Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 692 ggr
Sewena
0

OT: På rymmen..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det straffar sig att inte jobba de tider man åtagit sig…
Jag o mina föräldrar och 2 vänner till oss hade sett framemot en lugn o skön tur på Hjälmare Kanal.. Men någon ville annat..här är beviset!

**"Passagerarbåt på grund i Arbogaån"
**Passagerarbåten M/S Tor gick på grund i Arbogaån väster om småbåtshamnen i Kungsör. Olyckan inträffade vid 12-tiden på torsdagen.
Båten gick på fel sida om en boj och rakt på grundet. Trots att det blev en ordentlig grundstötning, lyckades besättningen få båten av grundet och fortsätta färden.
- De backade sig loss själva och är nu i Hjälmare kanal, säger Lars Hamrin, informatör vid Väteråspolisen.

Ombord på M/S Tor fanns 81 passagerare och sju besättningsmän. Enligt polisen skadades ingen i olyckan, men en av passagerarna chockades och är nu förd med ambulans till sjukhus.

M/S Tor avgick från Västerås hamn vid nio-tiden i morse för en kryssning på Hjälmare kanal."" VLT Webb 080703

Med ordentlig grundstötning menades, kylskåp och spis med ugn på nedre däck välte, vinflaskor vältes omkull på övre däck, porslin o glas föll ur sina ställ o lådor. Maten som vi skulle fått 10 min senare blev till en enda röra på köksgolvet. Många skrek o rusade upp.. Innan händelse förloppet var under kontroll hade det bara gått ca 45 sekunder…Det gungade så pass att man från sin plats kunde se vattenytan flera gånger och känslan av att vara instängd blev för mycket… Färden fortsatte men stämningen var inte på topp, men vi tog alla hand om varandra o kunde lungt prata igenom allt. Personalen var helt underbar o bjöd på ny mat vid nästa sluss och självklart pengarna tillbaka för den förlorade maten.

Vi kommer trots detta att åka nästa år…Detta var 4:e året i rad och första gången det hände något så "dramatiskt"

AnneAlva
0

Oj, ni kom undan med blotta förskräckelsen. Usch, vad otäckt! Tur att allt gick förhållandevis bra ändå.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
0

Usch, vad otäckt. Tur att ni är OK.

Lullan1
0

Vad läskigt, skönt att allt gick bra tillslut!