Astrid pratar med flugor...
Alla säger ju att Cornishar "pratar"… och visst vi hör henne prata…fast mest jama faktiskt.
Men det finns ett undantag..och det har vart sedan vi fick hem henne… och "pratar" med flugor… det är så härligt att höra henne…hur ho verkligen språkar med dem…"sitt still" "tu tar jag dig"…eller vad vet jag?? Ibland hör jag oxå att hon pratar med med vårt marsvin… Underbara lilla katt! 

Syrran Maya pratar också med flugorna
Auu, mrrr, iio, ooou så låter det med ganska låg och övertalande röst.
Hon är vår flugdödare nummer ett!
Hihi, visst är de söta när de pratar med sina jaktbyten! Doris brukar knorra och klappra så gulligt, medans Findus och Jissa avger nån sorts avgrundsmjau, det låter precis som de blir lite irriterade på flugstackarn!
Mina rexar brukar klappra med tänderna och ha en massa pipljud för sig

#1…ja det märks att de är syskon 
Jag har lite roliga kort att skicka till er…Astrid älskar att sova i dockvagnen….gärna när någon går ut o går med henne 
KRAAAAAAM
Våra liksom piper och smackar och låter jättetokigt när de snackar med flugor!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
# 4 Vi längtar alltid efter kort! Speciellt på "våra" små bebisar. 
Bifogar en bild på syskonen när dom var 11 veckor.
De är hur gulliga som helst när de se småkryp i fönstret. Gud vad de kan hacka tänder.

#4… en av mina favvisbilder…
Anthon tycks inte vara riktigt lika kaxig som sina syrror…
Han älskar förvisso flugor (av bananvariant) och utstöter vad vi kallar "stridsvrålet" men det är alltså små ljud som kanske inte imponerar sådär väldigt på nån. Möjligen blir bananflugorna rädda.
Så fort det handlar om större flugor, som förvisso är mycket intressanta men som bäst observeras på respektfyllt avstånd, är det Peter som får rycka in. Tjong! säger det när han drämmer till med tassen. Följt av mums, mums, mums.
Anthon tittar storögt på.

#9….. hade jag vart katt hade jag vart som Anthon!!
#10: 

Haha..kul tråd att läsa..
-Danne hackade tänder och smackade mycket - men mest vid fåglar…Flugor och andra kryp hade han andra "ord "för sig..han skrek och svor samt krävde att jag lyfte upp honom om han inte nådde…Han var en såå bra "jägare" på småkryp - ok ibland med min hjälp då men..
Buffy är tyvärr lite puckad..han kan sitta och kolla och vrida huvudet fram o tillbaka fram och tillbaka- men om jag håller upp honom mot flugan tex-då fattar han inte vad jag sysslar med..haha..Inte samma teamwork som med Danne..
Vilket fint "träd" ni ser ut att ha!Det är hemmagjort väl?
Det skulle vara kul att se hela!
Tycker egenhändigt gjorda klätterträd är så kul att se och inspireras av..

Här klappras det med tänder och "smågnäll". Stacie pratar dock högljutt med allt och alla.
Härligt att läsa om Astrid och så roligt, detaljerat beskrivet!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#12…
*skrattar* "Buffy är tyvärr lite puckad"….hahahaha…. stackars pissekatt….
Vad kul det verkar vara med katterna.
Var positiv -må bra
#12: Tack, nu blir husse stolt!
Jag ska försöka fixa några fler bilder på hela trädet, så att du får se.
Förlåt trådkapningen, AnnaoAstrid!