Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2024 ggr
PetrasLova
0

Hur pälsade är era katter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

funderar lite på om det är fler som har katter där pälsen inte är klar eller kommer långsamt…min kära Lova har ryggen och nacken och huvudet täckt av små korta och är lurvig resten av kroppen…bifogar foto där ni ser ryggen…

rexmamma
0

Du kan inte ana hur lååååångsamt den kommer på Sessie Flört

Inget lurv här inte ….. Skrattande

PetrasLova
0

#okej…hur gammal är hon? r det hon som skar sig i benet igår? VAd hände Ledsen

PetrasLova
0

#2 oops såg du svarat på frågan i en annan tråd Oskyldig

pallemaxwell
0

Ja min Ella är inte heller så välpälsad (hon är syster till Sessie och alla deras andra syskon har underbar lockig päls Förvånad) De är lite över året men de sista 3 månaderna har Ella fått mer och mer päls, men lika välpälsad som mina andra två blir hon nog aldrig Ledsen. Bifogar bild.

MyTwiggs
0

Jag är lycklig över att mina tre har fantastiska pälsar! Elvira har haft en hysteriskt lockig päls sedan hon var 14 veckor, Fritzen har en jättefin vågig päls som täcker hela honom (förutom svansroten just nu… studtail) och Nappis päls är på gång att komma tillbaka efter att ha varit lite sliten i samband med barnen hennes… men när den väl är i skick är den helt underbar också!

Bilden är på Fritz!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Mina katter är välpälsade.Crille som är pappa till Lova har just nu lite dåligt med päls runt halsen.Han är fortfarande lite stressad över att ha Akira i hemmet och när han blir stressat tappar han tyvärr pälsen runt halsen.

Todd har dåligt med päls på de ärr han har efter att hans mor tvättade honom blodig när han var liten pyttekatt.

Min nya lillkatt Ticka Topplock har ju inte full päls ännu men hon är ju bara tolv veckor så det oroar mig inte.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

# 6 Varför tvättade hon Todd så mycket?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Ja du det vet jag inte men vissa honor gör så ibland.Sen blir det ett litet sår som måste tvättas bort och sen är karusellen igång.Är kattungen lite äldre kan man ju sära på katterna men Todd var bara två veckor så det gick ju inte för uppfödaren att dela på katterna.Han har blivit mycket bättre men har ett par ärr där det inte växer päls öht.

Stolt ägare till tre La permer

PetrasLova
0

# Undrar om det är lite ärftligt då kanske Monica? Jag funderar över vad som kan stressa Lova isf? För hon hade ju redan svajig päls INNAN Wiggo kom…jag bytte ju från Hills till Orijen och då började pälsen att växa ut igen från att ha varit kal…men jag tycker den borde komma ut mera…sen är det väl så att även om de nu är supermysiga ihop kan det kanske vara lite stressande för Lova att titt som tätt få en kattunge om halsen *bokstavligt talat*…för han tycker ju att det är jättekul att smyga fram till henne ibland när hon sover för att låtsas pussa lite på henne…och sekunden senare sitta med tänderna om halsen och nacken…det blir lite lugnare efter kastrationen nu antar jag då han om ett tag inte har *jag behöver öva mig för parningshormonerna kvar i kroppen*…

Wiggo har ju en sådan fantastiskt vacker päls så han kan förväxlas med ett Lamm…klart att Lova ser mera *härjad* ut i pälsen bredvid honom Ledsen

AlexH
0

Sture var naken när jag fick honom vid 12 veckors ålder men hade fått sin fantastiska päls när han var ca 5-6 månader och harbehållt den hela tiden sedan dess. Nu är han 4,5 år gammal och lika fin i pälsen och det bästa av allt helt strilfri, inte en enda droppe trots flera parningar *jätteglad* så han får behålla kulorna så länge det går och pälsen åxå Cool

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

miano
0

Mina fyra katter har alla en fin päls,jag kanske har haft tur för ingen av mina katter har tappat någon päls.även när mina honor haft kattbebisar har de behållt sin fina päls.Ren tur kanske…

#10 Jag får hålla tummarna att Toulouse blir som pappa Sture och inte strilar något.Glad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

RacerDonnans
0

Välpälsade allihop. Heman var tunnhårig till en början. Vid ca 6 månader small det till och de som sett honom på utställningen två veckor tidigare trodde inte det var samma katt som jag visade på bild, helt lurvig och superlockig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

mumsikoff
0

Jaa du, här har det varit lite hit och dit… Nikita hade underbar päls fram tills ca 1,5 års ålder, då tog hormonerna över och hon blev en sphynx-wannabe Efter kastrering borde den komma tillbaka hoppas jag). Hennes dotter har haft lite sen päls men när den kom så var den jättefin. Nu med kull har hennes lockar blivit raka, men jag hoppas att det ska komma tillbax. Första hanen, Sherlok hade helt underbara lockar från dag ett och har aldrig haft några som helsta problem, inte heller hans son med Nikita har haft problem med pälsen utan har haft mer än nog vågig päls från 12 veckors ålder. Min holländska hona har en fantastisk päls i arv från farfar Sherlok :) Och senaste hanen i vårt katteri, Balthazar, var jätteseg med pälsen och hade bara lockar på sidor, bröst och skuldror. Nu när han är kastrat har pälsen kommit i ilfart och han kommer nog bli fullt pälsad inom nån månad :) OCh lilla Ferapontij får vi se hur det blir med, tror han kommer vara lite seg med att bli fullt pälsad men små lockar börjar komma här och var redan nu vid 11 veckors ålder ;)

flis
0

Hos mej är det bara Jimi som är välpälsad. Nova och Leia har kortare päls som är lite slätare. Båda har nakna magar. Så dom känns som en blandning av rex/nakenkatt. Inte illa att få två raser i en.Skrattande

Lullan1
0

Jag får nog säga som #5 att jag har haft en otrolig tur, mina katter har fantastiska pälsar om än lite skiftande kvalitet. Findus har riktigt tjock vågig päls, medans tjejernas päls är lite mjukare och men ändå med jättefina vågor.

aggeelin
0

Skickar med ett foto på Charlie där han visar upp sin päls. Det vill säga den päls han har syns på bilden för övrigt är han slät. Jag tyckte att det hände lite i våras men nu tycker jag att det står still. Däremot har han en riktig pälshög till kompis som syns på bilden… haha

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Aje-T
0

Mina två har bägge toppenpälsar, förutom Karins svans som är lite kal i mitten.