Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 441 ggr
RacerDonnans
0

God morgon 2008-07-04

God morgon allihopa (om man nu kan säga god, efter att ha blivit väckt av att få en mugg vatten över sig).

Det var 6 åringen som olyckligtvis (faktiskt) tappade en mugg kallt vatten över mig på morgonen. Nu är jag i alla fall vaken och uppe.
Lika så bra då jag har en del att fixa med idag.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

smirik
0

God morgon

I dag får vi besök av vår fodervård som skall träffa kattungarna.

Skall också har skickat i väg transfer på Nova till Sverak och ha tagit tag i att förbereda kattungarnas papper så tiden inte plötslig rinner i väg. Helgen bjuder också på besök hos Abbes flickvän Ika som vänter kattungar i slutet av juli.

Ha en trevlig dag alla

AnnaS
0

God morgon!

Första natten med en löpande hona var hemsk! Hon joddlade ett tag och sedan kom hon på hur hon skulle ta sig ur rummet, så jag har jagat katt i natt och sedan var jag tvungen att komma på ett sätt att förankra nätdörren så hon inte skulle komma ut igen. Det blev en modemsladd runt nattduksbordet, nöden har ingen lag! Skrattande

Idag ska jag ta foto till min konsultprofil, superbra, jag kommer att vara hålögd med svarta påsar under ögonen…

LinusCRX
0

#2 Hihihi… du kommer bara att se ut som en hårt arbetande konsult ;-)

Sista dagen på jobbet - sedan semester. Jisses vad man har längtat!

Leffe
0

God morgon
#2 Tänk vilken förmåga katter har att hitta utvägar.
Själv ska jag nu på förmiddagen ett steg till fram mot tillfriskningen av höften. Ska till distriktssköterskan som ska ta stygnen och nu fungerar musklerna utan värk. Jag kan med andra ord t ex få upp benet i sängen utan hjälp av händerna. Underbart.
Oskar är fortfarande trött efter förstoppningen. På morgonen kommer han ännu inte fram när det läggs upp ny mat - han sover vidare.

Sköt om er

aggeelin
0

Godmorgon! … har en hemsk förkylning, det är väl "straffet" för att inte haft minsta sådan på 1,5 år… fyyyy jag känner mig så tröttLedsen

Men det är nog så också att det är dags för semester, jag är inställd på det. Sista arbetsdagen idag och jag kan jobba hemma på förmiddagen, vilken tur.

#2 Jobbigt att inte få sova, särskilt när det så väl behövs.

Ha en bra dag alla Cool

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Medea
0

Godmorgon!

Fick en timmes sovmorgon, ända till 9.30! Förvånad Sambon har dragit till Höljes (Rallycross-VM?), så här är det lugna gatan hela helgen.

#2 Härligt! Ska Skrållan vara mammaledig hos dig?

AnnaS
0

#6 Näe, vi väntar på löp nummer två och syrran vägrade att ha henne hemma hos sig Skrattande

Natali
0

#1 Tänkt på sverak har semesterstängt till i början av Augusti nu.

Själv sitter jag och färgar om håret. Har lite utväxt och har tappat lite av färgen på resten av håret. Solen skiner, så skall ut sen. Måste in till stan o köpa kattsand. Så tänkte hämta sonen lite tidigare o ta med honom.

Har fått kastreringstid för Betty om en vecka. Pepsi kissade i element sängen igen i går. Men känns som det börjar bli lite lugnare mellan katterna nu. Jag hoppas att en kastrering löser det. Om tre veckor kan Pepsi kastreras också. Men tänkte ju vänta till norge utställningen så hon kan få GIC titeln innan.

Nåja. Hoppas ni har en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Lullan1
0

Hej och hå, sitter här och myser. Ska nog åka iväg en sväng och titta på lite kakel och klinkers till badrummen som ska göras om i vinter. Sen blir det förstås lite golf… Skrattande

#4 Härligt att du mår bättre!

#5 Krya på dig, sommarförkyldningar är inget roliga… Ledsen

#8 Så bra att du fått ny tid för Bettys kastrering, hoppas att det funkar denna gången! 

Ha en bra dag!

AnneAlva
0

Goddag!

Ikväll får vi främmande för grill- och spelkväll, ska bli jättetrevligt! Sitter och planerar för sommaren och hösten om vad som ska göras när osv. Gillar listor och planer. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

smirik
0

#8 - ja ja vet - därför jag vill ha allt klart så det bara kan skickas i väg när dem kommer tillbaka från semester Skrattande

#10 Listor och planer är guld Flört

MyTwiggs
0

God eftermiddag!

Kort dag på kliniken idag. Skönt! Katterna ligger och latar sig och i kväll ska jag grilla med vänner och bekanta. Elvira är piggare idag.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#10 Tack för det - jag tror den här förkylningen behöver lite hjälp för att försvinna - vet aldrig att jag haft en sån här konstig sak på sommaren. FYYYYYYYYYYY

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

cherish
0

God eftermiddag allihop!

Har varit hemma med sjuk dotter, som tur var har jag kunnat slappa i trädgården medan hon legat inne och slappat i soffan ….. inte kul med förkylning i värmen. *pust* Kriget bröt ut nu när lillkillen kom hem så jag är glad att vi kör med skräpmat ikväll - pizzorna anländer när som helst ….

#0: Huga, snacka om kalldusch! 'brrrrr' Hoppas du fått ordning på allt idag inför resan!

#4: Skönt att du gör framsteg och att värken försvinner successivt!

#8: Hoppas det löser sig med allting nu när Betty får bli kastrat!

#10: jag älskar oxå listor, de är superbäst när man ska planera!

Hoppas att ni alla haft en underbart härlig sommardag och att ni alla får en härlig sommarkväll! Själv ska jag ta en skvätt Laphroaigh (i medicinskt syfte då magen är kass *harkel*) och sitta på altanen i kvällsolen …. efter pizza alltså …

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Natali
0

#14 jag satte mej med några glas "kex" ute på gården. Så skönt i kvälls solen. Jag moterade upp hängmattan också. Fattades två fästen. Men det sitter ju inte fast, så klev in i garaget o fixade…Cool Så kunde jag njuta av kvälls sol, en god bok och lite vin. Sen kom sonen o kompisen o skulle vara med också. Men vi hade roligt i alla fall.

Nu väntar jag bara på att maken skall komma hem. Ja för er som inte vet, så har vi blivit sams igen. *fniss*

Hoppas alla har en trevlig kväll nu!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer