2 veckor med Norton!
Ja nu har vi haft en Cornish Rex i huset i 2 veckor och oj oj vad Norton har charmat in sig hos oss! Här kommer en liten rapport hur det är att leva med en Norton i flocken!
Våra hundar har han accepterat väldigt fort. Den yngsta och minsta hunden och Norton har blivit kompisar och de busar ofta med varandra. Hunden har lång päls som är jättehärlig att bita sig fast i. Våra katter har accepterat den enligt deras mening "lilla äckliga saken" och nu springer dom runt och busar för fullt på kvällarna. Jätteroligt att det gick så bra. Tyvärr har jag inte lyckats ta några kort på det än, men det kommer.
Det är skillnad på den här killen och de två huskatter vi har sen tidigare. Han är mycket mer kontaktsökande eller ett bättre ord är nog kontaktkrävande, att vara i centrum är en självklarhet. Går man ut med hundarna står Norton och skriker vid grinden till trappen och vill följa med. Går man på toa så är det samma sak… Sen har han en sån tydlig "av och på knapp". När han är vaken ska det busas hela tiden, helst i blomkrukor osv och när han sover så sover han verkligen i timmar.
Här är en bild från lek i blomkrukan.

Sötkorv!!

ojojoj, vilken otrolig charmknutte!
Hihi, han är ju så himla söt med jorden uppe i pannan dessutom! 

Jättegullig!
Det var en härlig vilding
Vilken härlig kille!!

#2 det där är inget dåligt kort! Han är verkligen fin. 

Vilken pöting - och charmör!
Och håller med #9, inget dåligt kort!

Tack för allt beröm! Vi är fodervärdar åt snyggingen så förhoppningsvis kommer han ju sprida sina trevliga gener vidare.
# 9 & # 10 Kortet i sig är häftigt tycker jag, men det kunde vara bättre om petiga jag
får tycka till. Örat i överkant är avklippt, lite väl suddigt osv Men jättekul att ni tyckte om det!
Underbart fin röding som flyttat in till er! Fina bilder med.
Å hej fina Norton! Jag träffade brorsan/klonen Jonas idag. Fina grabbar det där.

Herregud så underbar han är…så Anti-Jonas heter numera Norton alltså
?
#1 är helt ljuvlig….
Vilka ögon..*vill ha*…fin öronställning också och helt underbar färg..!

Söt-Norton! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jo det är Anti-Jonas som numera heter Norton (antivirus)
Tack återigen för berömmet. Söt-killen har idag vaknat på sin värsta sida och terroriserar både djur och matte med attacker och bitande i stolsdynor. Dock har han charmat in sig hos halva gården under morgonpromenaden, han är så charmig när han springer fram och hälsar på folk!

Åhhhh… me like Norton very mucho!