eftersom vi skulle till veterinären han jag jobbat hemma. Jag har gjort en fakturamall och skrivit mina två första fakturor idag, har även gjort lite layouter på kattskyltar och dekaler samt bokat monter på MLK i Kungsör, samt ev även på Dackekatten i Borlänge. Tjoho!

MyTwiggs
0

God kväll. Jag är lite upprörd nu. Det är ingen perfelt sämja här. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men det har ju hänt ganska mycket, så katterna ska väl komma överens om man ger dem lite tid. Vad tror ni?

Myra är här och vi förbereder oss för födelsedagsfirandet imorgon. Thomas har varit här och lämnat kattsnask. (Det finns en låda till er, Hanna)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hanna-H
0

#14 Tjoho! Skrattande

IngerN
0

Twigggie ……..Får väl passa på att gratulera dig o din syster på er födelsedag 1 dag i förskott. GRATTIS!

Har själv tvillingflickor som är född -76 och dom är idag själva mödrar, hujeda mig va gammal jag låter……Cool

Inlägget är låst för nya kommentarer