Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 360 ggr
Natali
0

Hjälp- Pepsi protesterar?

Har tidigare, högts tre veckor sedan hittat kiss i ett överkast som låg på golvet. Trodde ju att det var nån av ungdomarna som markerade vid löp. Sen har det varit lugnt.

Nu för ca 1 vecka sen hittade jag kiss på en pappershög. Och i en hög med kläder på golvet. Tvättade upp allt.

Nu i helgen var jag borta över natten. När jag kom tillbaka så hade nån katt kissat och bajsat i element sängen. Suck. Så la in den på tvätt.

Bara för några dagar sen så kom jag på Pepsi med att sätta sig och skita i en rentvätt hög.

Nu nyss satte hon sig på köksbänken och i pappershögen och kissade!

Vi har ju haft Skirner och Figge på besök. Tänkte att det var det som satte igång någon protest. Men hon verkar ju ha gjort det innan också. Även om det ascalerat nu. En anna teori är att hon känner sig lite mobbad av Betty, min andra hona. Hade egentligen kastreringstid för henne nu idag. Men funkade inte ekonomiskt.

Det känns inte som om det skulle vara något fysiskt fel på henne, då hon ju oftast sätter sig på lådan. Skall hålla bättre utkik hädanefter. Mer att det är något protestbeteende. Men sen Skirner och Figge flyttade så har ju allt varit likadant, i runt 6 månader nu. Blir så himla villrådig vad jag skall göra.

Betty skall kastreras snarast, men vet inte när jag kan det. Kostar ju. Saffran skall också kastreras och skall omplaceras. Har ju anmäld Pepsi till utställning om 3 veckor, sen kan hon kanske kastreras också.

Är bara väldigt ledsen just nu. Trött och ont och allt skall komma på en gång! Har någon något råd?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MyTwiggs
0

Det låter väldigt jobbigt tycker jag! Jag skulle tro att hon protesterar och att det kommer att bli bättre så fort hon kastreras… och så fort de andra kastreras. Om du inte har tänkt avla på henne så är nog kastrering det bästa råd jag kan ge dig.

Hoppas att du kommer tillrätta med problemet!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

kissan78
0

Så tråkigt! :( Har inget råd att ge dig men skickar en massa kramar!! Tror nog kastration (och/eller felifriend el feliway) kan va lösningen.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Silkwaves]
0

Låter som protestbeteende tyvärr och säkert ett inslag av rangstridigheter mellan honorna.

Natali
0

Nu tror jag att Saffran kommer att flytta snart i alla fall. Inom en vecka troligtvis. Så då trillar ju en hona bort, de har ju så klart börjat bli fertila nu. Bara det inte är Ego.

Känns också konstigt att Betty och Pepsi skall bråka så pass mycket, de har ju faktiskt delat kullar och ligger o sover tillsammans. Så är det även med Saga. Och Ego kan Pepsi ju dela utställningsbur med till och med, och det kan hon inte göra med vem som helst.

Jo det känns ju inte som om det är något fysiskt fel på henne, utan känns ju i maggropen att det är protest. Ska försöka få till en kastrering på Betty så snart det går. Tack för alla råd och kramar.

Lullan1
0

Usch så jobbigt, jag förstår att du känner dig nere…. Hoppas verkligen att det hjälper att kastrera Betty, och att problemen försvinner då. *kram*

Natali
0

Har kastrering på Betty om 7 dagar. Fanns inget tidigare. Ska försöka hålla de särade så mycket som det går.

flis
0

Det blir säkert bättre efter kastreringen.