Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettfärger-och-färggenetik
Läst 1199 ggr
MagicPaws
0

När maskar de ut?

Nu menar jag siamesmaskningen på CRX… ja eller alla maskade katter borde ju vara samma.

Svart/Brun är väl 1-2 dygn vad jag förståt och sett blå strax efter men är det någon som har lite mer exakta tidsbegrepp på detta med maskningen beroende på vilken färg de får??

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AlexH
0

Den kull som sture är pappa till som nu är 4 veckor har en maskad hane och nu kan man se att han kommer blir creme maskad, fram tills nu har han bara sett vit ut..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnnaS
0

Det beror på många faktorer, temperatur hemma, arv och färg bl a. Så några exakta siffror på hur lång tid det tar finns inte…

Men det kommer väl i ordningen brun, blå, röd, lila och creme ungefär.

MagicPaws
0

Okej ordningen förstår jag väl ganska väl… var väl bara att jag ville ha någon anning om när vilken respektive färg maskas ut men får väl vänta och se på mina små :P

Eine
0

De bruna syns det på efter någon dag eller två.De ser lite smutsiga ut på nosen och öronkanten kan vara pyttelite mörk.Om du tar i örat, liksom för att känna hur tjockt det är, det är den kanten jag menar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
0

Okej men min lilla kille är nu väldigt sotig på både öron, nos och svans så han är brun. Men den andra är fortfarande rosa… dag 3 idag.

När syns choklad & lila?

Eine
0

Det tar längre tid, ett par veckor innan man blir säker,och lila tar längst tid på sig att visa sig.Ungarnas päls ser mycket vitare ut än de bruna och blåmaskade, som får en  mer beige ton från  första början.Hoppas du på choklad och lila?Glad

KaCee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ang lila så kan det ju dröja rejält. När jag fick hem min lilamsakade (med vit) Geisha så var hon vääääldigt ljus, men man hade så smått börjat skönja hennes vita fläckar i ansiktet. Då var hon ju 12 veckor gammal!

På bilden är hon 12 v.

KaCee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På denna bilden är hon 6 v. gammal…
Hon var inte lätt att färgbestämma.

Fotot är taget av hennes uppfödare Elinore Kopp.

Eine
0

Nosspegeln visar ju att hon är lila, det är inga problem.Eller var det annat som var svårt?Vitfläcken kanske?

MagicPaws
0

#6 JO hade som varit kul, han är fortfarande rosa om nosen och öronen till skillnad från sin bror som bara blir sotigare och sotigare för var dag som går.

MagicPaws
0

Hur länge kan man vänta innan man kan utesluta brun & blå maskat?

Eine
0

Nu har du ju en brunmaskad(förmodligen)Blåmaskad kommer efter det.Och jag skulle nog vänta till 4-5 veckor för att vara idiotsäker..Du får ha tålamod.Du vet, den som väntar på något gott…

MagicPaws
0

#12 Haha jo jag vet men skulle så gärna vilja veta om han kan vara lila eller choklad

Lullan1
0

Vad spännande! Har det blivit nån färgförändring ännu?

MagicPaws
0

#14 Nja Calanthe är mycket mörk, dock ser han blå ut i färgen just nu men det har jag varit med om på en birma oxå så han är nog brunmaskad.

Caulodes däremot är en annan sak… han har fått lite svag färg på nosen och topparna av öronen… men det är så otroligt svagt att det knappt syns om man inte tittar i bra ljus. Otroligt svagt som sagt. Kanske är han choklad eller lila… kan ju fortfarande vara en mycket svag blå oxå… det är ju dag 6 idag.

Calanthe och Cattleya har så smått börjat öppna ögonen pyttelite men inte så mycket än.