Tretjak har lämnat boet
I torsdags var det Tretjaks tur att flytta till nya hemmet, han är numer sambo med "Chèrie", Malin och Sebastian. Husse hade fått i uppdrag att fota och tog massor av bilder, tyvärr har jag inte fått dem ännu så ni får hålla till goda med några av mina i stället.
Maljin är ju "ifokusare" och kommer med all säkerhet låta oss alla få ta del av hur lillkillen har det tillsammans med Chèrie (S*Änglatassens Prinses Tussie) och dem. Dock kan jag avslöja att allt gick bra vid ankomsten, jag fick äran att leverera grabben till sitt nya hem. Chèrie blev lite rädd för den kavate lille räkan som så fräckt klev rakt in i hennes, mattes och husses liv.
Tretjak, en kille med koll! (bara timmar innan han flyttade)

Men vilken sötnöt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Nu blir det tomt hos dej när alla sötnosar flyttar. Det är svårt att välja nån speciell, alla är så fina.

Suck! Lyckliga de som får en katt från denna kull!
En snygging!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Vilken riktig goding!!! 
Älskar prickarna! Samma med Tummelisa… Och kanske lyckas man "fånga" henne till Tummeliten :)

Mmm, han är så söt lillkillen, roligt att även han blir en forumskatt!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#7 kan bara hålla med
…dreglar…

#8 vet inte om du minns det, men du sade det tidigt. Själv föll jag för Toulouse, men måste nog erkänna att Tretjak utvecklats på ett sätt som jag först inte förstod. Han är jättesnygg!!! (tycker jag då rå…)
#6 Det är mycket tomt hemma hos Thomas nu med bara Tosca och Tummelisa kvar ur kullen. Men jag tror att både Thomas och de vuxna katterna uppskattar att allt börjar återgå till normala gängor nu.
Här kommer en bonusbild på brudarna som bor kvar. Visst ser det ut som att Tummelisa fnissar, eller kanske nyser… i själva verket lyckades jag fånga henne i en liten gäsp.
#10 vi ses i morgon! Det skulle kanske inte vara så illa med två "Tummar" hemma i Täby?
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Tack allihop för glada tillrop!

Säger det igen,, villka otroliga mönster,,finaste jag sett..
KOmsikomsi lilla tummelisa! …
Jättefina bilder på söta söta Tretjak! Kul att det går bra i nya hemmet med!

Han är jättesöt
Du har kanske fått bilder på småttingarna nu.Men annars kan jag berätta att de verkar funnit varandra,efter Chérie visat sina söta tänder för Tretjak.
En av bilderna visar att de sover sött tillsammans.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Vad fina kattungarna är!!!

Måste ju visa hur det gick till också… 
Tretjak var totalt orädd när han kom o nosade runt överallt…tog iinte lång tid innan han började busa… Chérie var mycket avvaktande och samtidigt väldigt nyfiken så Tretjak studerades noga på många meters avstånd eller lite ovanfrån…Tretjak gick bara coolt omkring…

#22 Dagens garv! Underbar bild 
Hehe ursöta bilder!
lite OT.. om du har fler bilder på Cherie får du gärna maila dem till mig alexemt@hotmail.com så jag kan uppdatera min hemsida på pappa Stures ungar ;) samt min blogg om hur fina hans barn har vuxit upp och blivit :)

**Nejdu :) Tummelisa är min.. haha! Ska till Angela imorrn och diskutera Tummelisa. Tummeliten behöver sällskap och tjejen är ju utmärkt :)
Förlåt, men jag menar inte att vara elak :)
#20-23 + 26-28
Vilka underbara bilder, Malin! Ler och skrattade en massa när jag tittade på dem.. Han är inte orädd alls din lillkille :) Helt sagolikt vacker är han, en liten fotomodell som Tummeliten min kanske? :D

Tack för alla fina kommentarer om min Tretjak och tack Angela för denna underbara kisse!
#18 Visst är de söta! Och visst är det bra att Cherie har fått en kompis! (Fin knas-bild på mamma Naomi du hade i ett inlägg förresten!)
#25 Absolut! Ska se vad vi kan ordna… och du är välkommen att använda de jag lagt ut tidigare. Kul med pappa-katt-blogg 
#29 Han är väääldigt photogenique…precis som Tummeliten!

#18 jag hade fått bilderna redan i lördags,
men min dator hade av någon anledning sorterat bort dem. Nu har jag tittat och njutit. Tänk en sådan tur jag har som har så duktiga fotografer i kattungarnas nya hem!
Bilden i #22 är en solklar favorit! Hela den serien bilder är klockren.
Hoppas du tycker det är okej Malin, jag bara måste få visa några fler av bilderna jag fått!?
Kolla på denna, ser ni hur nyfiken han ser ut att vara på den söta Chèrie? Han vill så gärna närma sig henne.

Vilka jättefina bilder! Jag skrattade gott åt bildserien där Tretjak sticker ner huvudet under bordet.
#29 Hihi. Ja, jag har förstått att det kanske lutar åt det hållet. Du kommer i så fall ha båda mina favoriter från den här kullen, ditt lyllos! 

He he he, stackar lille Tretjak som fått en tjurig mustaschkatt till syrra….
Mauritz skickar sina sympatier och säger håll ut!
Du är mer än varmt välkommen att hälsa på och se dina favoriter på nära håll :) Tror dock det har varit svårt för Angela att bestämma vart hon ska, finns så många goa och omtänksamma människor här på forumet!
Och ja, jag erkänner att det är lite lyllos mig. Men turen kommer från att bror min har köpt Nelson hos henne samt att jag kontaktade henne vid rätt tillfälle. Blir överlycklig om Angela väljer mig till hennes nya hem :D Märker av att Tummeliten behöver en lekkamrat :S Tycker synd om lillkillen min, för mig är det en självklarhet med två katter :)
#37 Det kanske jag gör någon dag när du minst annar…
… och kanske kanske slinker det ner en liten tummeliten i väskan på vägen hem. 

Vilka fina bilder på fina katter!!

#44 Myssnuttisarna! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Vilka myyysiga bilder, de är jättesöta båda två 
men vad fina de är tillsammans! gu vad kul det är att få se "barnbarn" :)
Gullegullegulle…..

#44 det där är kärlek!
Ni har två riktigt vackra och kloka katter där hemma!

#44 Hjärtat är en riktigt fin bild
De blir säkerligen oskiljaktiga de två fina sötnosarna.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Aw, så vackert och man blir riktig tagen av bilden. Så glad att de går så bra emellan dem nu :) Och lillkillen har fått en riktigt fin päls! Lite avis på att han är vågig och inte Tummeliten ;)
Du verkar oxå ha ett riktiggt coolt och annorlunda klätterträd, skulle va kul att se den i helbild nån dag :)

Tacka alla! Jag har haft sådan tur att få så här mysiga underbara katter…. 
#51 Både jag o katterna är såå nöjda med klätterträdet! Visst var det dyrt men ska det vara stabilt, säkert o snyggt så får det kosta. Lägger in en bild där man kan se hela…och samtidigt demostreras funktionen "våningssäng" 
#52 åhh vilket fint klätterträd, högt och fint men endå diskret .. sådan vill Pappa Sture ha!!! han är liite avis på Cherie och hennes kompis!

Så fina katter
Underbar päls Cherie har. Fått det från pappa Sture…? 

#51+54 Det är från Kattens Nr One, jag har ett likadant till mina
Fast mitt är med grå klädsel…kostar 1595 eller 1695…men det är fastsydd HEL sisalmatta så det går liksom inta att "sära" på sig om ni förstår vad jag menar…så att repen liksom blir förstora för stammen…en dansk leverantör…köpte mitt i haninge…CRT tror jag de heter…värt varenda krona!

#53 Precis som PetrasLova skriver så är det Kattens no 1: http://www.kattensno1.dk/
Jag köpte mitt träd från www.swecat.se men det finns andra som har det.
En annan sak som är jättebra med trädet är att man kan köpa reservdelar, och byta ut klösdelarna om de är slitna.
#54 Kanske Sture kan övertala matte… Chérie gör gärna reklam
#55 Ja, hon har fantastisk päls! Att pappa heter Sture har väl inte försämrat den precis… 
Vi har också ett "Rundetorn" och är jättenöjda med det. Katterna gillar det skarpt! De använder det mycket och det syns inte på det. När vi köpte det läste jag om såna som haft det i fem år och det såg fortfarande mycket bra ut. Klart värt pengarna!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
PetrasLova Vilket fint klösträd! Det ser inte ut att ta så mycket plats heller