OT: Katt älskar rädisor
Min huskatt Lilleman snodde en rädisa av mig i går och började äta den med största förtjusning. Förvånad blev jag, men tog ifrån honom den. Tycker den är lite väl stark för en katt, eller…
Jo.. det var inte dåligt! Allanballan har ätit ett krusbär en gång, men det gick mest av bara farten.. han älskar mat!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Haha, vilken spelevink.
Han kanske gillar maten lite spicy, rackarn.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Men jag undrar om det är bra för en katt att äta så starkt

#3 Bra fundering…Wiggo vill äta chili chips men det vill INTE jag…han "råkade" * harkel* sno åt sig stark thai mat av rödchili dock bara en liten munsbit och jag tänkte att nu får jag stå med vattensprutan i baken på honom för att släcka elden när han baj**r nästa gång men det gick bra :)

…det finns en svart kille här hemma..den yngsta..harkel..nämner inget namn….han skulle äta allt om han fick….jordgubbar, champagne, cognac, chililax, soltorkade tomater, fetaost, choklad..m.m…m.m……spelar ingen roll hur kryddstark mat det är, allt skulle han mumsa i sig om han fick…självklart får han inte….kaffe är nog det enda han inte verkar sugen på….
Men jisses! Vilka matglada katter ni har där hemma, mina är så himla kräsna… de skulle aldrig ens kunna tänka sig att smaka på nåt annat än sin egen kattmat. Inte ens tonfisk, kyckling eller andra "godsaker" går ner. De bara nosar, smakar inte….

Rädisa, det var nog det märkligaste i matväg jag hört talas om. Tokiga katt 
En av mina katter äter tomat med största förtjusning.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld