God förmiddag 2008-07-03
Nyss vaknat. Missat morgonmedicinen, men hade inte så ont ändå. Fint väder ute. Katterna pigga och glada och Oskar håller på att återhämta sig. Vad händer då idag? Vad jag vet inget speciellt.
Sköt om er

Goddag!
Idag ska jag ut på äventyr! Eller… ja, beroende på hur man ser på saken, jag ska åka till postutlämningen och till djuraffären.
Men det känns som ett äventyr att få komma ut annat än att åka sjuktaxi till sjukhuset. Den snälla ordföranden i kattklubben hade ledigt idag och erbjöd sig att skjutsa mig och Barbro (rollatorn), det tycker jag är otroligt snällt och jag är sååå tacksam!
#0 Skönt att du känner att du kanske inte behöver alla smärtlindringspiller längre, nu är du snart på benen (utan damerna) igen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Inget speciellt!? Åh jo, min brorsdotter fyller ju 7 år! Annars, nja kanske inte så värst mycket. Mina katter ömsom dåsar på solfläckar, ömsom brottas på desamma. :) Ha en härlig dag!

På jobbet och där är det lugnt, semestertider och folk behöver inte hjälp med sina datorer.
Väntar svar på Sissis blodgruppering och FIV/FeLV-test. Rackarns kattskrälle ser nog till att vara B-blod bara för att retas! Skrållan löper så snart ska hon få åka till sin kavaljer, det ska bli SÅ spännande!
Hoppas ni får en fin dag allihop!

God morgon !!
Solen skiner, ledig innan helgjouren kommer över mig..
..
Ska handla, ska på IKEA…
..ska bara ha ett täcke…men det brukar bli lite annat också…av nån anledning….en motionsrunda i skogen..lite telefonsvammel…tja så se min dag ut….
#3…gu' vad spännande med Skrållans date….(jag vet ju hur daten ser ut)…..
…gosh…..såååå snygg….och en färg som är en favorit …ja efter svart alltså….
Ha en jättebra dag !

Minsann Sissi var A, duktig kisse!! 
#4 Japp, vi drar nästa löp helt enkelt. Vågar inte chansa på första löpet efter piller, det gjorde vi sist och hon blev inte dräktig och så löpte hon inte på 2 månader sedan…

Morrn…
Sambon frågade glatt när jag kom nerragglande i trappen"Sovit gott älskling?" med glad stämma…..
…
Behövs någon kommentar eller?
Jag försökte att inte låta alltför sur när jag fräste" jag sover aldrig gott så du behöver inte fråga det mer"….
Ja..*harkel*..det är så när man kommit in i detta j***kla klimakterium..
Ni som varit/är där vet….orkar inte dra det..
#4 ja..mycket telesvammal måste det bli senare i em-kväll!
Ska iväg och skjutsa en kompis till dr pga busstrejken och hjälpa min mamma lite..och lite andra ärenden..
#5 Hmmm… vill också veta vilken hanne det blir-det blev ju ändring med den jag visste
Jag ringer framöver!!
Ha en bra dag allihop!
Goddag!
Sitter inne och svettas, det är fööör varmt! Katterna (knäppisar) sträcker dock ut sig i solen, konstigt att de inte blir genomstekta. Ska ägna dagen åt underhållning av Vilhelm, han är inne i en mycket krävande period… Vill inte sova, och vill inte heller äta. Och det måste hända saker varenda sekund, annars blir han ARG!
#5 Vad skönt! Duktig misse, hoppas att syrran är lika duktig hon!

#7 Äh vadå? Någon måste ju hålla "tväremot-fanan" högt. Go Rosanna!
Sissi ser nog till att få B-avkommor sedan, hanen jag ska para med bär också B liksom Sissi 
#6 Är lite vidskeplig av mig, har inte skrivit något på hemsidan eller avslöjat hanen offentligt än. Kommer när jag vet att hon är i säkert förvar hos hanen
Det är mig det är fel på, kan inte tro att det är sant att jag har fått den här möjligheten!!
Ring mig jättegärna!! Jag tror du är mer ute och flyger och far än vad jag är, så ring när du har möjlighet!
God eftermiddag! Här är det lugnt. Jag har städat lite och är inte på jobbet idag. Elvira mår mycket bättre nu men vill fortfarande inte leka med de andra katterna.
AnnaS: Vad nyfiken man blir då! *undrar* Hihi!
Ha en fin fortsättning på dagen!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hej, hej…. jag är världens lyckligaste tjej. Två helt omöjliga saker har gått i lås på jobbet så t o m med cheferna är chockade
Firar med Ben & Jerry glass tillsammans med husse. Grabbarna får nog en godbit oxå. Tänk då kan man ju koppla av helt på semestern! Bara en dag kvar…
#8 Planer!!!! Spännande!!! Ingen aning om hane, men kan bara gissa färg efter vad A-M.H faller för
. Lycka till!

Törs jag säga vad jag vaknade till i morse……….
#6 klimakteriehelvete, jo tack…………..det har man känt av lite av och till, men måste säga att jag nog klarat mig undan h yggligt ändå.
8#Härligt med hemligheter
, som förhoppningsvis resulterar i små knyten, finns det nå ljuvligar än små tassar som klampar omkring, näe jag tror inte det.
Hade en riktigt rolig morgon idag eller sambon Anne.S hade skoj åt mig iaf… allt blev fel nämligen.
Har ju hjälpt Anne med frukosten nu när hon brutit benet och hon brukar köra upp mig tidigt (hemska klockan 8-9) och idag blev det 8:30 så jag schasar mig upp ur sängen för att ta fram bröd och upptäcker, oj då, det tog jag visst inte upp ur frysen igår… får väl baka scones då…
Att skyffla vetemjölet ner i bunken klarade jag iaf… det svåra var visst att få ner grahamsmjölet i bunken för när jag blir medveten om vad jag håller på med har jag skyfflat ner en ordentlig mängd grahamsmjöl i vetemjölspåsen istället för bunken…Efter lite svordomar från min sida och skratt från Anne har jag räddat det mesta för att upptäcka vi har slut på ost = inga scones = rostbröd till frukost(jippie…).
Nästa missöde är när jag gjort gröt åt Anne och när vi sätter oss och äter så kollar hon på mig efter en tugga och frågar
-hade du nå salt i gröten?
glömde visst det…(suck).
Man borde bannlysa tidiga morgnar.

Men hej hopp, och Anne som var avundsjuk på mig som fick kaffe på sängen, tänk den som hade en gubbe/kille som klev upp o bakade scones åt mig på morgonen….
Vi är nog rätt så bortskämda, vilka killar……..
#8 Lycka till med parandet! jag väntar också ut en hona, men hon har B-blod och ska paras med en A-hanne.Precis som förra gången.Det blir nog massor av kaffe det dygnet runt födseln,fast vad gör man inte för att få bra linjer att fortsätta på..?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#14 Tackar :-) Jag gör också en sådan parning, Skrållan är B och hanen A. För mig blir det mycket coca cola eller liknande, jag dricker inte kaffe….