Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattungar-till-salu
Läst 627 ggr
cherish
0

En liten sioux-indian måste omplaceras!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår lille Aki heter numera Buster och bor hos sin matte och är en kille på snart 6 månader. Tyvärr har hans bästa kompis hastigt gått bort och matte känner att hon för Busters bästa vill omplacera honom. Därför söker Buster nytt hem.

Matte skriver så här om honom:

"Buster är helt underbar. Han tror han är en stor kille nu, han kan gå förbi någonting och bara klappa till det, precis som våra tonåringar. Han är galen i mat och älskar kött och fisk och allt som kan tänkas tillagas i köket. Det slår nästan aldrig fel men när man ska rengöra kattlådan så kommer han om inte för att göra sina behov så är det för att busa i sanden när man är där och gräver. Han är väldigt busig och leker med allt från småsmulor, tops, tamponger, ja listan kan göras lång om vad som hamnar på golvet efter mina stora monster. Senaste favoriten är att hämta lecakulor ur blomlådorna och fara fram med över golven. Toalettstolen är en annan favorit och han älskar att hoppa upp på ringen och vänta på att man ska spola, efter det så ska han jaga vattendroppar som droppar från baksidan av utspolningen. Man kan undra vad som är så intressant med det men efter duschen är det lika spännande där att plaska på golvet, så han gillar verkligen vatten. Han brukar ligga som en liten rulle hos mig om natten vid huvudet och på morgonen när man vaknar så får jag ett litet kurr som god morgon hälsning. Det är nästa så han frågar om det är dags att gå upp nu."

Han överlåts för 5000 kr. Han kommer att kastreras inom kort och är kastrerad vid flytten. Med honom följer kattsand, kattmat, leksaker, sele, koppel och diverse andra små tillbehör, bara det är säkert ett värde på 1500 kr.

Är DU intresserad av att adoptera honom, kontakta mig (Cherish) omgående så förmedlar jag kontakten mellan dig och hans matte.

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Zsarorna
0

Usch! Det är verkligen så trist! Vila i frid lilla Mango!

Önskar verkligen att vi hade pengarna så att Buster hade kunnat flytta till sin syster!

Hoppas att ett ljuvligt hem hittas till lillkillen!

PetrasLova
0

Crying 1det är sååå ledsamt…stackars Buster…ingen mera Mango…fy vad livet är orättvist…ja jag skall ju ärligt säga att mina funderingar på 3 stycken rullar runt i huvudet…men det blir nog svårt…man jag skall göra ALLT och lite till för att hjälpa till med att hitta ett ljuvligt hem åt honom…vackra vackra Buster…

Kärlek från Bror Wiggo Lovis och Petra KyssKyssKyss

Natali
0

Åhh nej vad tråkigt. Ja, jag har ju inte plats, men han är så mysig.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

Tack och tack vad ni är underbara! Ja, det är så himla trist och hans matte är så förkrossad … Buster förstår ju ingenting … Han ska kastreras på måndag. Han är ju en pigg och nyfiken krabat och blir nog ett roligt tillskott i en familj. :D

Är någon intresserad eller vill veta mer så kontakta mig gärna!

www.shaneequas.com

Eine
0

Alltså:Om jag vore matten skulle jag mycket hellre köpa kompis till Buster, än att sälja bort en så fin kille?Är det verkligen inget alternativ?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

chikan
0

…jag tänker precis som Eine. Jag har svårt att förstå hur man kan bli lyckligare av att bli av med två katter än en. Men så vet ju jag inte heller riktigt vad som har hänt med Mango och hur ägarens situation är.

Spotless
0

Min första tanke var också den som Eine satt på pränt, men å andra sidan har jag ju ingen aning om vad som hänt. I vilket fall som helst önskar jag Buster det bästa tänkbara hemmet, lycka till!

Lullan1
0

Hoppas att allt går bra, trots det sorgliga som hänt…. Buster är en förtjusande pojke, och kommer nog inte att ha några problem med att hitta en ny familj. *kram*

AnneAlva
0

En av våra kattungeköpare råkade ut för att hennes äldre katt avled hastsigt och helt plötsligt var det bara hon och Lillen kvar hemma. Hon kände sig väldigt ambivalent till att skaffa en annan katt så fort så jag förstår hur din kattungeköpare tänker. På vår hemsida ligger det en sida där hon berättar om det och hur hon resonerade, om du vill får du gärna visa Busters matte den ifall den kan hjälpa henne. 

Hoppas allt löser sig till det bästa, jättetråkigt vad som hänt! *kram* 

Länken till sidan 

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Så sorgligt! Lycka till! Det kan inte vara svårt, dendär kniper väl alla hjärtan!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Jag tänkte också som #5, 6 - så tomt det måste bli utan katt - så trevligt som Buster beskrivs…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

cherish
0

Ni är så underbara, tack för omtanken.

Just nu är matte så förkrossad och kan inte ersätta Mango, det är så hon känner. Hon orkar helt enkelt inte börja om med att skaffa ytterligare en ny katt …. Men jag ska visa henne sidan du tipsade om iaf, Anne.

Ja jag hoppas verkligen att någon förbarmar sig över honom ….

www.shaneequas.com