Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 406 ggr
Lullan1
0

OT jag är så uttråkad....

Fy vad jag har tråkigt, jag är så fruktansvärt rastlös. Sambon är på jobbet och sonen är hos sin mormor… Här sitter jag alldeles ensam en fredagkväll.

Hjälp mig, vad ska jag hitta på? Har ingen bil och ska upp tidigt och spela golf i morgonbitti.

Booooring….

medde
0

Men här inne hos er händer det väl alltid något.:-) Du säger boooooring och jag som sitter på fastlandet och är grön av avund för du finns på den vackra ön.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lullan1
0

Hihi, det är inte mycket att vara avundsjuk på nu inte… En himlens massa människor på en alldeles för liten yta Glad

Gotland är bäst på våren april-maj och på sensommar/höst september-oktober… Då är det ljuvligt att vara här och traska på de folktoma stränderna när vinden piskar en i ansiktet… *drömmer*

medde
0

Nja! Men på ett sätt har du rätt, det bllir en aning för mycket just under dessa månader. Åldern är väl aningen för låg. Men den är så vacker. jag skulle vara nöjd och sitta någonstann och stirra ut över havet med en saffranpannka. På tal om det. Har du något bra recept på det?

Lullan1
0

Saffranspannkaka? Hmm… låt mig gå och kolla Glad

Lullan1
0

Gotländsk Saffranspannkaka, 8-10 port.

1 dl sötmandel
2 pkt saffran 
3 msk socker
½ tsk vaniljsocker
1 ½ dl vispgrädde
1 l risgrynsgröt
3 ägg
smör eller margarin (till formen)

Skålla, skala och hacka mandeln, eller köp färdighackad Glad

Stöt saffran fint tillsammans med sockret och vaniljsockret i en mortel.

Rör ut kryddblandningen i grädden och häll den sedan i gröten. Vispa upp äggen och tillsätt dem samt det mesta av den hackade mandeln. Spara lite mandel till garnering.

Smörj en stor ugnssäker form. Häll smeten i formen. Strö på resten av mandeln.

Grädda mitt i ugnen i 225°C i ca 30 minuter

Servera saffranspannkakan ljummen med vispad grädde och salmbärssylt *mums*

AbigailGabble
0

#5: Mmmmm… Räcka ut tungan

Lullan1
0

#6 Vassego, bara att laga till Glad

aggeelin
0

Hmmm - vet inte hur jag ska säga dettta men - det är svårt att lära sig att njuta av att vara ensam - men jag tror att det är "nyttigt"… Njut, ät något gott som inte de andra gillar. Gör "förbjudna saker" (vet inte vad som kan vara det hos er… kanske att slafsa i sig mat framför tvn) se en film, träffa en kompis… finns massor av ensam saker… (fy på mig som säger så, jag har också haft svårt att vara ensam men nu njuter jag sååå av det, och så finns ju alltid katterna att busa lite med)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lullan1
0

#8 Tack för dina ord Glad 

Jag har i många år levt ensam, men sen kom man, barn och 3 katter i rask takt. Så har det rullat på i 9 år och nu är jag helt plötsligt hemma själv!!! Det är nog första gången på alla dem åren Fundersam Nä, skämt åsido, men det var riktigt länge sen. Och nu vet jag inte vad jag ska hitta på *ler knasigt*

Undrar vad jag gjorde/brukade göra innan jag fick familj?

RacerDonnans
0

Du verkar ju ha haft lite fullt upp i alla fall med att svara på inlägg och fixa receptFlört.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AlexH
0

Håller på att tvätta och packa för Manfred som skall få flyga första gången ner till Skåne och vara hos mormor och morfar på deras landställe! mycket spännande , han är bara 3,5 år! Men hua mig jag ska behöva klara mig i 12!!! dagar utan honom, har aldrig varit borta från honom så länge förrut - hur ska det gå??

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

chikan
0

Men ååå… Lullan. Finns det inte alvar på gotland liksom det finns på öland? Där kan man ströva i timmar dag ut och dag in.

MyTwiggs
0

#9 Jag är också plötsligt ensam jag, men i mitt fall verkar det förbli så inom den överskådliga framtiden. Jag är också ganska rastlös, men jag är tacksam över att få bo mitt ute i den vackraste natur. Jag brukar gå ut och sätta mig i skogen och bara lyssna.. Om det är fint väder vill säga…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

medde
0

#5 Tack! Lullan1. ska printa ut och spara detta.

Eine
0

Rastlös? jag vet nog inte vad ordet betyder.Jag har så många intressen och hobbies så jag hinner inte ens med dem..Men jag har hört att det är nyttigt att ha tråkigt och vara rastlös,då kommer man i flera fall på ngt som har väntat länge på att bli åtgärdat.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Hihi, tack för era roliga kommentarer! Jo, jag klarade mig rätt bra igårkväll, jag hade ju fullt upp här på sajten Flört

Jag har alltid 1000 järn i elden, alltid nåt på gång, dagar - veckor - månader är nästan planerade i detalj. Och så helt plötsligt så blir det en lucka… *hjälp* Snacka om att bli strandsatt Glad

Nåväl, idag har det varit som vanligt igen! Golf, handla, fira farmors 85-årsdag tillsammans på Herrviks Hamnkrog (12 mil tor) samt filmkväll med sonen. Nu som först satte jag mig här vid datorn… *ler* Jag gillar att ha fullt upp!