God morgon 7 juli

God morgon!
Skrållan började VRÅLA hejdlöst 03.30 inatt
Snart är det över, förhoppningsvis så var det slutklämmen det där…
Hoppas ni får en bra dag!
God morgon!
Det ösregnar ute, så maken ville absolut inte cykla till jobbet idag. Så jag och sonen fick kravla oss upp ur sängen och skjutsa honom med bilen. Så nu sitter man här och gäääspar!
Vid 10-tiden ska vi åka och vaccinera katterna, tänkte passa på att fråga lite om hälsokontroll, hcm scanning och tandsten. Sen får jag ju såklart boka en ny tid för det, men jag tänkte iallafall luska lite. Höra hur min veterinär ser på saken.
Kommer ni ihåg när jag frågade om det fanns någon veterinär här på ön som gör flanksnitt? De visste inte ens vad det var… Önska mig lycka till!
#2 Lycka till
Här regnar det. Min bror ska komma över och få lite direktiv. Han ska köpa kattsand åt mig. Jag tycker inte om att vara beroende av andra, men är det för tillfället.
Sköt om er

God morgon !
Ute öser regnet, är ledig några dagar efter helgens mastodontjour. Nu ska jag shoppa i Skärholmens C, är inte så förtjust i det centrumet egentligen, högljutt, skränigt, knepig personal i många butiker, men det ligger på gångavstånd och orkar inte åka in till City.
..på tal om shoppa så ska garderober tömmas (varje sommar sker detta) om det är nån av er som samlar kläder till t.ex baltländerna eller liknande får ni gärna höra av er till mig, skänker hellre så än går till Myrorna. Alla kläder är hela och rena och inget fel på förutom att jag aldrig använder dem…storlek small (34-36)..kommer att bli en del användbara skor också…lite O.T blev detta ..pma mig om intresse för dessa kläder finns…
#1…men Skrållan då…
'
Ha en jättebra dag!!

#4 Jag har börjat läsa "Rensa i röran med Feng Shui". Jag tror inte riktigt på de där energierna, men det finns bra tips i boken. Gissa om man är inspirerad att rensa!
Det kommer att åka sopsäckar till tippen kan jag lova!!
Inga kläder dock, men papper och gammalt skräp!!
Det ska bli så skönt!!!
#5 Åh, den boken är så himla bra! Jag läste den för ett par år sen och fick värsta städmanin, jag gick igenom varenda garderob och låda, tom nere i förrådet! Det tog 2 veckor av min semester, men herrejistanes vad jag mådde bra då!
Nu när vi skulle flytta, så var ju allt redan genomgånget och det gjorde vår flytt smidig. Jag försöker hålla efter hela tiden, men det funkar ju inte alltid.
Skulle så gärna läsa boken igen, men jag har lånat ut den till en "vän" och är inte säker på att jag får se den igen… Undrar om man kan köpa den i pocket lite billigt?

#6 Den finns i pocket
Jag har pocket-varianten i alla fall, lånad av syrran.
Så bra! Då måste jag köpa den igen! Lycka till med din rensning!

Regnet öser ner över Gålö så idag blir det Kungens kurva!!
Ha en bra dag!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Juhuu veterinären hade tid för Abbe i morgon, fast dem äntligen inte hade - jätte snällt. Då slipper vi förhoppningsvis snart oroa oss för kisspölar. I stället kan jag oroa mig för att mattes pojke skall sövas 
#5 Totalt livsfarlig bok. Varning bör utfärdas!!!
Jisses vad vi städade ut hela lägenheten…
Här öser regnet ner. Jag har få varit på middag med övernattning i Gåshaga/Lidingö. Min man överraskade mig totalt. Mycket trevligt. Båttur tor. Är ju inte så långt med båt för oss, men riktigt trevligt. Trots det gråa vädret måste jag säga att skärgården är vacker även då med sina vita gäss. Nu saknar man familjens båt…

Vaknade sent, regnet öser ner och katterna sover. Blir en riktig slappardag.

Alla verkar ha regn. Jag har förflyttat mej lite uppåt landet, är i Vindeln, inland från Umeå. Blev lite hastigt och lustigt snbbt i går kväll, packade 6 katter, jag o milton o åkte med maken upp till Umeå och bor hos mor, de skall vara borta hela veckan. Så vi fick en liten semester.
Resan gick toppen. Alla katter lugna o sov mest. Förutom Saga som jamade lite i början. Trodde hon behövde gå på toa, men vi fick en liten gos stund, sen gick det bra i fem timmar till.
Betty skall kastreras här uppe i ställer, och då på torsdag. Blev billigare ocksp. Inte sämre.
Vi skall kolla på lägenhet i morgon kväll. Känns bra, så då blir det umeå, eller närmare bestämt holmsund.
Ha nu en bra dag trots regnet.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Regn regn regn - överallt - här är det ingen som orkar göra något. Jag och katterna vaknade i sängen 11.15, det var bara jag som gick upp (hungrig och ska väl inte sova bort hela första semesterdagen). Sen kom Maxen som också var hungrig. Charlie sover fortfarande i min säng med huvudet på kudden. Det kanske är bra med såna här tråkiga dagar ibland… ? Men hoppas att semestervädret blir bättre än såhär 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#10 Hoppas ni inte berätta för Abbe ännu, för skulle jag vara han så skulle jag just nu vara på jakt efter ett riktigt bra gömställe inför morgondagen…. Hoppas kastreringen går bra!
Här är det ännu en vilodag… Ska sätta igång en tvättmasking och sedan laga middag…
Hoppas ni haft en jättebra dag och att kvällen blir lika lyckad!
#13 Har varit i Holmsund (vår första kull blev till där!) och det var jättefint tyckte vi!
God kväll får jag säga till mina vänner!
En hård dag på kliniken har jag bakom mig och är helt utmattad. Det är sista veckan innan ledigheten, så det är bara att hugga i. Här är några patienter från idag: En Main coon med FORL, En huskatt med bölder, en överviktig labrador med tandsten (klassikern), en Schäfer/collie-valp för vaccination (den sötaste valpen jag skådat tror jag), en jakthund med en vårta samt ett antal kastrationer av olika slag.
Ha en bra kväll!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Go kväll…
Har rensat kläder mm i dag förutom hundpromenader i regnet förstås…
Önskar jag var en lika entusiastisk "rensare" som er #5, 6 och 11…men Feng shui är ju trevligt!!..Har svårt för att slänga saker bara..
Har du börjat nyligen på vet.klinik?
Jag har missat det helt… visste däremot om dina konstnärstalanger-keramikkatter,tröjtryck(som jag sett live..) osv.
Min hund Smilla ligger och vräker sig på sängen med magen upp i vädret..platt som en pannkaka med benen i "spagat"(ingen HD där inte..)..hon vet vad man ska göra i detta regnväder…Sova!
Prinsessan gillar inte våta promenader så tassarna blir våta..-men däremot älskar hon att bada och apportera i sjön..
Ha en bra kväll allihop!

Jag borde väl också rensa ut en massa men har liksom "Buffy-co" väldigt svårt för att göra mig av med vissa saker/kläder.
Jag säjer väl god kväll vid den här tiden. Det där med att rensa är svårt. Fast det fungerade bra när jag flyttade. Så när det är dags att rensa så är det bara att flytta för då blir det gjort
Missade helt denna tråd.var var jag??Rensa I Röran är mycket inspirerande.När jag läst den köpte jag sopsäckar i st f soppåsar! Och det fungerar.Jag slänger allt som har dåliga vibrationer.(saker som får mig att minnas tråkiga eller ångestfyllda händelser,sådant jag fått av människor som svikit, eller sådant som är bara fult och onödigt…)
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora