Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 901 ggr
Spotless
0

Tant Brun i nya hemmet

I tisdags levererade jag lilla söta fröken Tant Brun till sitt nya hem. Matte och husse tyckte att det kändes tryggast så då de redan hade en cornishdam på dryga året hemma. Tant Bruns nya kompis heter S*Tikkidew's Mary Barrie och är vit och gulögd, (hennes pappa är "min" Mjölner).

Så här söt och rar såg Mary ut innan hon förstod vad som var i görningen.

Tant Brun som är en trygg och modig liten tjej tog det hela med ro, här testar hon soffan.

På golvet nedanför satt "den här". Mary försöker skrämmas.

Tant Brun sitter tryggt bredvid nya matte. Mary som är både nyfiken och lite rädd försöker se farlig ut och lyckas rätt bra.

Mary har haft några tuffa dagar nu med att vakta på den lilla sötnosen som har flyttat in.

Spotless
0

Tant Brun var dock inte vakad över hela tiden, här kollar hon brödkorgen och de goda kakorna!

Sedan var det övervakning som gällde igen, här vid klätterträdet. Tant Brun var klok och visade att hon var liten och ofarlig.

Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin är figurer i sagoböcker av Elsa Beskow, matte Lilian och husse Thomas har bestämt sig för att kalla Tant Brun för Elsa i sitt nya hem. Ett namn som passar världens finaste Tant mycket bra om ni frågar mig! ;)

Spotless
0

Här kommer några bilder från dagen efter inflytt, fotat har nya matte och husse gjort.

Dagen efter inflytt kunde Mary slappna av lite grand…

…för att sedan åter ta på sig uppgiften som övervakare.

Enligt uppgift från matte Lilian har Tant Brun hittat hemmets alla bästa solplatser, här är en.

MyTwiggs
0

Så fint!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

flis
0

När Mary lugnat ner sig får dom toppenkul tillsammans. Bra bilder.

KaCee
0

Hon är verkligen underbart söt lilla Tant Brun!

Maria-O
0

Aw, va fint att det gick så bra :) Och hon är ju så himla fiiiin! Om jag hade haft pengarna hade jag köpt hela kullen, muhahaha :D

Men jag kanske nöjer mig med två ur den istället :P

Lullan1
0

Vilka härligt beskrivande bilder, precis så där kan det se ut! Lilla sötisen Elsa ser ut att trivas bra i sitt nya hem Glad

AnneAlva
0

Vilka söta bilder, lilla Elsa kommer nog att ha mycket skoj med sin övervakare när hon blir lite mer avslappnad till sin "uppgift". Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

PetrasLova
0

Men Angela vilka fina bilder på en såååån vacker katt…men sen är jag ju hemligt kär i denna kullen Kyss

Spotless
0

#3 Glad
#4 ja, det är jag också övertygad om!Glad

#5 faktiskt den sötaste tant jag känner! Flört

#6 Skrattande Kyss

#7 jo, du har ju själv erfarenhet av hur det kan gå till. Fast Mary är nog en av de "tjurigaste" katter jag introducerat kattunge för. Men det kommer att gå jättebra! Vi ser ju framsteg dag för dag.

#8 absolut! Jäkla brud att "ta hårt på sin uppgift". Flört

#9 ja, men vilken tur att du har dina två underbara krullisar då! Glad

PetrasLova
0

Love Song #10…mmmm…min älsklingar…

Anna77
0

Åhh vad fina bilder. Kul att se! Jättesnygga Tanten.. Elsa.

[Wiveka]
0

Härliga bilder!!

MalinJ
0

Fiina katter! Kommer säkert att bli mycket bus framöver, för jag är säker på att hon är lika busig som bror sin!  Skrattande

Spotless
0

#14 att hon är! Till och med busigare… upplevde att tjejerna i denna kull var busigast. Men hon har en lite "tjuriga" eller mer svårflirtad rumskompis än Tretjak, som nog har en av världens snällaste.

Spotless
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått nya bilder!

Mary är en klok katt som insett att lilla Tant Brun aka Elsa inte utgör något hot. Övervakar kostymen har åkt av! Glad Fram tittar en lugn och harmonisk ung dam med sin nya lilla vän.

Spotless
0

Tant Brun har charmat Mary med sitt kärleksfulla och vänliga sätt och blir belönad med lite närkontakt.

Spotless
0

Den här bilden gillar jag! Skrattande Titta så busig och nöjd Mary ser ut. Jag tror att hon vill imponera lite på Elsa. Kolla här… vad jag kan… *tugga* *tugga*

Buffy-co
0

Hihi..härlig bild#18…Tror din analys är helt riktig..Skrattande
"kolla vad jag kan…tugg,tugg,-jag är minsann häftigare än vad vissa tror.."
Och..herregud vilka öron hon har söt-tanten…Kyss

Lullan1
0

Åh vad gulligt avspänd Mary ser ut nu, härliga bilder! Skrattande

Spotless
0

#19 eller hur!? Skrattande

#20 jag är så glad över dessa bilder, inte för att jag oroat mig men jag vet att matte gjort det.